Di Satu Malam Yg Hening.......

October 30, 2009

Kalau tengok tajuk...sah-sah la cam aku nak bercerita citer mistik......tp aku tipuuu.....N3 smlm aku citer pasal hobi Hubby aku...hari ni aku nak cietr pasal kechentaan si Zati la pulak....setelah ku fikir dlm2....telah kubuat tenung makrifat...dlm family aku ni cuma Hubby aku dan Si Zati ni jer yg berhobi....berhobi yg kira cam taksub lah.....aku...kakak....cam tak der jer....aiiiiii...naper yer aku tak der hobi???.....tak normal ker idup kalau tak berhobi......aku pikir...TIDAK...so tak yah lah nak fenin2 kepala memikir nak cari satu bende nak buatkan hobi supaya setaraf ngan org lain.......Idak la aku mahuuuu.....

Mlm td aku mengemas la ckit bilik Zati ....manalah tau...anak2 pompuan sekarang ni...kecik2 dah pandai berpoifren bagai...so bila dia tido tu aku pon jd detektif la kojap....manalah tau kalau jumpa barang bukti.......ending yer non ado.........yg ado cuma brg2 kecintaan taksub Zati ni...

Zati ni prefect kat sekolah.........Cukup suka kalau pi Book store.....Stationery Dept......Kdg tu hobi dia ni mecabar kecoolan hati aku la......banyak kali dah aku warning pon...by hook or by crook...dia ttp jugak akan dapatkan apa yg dia nak(perangai ni mewarisi sifat buruk aku la ni).....Selalunyer bila dia berhajat nak bebender tu kemain lg dia.....
Patuh jer suruhan aku...kalau tak...aku tukar jd suara tarzan pon dia buat do know jer....Zati ni jenis Indipendent...dia suka explore bebende baru......
Walaupun Zati selalu kene marah ngan mak...sbb selalu sgt mencabar kesabaran....mak nak Zati tau....Mak sayangkan Zati.....sayang mak....sehingga mak sanggup tukarkan nyawa mak ni sebagai galang ganti...(emo la pulok aku)......
Selalunyer kalau permintaan dia tak mendapat perhatian sewajarnyer dari aku...dia akan membuat rayuan berganda dekat Mak Ngah dia @k@ KAKAK aku.......kakak aku ni tak der anak pompuan.....3 pon....hero malaya.......
Ok la.....tgk la yer sumer...inilah antara bebende yg menjadi kecrazyan Si Zati........
Jam2 ni seingat akula...tak satu pon aku belikan.......mak ngah dia la sumer ni....tak kuasa aku...tangan satu jer....Mak satu jam pon tak der Zatiiiii......

Purse + tmpt letak hpon....pelbagai jenis.......mak haraplah Yana ader hobi yg sama ngan ko Zati....buleh ko wasiatkan jer kat dia.nnt....dgn erti kata lain...tak yah lah mak kuar kan duit....Jimat makkkk......(kedekut gak aku ni...lalalalalalalal)



Sticker lekat2........ni aku siap warning...ko jgn sesuka hati jer melekat kan di tempat2 awam kat umah ni Zati....kalau ko nak tgk mak lekatkan ko kat dinding......ko try la........


Buku note kecik2.......aku penah tanya..."naper zati suka sgt beli buku note kecik ni"...dia ckp tuk tulis nama bebudak yg bising kat sekolah.....Tp kalau dah mcm ni byk nyer Zati......mak rasa berlebih dah ni tuk tulis nama org kat Kg kita ni samada yg idup atau pon yg dah mati ni Zati.....


Pencil box....cam ner lah aku tak meroyan kekadng ngan Zati ni......
dah la byk pencil box tu...setiap box tu ader pensil bagai........Zati.....mak bagi duit suruh ko beli makanan nak oiiii.....boleh ko makn bende ni nakkkkkkk?


pencil box....tak tau aper aku nak ckp....seingat aku...aku penah beli kan 1 atau 2 bijik jer......yg lain ni?????....oooooo baru aku ingat dia buat keje part time....cabut rambut gatal +carik uban mak ngah dia.......Kak Ngah aku niiiiiiiiiiiiii.........

Ini bende....mak buleh jual kat kedai bundel ni......ader ker kedai bundle tuk brg ni......ker sok kalau Zati besar buleh bukak kedai stationery ni yer...jual murah2 ckit...gerenti ader buyer....




Ni kechentaan terkini dia..........memujuk rayu kat Ayah dia.....dapat jugak.....kalau kat aku....selagi ko tak keje...Pakai lah apa yg mak beli ok...walaopun brand dia cap KakiTiga...ader ker baju brand cap kakitiga.........???????.....ado kut..........
Tp tidak mak sekejam itu Zati......mak beli ikut kemampuan mak la......SAYANG ZATI......





5 geng komen :

ayoi said...

elok la tu ade gak die hobi...... tak menahan tu pensil box nye mak ooii banyaknye....ayoi dulu pakai kotak video je jadikan pensil box........hahaha

tgk gmbr2 nie tekenang zaman kecik2 dulu...

Lovely Moment said...

cayala zati...akak sgt kagum dengan khazanah anda...sgt2 kagum..tp lagik kagum bila mak si zati ni takde keje g kumpulkan semua khazanah tu n ambil gambar...wah....teruskan usahamu zati....supaya mak ngkou ada hobi baru...mengumpul khazanah yg zati kumpul....

sueanne said...

banyaknye kak..hahahah..leh buka kedai alat tulis arr pas ni..hahaha..

Eye_nee said...

Ayoi: betul Yoi...dulu akk pakai tmpt isi kain pelekat ayah akk jer....

Ana: Ate..teman kan nak menjadi pembloq tegar.... kome niiii.....

Sue: Baru mu chaye....

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

teman dolu pakai pensil sebatang je... dah kontot.. tambah plak dengan btg pen....hulawey.. teman dolu susah...

bebudak la nih.... pening pala nak ngikut karenah deme tu