Baju Lucky Laki Aku....

October 29, 2009

Selain bergilaan dgn sepakbola hubby aku bergilaan juga memancing....Kdg aku cam tak paham kesukaan kaki2 pancing ni...duk berjam2 menunggu kail...habuan lum tentu ader lg..tp bila suruh menunggu jemput hantar kita balik keje ni mak ai lambat jer ckit ....muka mula lah perlahan-lahan tukar jd Ultraman Gaia...eeee tak paham sunggoh.....

Ckp jer la kat mana kolam pancing sekitar Sg. Buloh ni kalau hubby aku tak tahu teratorinyer...dulu boleh kata tiap2 minggu dia akan terjah.....mengalahkan Nas Ahmad dah terjahan hubby aku ni...mula dulu aku memekak jugak...pas tu lantak ko lah bang...mancing la sampai ko bersisik duk tepi kolam tu.....

Pantang kalau ader jer sahabat handai rakan terdekat mengajak ...pasti ikut punya.....aku marah ker...jd samurai ker...hatta jd ninja turtle ker.....ader dia kesah.......pegi ttp pegi......pas tu aku pikir2...buat per la aku meroyan amarah cam ni.....merusakkan saraf suara aku....dan membuat beat jantung aku tak sedap rythym dia lagi.....sekarang kalau dia kata nak pi mancing...aku tak heran dah...cam dah tak der fil marah dah lg......pogi lah jgn tak balik udah bang......cuak aku.....

Anak aku...Si Zati ni yg ada sikit dpt gen kecintaan hobi ayah dia......Si kakak cam aku jugak.....lepak kat umah layan citer Detektif Conan lg bestttt kannnnn kakkkk.....

Si Zati Ni Tah kat lombong mana tah ......malas aku nak amik pot......ayah dia angkut...dapat pulak dia kail ikan tu.....maka sah la....tak dinafikan.....DNA yg pasti.......ko mmg anak ayah......Aik??????Sumpah Bang aku tak penah curang bang.....apa kes pulak ni..sampai ber DNA bagai...........................................sajer jer aku nak panjangkan scripts citer aku.......
Memancing samada kat kolam bayar ker ..lombong.ker..sungai.ker..muara.ker....hubby aku redah jer...Pemancing ni tak kisah ader Jin notty ker....Hantu Jeruk Purut ker.....asal dpt gi mancing...terkini hubby aku suka mancing udang la pulak...selalunyer dia akan pi mancing kat umah abg dia yg duk kat Perak tu.....Hari tu masa kami gi berkonvoi umah abg aku tu...aku syak mesti dah termetrai satu perjanjian sulit tu....cuma nak finalkan tarikh sesuai nak turun mancing....Tp udang dia mmg marveles...sepit biruuuuu lagik tuuuu...


Tp...Ini lah aku nak citer ni...Hubby aku ni setiap kali turun mancing ikan ker udang ker.....Inilah baju yg dia selalu pakai.....Bang awak pi jumpa bomoh ker buat perasap baju ni.......
Cuba tgk lagi....

...ni tarikh dan waktu yg berlainan gambar ni .......Baju ttp sama...yg pasti udang mesti dapat punya lah....

Ttp baju seluar yg sama....ni lain hari ni.....siap senyum2 udang lagikkkkk.....

Ttp maintain baju seluar yg sama.....tangkapan ttp masyukkkk...

Baju seluar ni lagik....ini lain hari ni....but tangkapan makin baek......takut jugak aku...org ckp makin besar udang tu...makin besar pulak Pakcik Boya yg ader...mintak2 jgn la kan...gundah hati aku bang oiii.......Tp hubby aku ckp..."Mancing ni bukan kosong Dek oiii....doa dia ttp ada...bukan abg ckp besar".....Yo lah tuuuuu.....


Ni Kamal....Budak baik yg dah terjebak...diracun dek hubby aku suh ikut dia gi mancing......mula2 tu taknak.....Sekali dah dapat..........Asik2 tanya..."Bang bila lagi......Bang bila lagi......tak tahan dah ni..."Aik Kamal lain mcm jer ayat ko......

Ni Sepupu Aku...Zaidi...sama cam Kamal jugak....kene racun minda dia dek laki aku......dah dua tiga kali jugak la dia gi ikut hubby aku mancing........"Cam ni puas hati lah Bang Lan"..........
Buat isteri2 yag ada hubby kaki pancing cam aku ni....tok sah la ada hati nak buat tembok halagan, tembok China...Tembok Berlin bagai.....tak kan dia kesah der.....biarkan jer la.....sok2 kita halang...dia dok pancing ikan daratan......apa kes kita nnt........suram,gerhana,mendung,luruh,gundah,resah mendapat lah kita sumer pakej ni............serammmmmmm.........




4 geng komen :

ayoi said...

ni sah baju tu dh dirondam dlm air mandian ibu segale udang bagai...matila aku buat statement sendiri....hahaha

aloi pon pelik gak tgk kaki pancing ni....kok iye pon nak duduk bejam sekali pon bawak2 la laptop ke casino ke ape ke....ni tak duduk je sambil mengadap pancing tu kn....hiran kn....ape2 tu la dinamekn hobi....aloi je takde hobi...semue redah!!!...universal sgtkn...dulu selalu gak ikut abag gi memancing....tapi selalu kene marah sbb aloi buat kecoh je tau....pastu die serik nak bawak lagi....

Eye_nee said...

Akk rasa betul la dia sudah rendam Yoi...sewaktu merendam apakah dia berbogooglelan...oh TIDAKKKKKK.....

dotblogspotdotkom said...

huhuh.. masa kanak2 dolu minat gilos memancing nih... tak cukup memancing... menjaring plak.... siap bawa jala lagi.. memang rakus... bermalam dalam hutan le....

tapi bila dah tua nih... rasa macam dah penat la... nak berehat lak.. biasa la tu..... kira dulu tu dah maksimum.. ALL OUT.....

Eye_nee said...

Pak Chik...la ni saya dah tak heran dah mancing la selagi mau...sok2 dah ponek pencen la kan.....