10 Hari Lagi...

June 29, 2011


Salam gengs Semua

Apa ada pada Khabar Gengs hari ni??...Naper lain macam jer cara pertayaan aku ni...mcmmm sumbangggg jer ayatnya...

Ada pon aku hari ini adalah sgt menghitung hari rasanya

Ada pon 10 hari nnt...apabila tibanya hari itu...MAKAAAAAA....

Segalanya Akan Aku dan diri ku jua yang akan melakukannya...

Mengemas rumah pon aku...
Sapu rumah pon aku..
Mop rumah pon aku...
Sapu kaki Lima rumah pun aku....
Tengokan homework Yana pon aku...
Mandikan Yana pon Aku..silap2 main basikal ngan Yana pon aku jugak...
Angkat Kain Jemuran pon aku....
Sapu laman dan bakar dedaun kering pon aku...

Hrmmmmmmmmmm........Pendek kata semuanya aku lah.....

Si Kakak Akan Kembali ke Politek Syed Sirajuddin, Perlis minggu Hadapan.....

Aku akan kembali mengambil alih segala tugas di atas....Huaaaaaaa.....Letih Mak Nokssssss......



Balik keje penat2 tgk umah kemas bersih...lega jer hati....
boleh lepak2 kejap layan citer Industan..lepas 10 hari nnt..jgn harap lah...


Mak..Ayah...Zati dan Yana...

Luv U Kakak....Belajar Betul-Betul Ok kak.....

PEMBERITAHU: MAkin Anak-anak dewasa makin terasa sunyi rumah..seiring dgn waktu nnt..cuma tinggal Mak dan Ayah ...SUNYI nye....

53 geng komen :

NM02 said...

begitulah perubahan masa. dulu mak kita yang rasa, skang kita plak..

Eye_nee said...

NM02..
betul kan sis..dulu selalu dgr mak ckp cam tu kat kita..sekarang kita copypaste ayat makpak...

Encik MamaT said...

teringat mak abah kat kampung plak :|

bujal X said...

rajin anak makcik~~

bujal X said...

rajin anak mok~~

bujal X said...

*ceh~apahal saya komen sampai 2 kali nih?

ratusiput said...

apa kata...beranak lg 2 geng... :)

rATu kEBaYA said...

semakin membesar anak² semakin ringan jugak kerja harian kita kan kak.

Eye_nee said...

mamat my geng..
Call depa cepat..ckp syggggg kat depa..

Eye_nee said...

Bujal X...
Makchik harap dia akan sentiasa membantu makchik..

Eye_nee said...

Bujal X..
Mok harap dia tak akan terpedaya dengan Bujal...

Eye_nee said...

Bujal X...
Pesal Makchik balas komen bujal ni 2 x nih....aihhhhh....

Eye_nee said...

ratusiput...
ingat nak tambah jugak queen..namun age factor dan financial faktor makchik terpaksa pikir 2 3 x..org kan ckp ada rezeki anak2..tp kalau dah tua cam akk ni..terdaya ker nak cari rezeki lagi...namun kalau diizin kan ada....akk TERIMAAAAA....

jedi said...

semoga kakak terus berjaya.....

Dearie Pearls said...

mesti terasa sunyi je..

*ayam penyet jom..
hahhaa

Hanis Azla said...

klu ada yg bantu kurang sikit kerja kita kan kak.. mcm saya mg buat sorang semuanya sekarang ni.. he..he..

Hantu Kak Limah said...

bese le tu...dpt senaman hari2...huhuhu...kalo dpt lending kt sofa tu......npk gaye..sampah pun bertimbun kt laman...hehehehhehe...

Rinna said...

Biasa laa tuh..kalau masa kecik meriah laa rumah..bila anak2 dah besar..masing2 dah gi belajar jauh rumah jadi sunyi tinggal kita berdua jerk..

Cantik umah.. Eyene :)

ozzy said...

Assalam..

paling setuju dgn ayat terakhir 'kita bakal kesunyian' bila berjauhan dgn anak2 & itulah yg pernah dirasai oleh mak & ayah kita dulu

p/s-slmt menyambut israk mikraj..

ozzy said...

Assalam..

paling setuju dgn ayat terakhir 'kita bakal kesunyian' bila berjauhan dgn anak2 & itulah yg pernah dirasai oleh mak & ayah kita dulu

p/s-slmt menyambut israk mikraj..

Eye_nee said...

Jedi..
Timakasih Bro...itulah harapan kami bro...

Eye_nee said...

Pearls..
mesti lah dear kan..ohhh ayam penyet..bila lagi nak pigi daaaaaa.....

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Mmg byk senangnya Hanis bila ada yg bantu ni....pas ni akk la sorang2 buat semuanya...huaaaaa.....

Eye_nee said...

Limah Antu...
Make sure ko kasi lap darah yg meleleh dari taring ko sebelum landing...susah mau cuci daaa itu sofa....

Eye_nee said...

Rinna..
Kan sis...Rinna lagilah kan seorg tu je la sijantung hati....sunyi jer nnt...

ieda said...

take care ye kakak .. huhuh macam tu lah kak .. anak2 makin membesar kan .. nak2 mcm saya nie anak 3 je .. bila besar nanti lagilah sunyi huhuhu .. x perlahh nak buat mcm mana dah adat dunia ..

janji kita doakan anak2 kita berjaya semua kak .. supaya mereka x susah di kemudian hari .. :)

Eye_nee said...

ozzy..
Waalaikumsalam...

sunyi tu dah mula dirasai sekarang ni...2-3 thn lagi munkin yg no 2 tu pula melanjutkan pelajaran..alahai lagilah kesunyian

Eye_nee said...

ieda..
betul tu sis...pergilah..tuntutla ilmu walau jauh kenegeri china...biar lah kesunyian kita disini asal mereka berjaya kemudian hari...

gedek! said...

Superwoman!

Solehah said...

sejuknya mata mandang rumah yang kemas rapi ni kan.

Eye_nee said...

Gedek...
Superwoman became wonderwoman lepas ni nnt...

Eye_nee said...

Solehah..
Ye sis kan...kalau kemas bersih..balik keje..ilang penattt...

dotblogspotdotkom said...

sunyi?... emmm biasa la tu..... gitu juga le mak ayah kita rasa ......

hidup nih macam roda....

Dearie Pearls said...

ayam penyet sedaaaaaaaaaaaap..

Eye_nee said...

pakchikdot..
pejam celik...alahai besar dah upanya anak2 saya pakchik...
sunyi la nnt lepas 9 july ni...

Eye_nee said...

Pearls...
Yuk sis...ayammm penyet wait for meeeee....

So Shy Lady said...

brat hati nk bpisah dgn anak ksyngn kan...ntah lah t.tau la mcm prasaan sy suatu hari nanti...


akak, tu nk tayang sofa baru ke? kihkihkih saya gelak guling2 bc komen akak tu. klau ada sbelah mmng dh lama kna cubit!

Cik Ina Do do Cheng said...

geng betul tu rasa rindu sangat zaman dorang semua kecik -kecik kan. dorang dah besar kita sunyi, belum lagi dorang mendirikan rumah tangga.sabar je lah janji dorang bahgia.

Eye_nee said...

Shy shy ladybird...
Hehehe..ko jgn shy..akk ko ni bekas nujum pak belalang versi 90 an...saje jer kan nak tunjuk tv baru...sofa itu adalah lama punya..tp masih baikkk punyeee..

Eye_nee said...

dodocheng..
mmg kan Na..bila dah besar2 mereka ni sunyi jer rasa..aduhai tak sanggup nak bygkan bila nnt mereka dah kawin...huaaaaaaaaaa.....

So Shy Lady said...

ekekeke ;P

Papa Mifz said...

semoga anak akak berjaya dalam pelajaran nye..:)

wahida said...

kakak study smart yer...

qamarguyz said...

salam ziarah..
hehE..betul tu kak..
so jangan lupa before empat puluh nanti tambah baby lg..kui3!

bukan apa..da tua-tua ada la juga peneman kan..
cam mak abah sy sekarang..
adik-beradik sendiri setahun entah berapa kali jew dapat bersama

HonEyBuNNy said...

adehhhh...

sama la kita yunk....adik ila pun dah nak msk poli...hari2 ila lak kena buat semua kerja tu..huwawaww..

xleh nak rehat2 or bgn lewat dah.heheh

al-lavendari said...

nasib baik saya ada dua orang anak lagi yang masih agak kecil. sorang dalam tingkatan 1 dan sorang lagi darjah 4.

lama lagi baru mereka kawin !

Pepel BoNda AmaNi said...

tiap kali tengok amani membesar...hati semakin pilu..huhuhuhu nanti amani besar manja lagi ke ngan bonda dia..oooohhh tetiba syahdu...

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Tq geng..begitu lah harapan akk..

Eye_nee said...

Wahida..
Smart and work hard...tq sis dtg ziarah dan tinggalkan komen..

Eye_nee said...

Roy..
Akk dah lebih 40 lah dear...biarlah hanya melihat mereka dewasa...dan tunngu cucu la pulakkk..

Eye_nee said...

HoneyBunny...
Hehe..sama la kita geng...ambil alih semula tugas tuuu...

Eye_nee said...

Tuan Al-Lavendari..
Dalam diam nnt tak sedar mereka telah pon dewasa...

Eye_nee said...

Pepel..
Selagi kita hidup Pepel..Selagi itulah anak2 akan manja dgn kita...tak kira lah berapa umuq depa...