Dia LELAKI Pertama yg Ku Cinta...

June 17, 2011


Salam Gengs...

Hari Jumaat dah gengs kan...

Ada org merasakan cepat saja tibanya Jumaat

Semetelah yg lain merasakan lambat betul tiba Jumaat ni..

Ada juga geng lelaki yg cakap...tinggalkan Satu Kali Jumaat Tak mengapa jgn sampai 3 kali berturut-turut...alasan hari ini....perut terlalu kenyang makan mee rojak pakchik from penang with luv jual kat perkarangan Mesjid..wei apa barang alasan cam ni geng MAskulin sekalian...Sembahyang Ok gengs...Tiang Agama ni...

Ok gengs Lelaki yg dah kawen dan ada anak...SELAMAT HARI BAPA GENGS...

Jadilah Bapa-Bapa yg terbaik buat Isteri dan Anak-Anak korang yer Gengs....

Bagi Anak-anak pula..yang masih ada Bapa...Hargai mereka gengs...Tiada bapa tiadalah kita di dunia ni...

AKu dah tiada Bapa gengs...18 tahun sudah dia pergi tinggalkan aku....

Ayah..
Ayah Ingat Tak lagi masa aku kecil dahulu
Akulah yg paling Nakal Kan
Akulah yang akan selalu mengikut mu walaupun kau larang
Kata Mu..Anak2 perempuan kena duduk rumah
Ayah nak tengok Bolasepak dan Takraw
Aku meraung...Nak Jugak..Nak Jugak
Ayah Akur...Sampai sekarang aku peminat Tegar Bolasepak

Ayah...
Mak Cakap Aku Memang Degil Dari Kecil
Mak Kata...Aku Keras Hati
Mak Bagitahu..Ayah Pernah Pukul Aku...Ini pertama dan terakhir
Mak ceritakan..Ayah pukul aku ditepi meja makan
Aku berdiri disitu berjam-jam lamanya selepas dipukul
Mak Kata... sampai aku tertidur dibawah meja makan tu
Sifat Semulajadiku hingga kini..Aku masih degil...


Ayah...
Ayah hantar dan jemput aku dari sekolah setiap hari
Naik motor Norton lama tu
Ayah akan letakkan aku ditangki depan
Bila Petang2 nnt bawa pusing kampung naik motor tu
Buat Upah untuk ku..sbb cabut uban kat rambut ayah
Sambil cabut uban..Ayah Cakap Ayah dah tua..Uban dah banyak
Buat apa nak cabut Yah..biarkan jer..nnt dia putih semua..Ajaib..
Fikiran ku seusia 8 thn..naif...


Ayah...
Masa Aku meningkat Remaja
Aku lah yg selalu memeningkan ayah
Kalau keluar berliburan pasti pulang ku lewat
Biar Pun kau marah...cakap mu masih terkawal
Cuma satu kata Ayah.."Ko dah lupa jalan balik kerumah ker"..
Itu yg terakhir aku pulang lewat...Aku Takut..
Terimakasih ..Ayah yg terbaik..Aku tidak hanyut..jauh ketengah laut...


Ayah...
Aku telah jumpa Lelaki kedua yg ku Cintai
Ayah yg mewalikan aku sendirikan
Saat aku mahu di ijabkabul
Ayah juga yg menganyam Talirafia
Untuk Dijadikan bunga PAHA yg begitu indah dipelaminku
Ada Kesenian lembut ditangan tegasmu
Begitu juga kau mendidik aku menjadi insan
Ada ketegasan membinaku seiring kelembutan melenturku

Ayah...
Saat Kulahirkan Puteri Sulungku
Kau ada disisi menemani
Kesihatan mu tidak lagi sebaik dahulu saat ini
Ayah ingat tak lagi
Nyaris aku diberikan penampar oleh mu
Saat aku marahkan Puteri Ku itu
Benar kata org kan
Kasih sayang kepada cucu melebihi kasih pada anak

Ayah...
Saat Puteri Sulung ku menginjak usia 11 bulan
Kau pergi selamanya meninggalkan aku
Kepergianmu di pangku ku..Ayah
Masih jelas dalam ingatan
Saat ku ajarkan Ayah mengucap
Sambil mengengam tangan mu
"Ayah ikut ya Shahadah Ini"
Tarikan akhir nafasnya
Dengan tangan yg masih mengengam erat tangan ku
Seketika Kemudian
Innalillahiwainnailahirajiun......


AL-FATIHAH

OMAR BIN ABU BAKAR

SELAMAT HARI BAPA..AYAH...

Satu-satunya gambar yg ada dlm simpanan aku..lepas rumah dilanda banjir tempohari


PEMBERITAHU
: Ayah segala-galanya..terimakasih atas segala pengorbanan..susah senang dalm mendidik ku...

24 geng komen :

Hantu Kak Limah said...

Eppy fathers day.............
'ayahanda cepat sembuh yer.'...
itulah aku rase ucapan anakanda ku di saat hari itu menjelang..........
macam serius je bunyi komen ni...huhuhu......

HonEyBuNNy said...

selamat hari bapa...

baru nak ucap kat abah..lupa da...hehe

rATu kEBaYA said...

selamat hari bapa kepada semua bapa di didunia..

Al-fatihah untuk arwah ayah akak.

ratusiput said...

kasihnya ibu memabawa ke syurga..kasihnya ayah...tiada pengganti...

bujal X said...

hari ni hari bapa kah?

Hanis Azla said...

kasih ayah yg kekal abadi.. Walaupun dia sudah dijemput ILAHI kasih sayangnya terus dirasai.. Semoga arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman..

Eye_nee said...

Limah Antu...
Aku menbaca tanpa sedikit pun senyuman..aku yakin aku serius...

Eye_nee said...

HoneyBunny...
Ofiseli...esok..tp bg akk..hari2 pon adalah hari mengigatinya...

Eye_nee said...

Ratu Kebaya..
SEmua bapa2 didunia..Selamt Hari Bapa..

Eye_nee said...

Ratu Siput..
Benarrrrrr....tanpa was-was...

Eye_nee said...

Bujal X...
sila beritahu Ainul..besok hari mu yer...dan makchik beritahu kamu hari ini..Esok adalah hari bapa...

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Semuga ruh mereka mendapat keredaan hasil doa dari anak2 yg masih hidup ni kan sis...

eMMe said...

Kak Eye Nee~ hurm...nasib baik singgah blog kak Eye Nee, kalo tak, lupe pasal Hari Bapa..hurm..plan nak beli hadiah utk ayah, tapi tunggu besday ayah la...next month...sebelah2 je h.b. busday kami tau kak.....ha! satu lagi kat astro ade citer tajuk Sayangh Abah! lakonan Zul Arifin dgn Elfira Loy, pasal hari bapa, mesti best, nak tgk la, sis pun tgk tau nnt...

Eye_nee said...

eMMe..
Sykur masih boleh lagi berikan sesuatu buat ayah...

InsyaAllah kalau tak lupa tgk...mesti best citer ni kut..maklumla dah tua2 ni semendang jer lupanya..hihi...

Cik Pah said...

saya sayang ayah saya..walaupun dia agak super garang dan tidak friendly.. tapi fedulik..saya tetap sayang jugak dia

Eye_nee said...

Cik Pah..
Of coz sis..biar cam ner super duper grgnya..Ayah tetap Lelaki kesayangan ...

Cik Ina Do do Cheng said...

geng samalah kita dah tak de ayah, tapi ko ada ibukan. Aku dah tak de sesiapa. Semoga arwah ayah ko ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin Selamat hari bapa tuk suami ko semoga korang berdua loving each other sampai akhir hayat.

aku pass kat ko, tolong empuk bujal.

ieda said...

selamat hari bapa buat ayah akak dan semua bapa2 di dunia ini ! :)

ozzy said...

Assalam..

Semoga rohnya dicucuri rahmat ilahi & ditempatkan dikalangan org2 yang soleh.
terasa sayu bila membaca entry ini.

dotblogspotdotkom said...

emmm ayah dah lama tak de ....17 tahun.. tp masih tetap dalam ingatan....

Eye_nee said...

Dodocheng..
Aku dah empokk dia awal2...

Aku masih bersyukur Na...ada mak lagi..apa2 pon Al-Fatihah buat kedua org tua ko Na..semuga roh mereka dicucuri rahmat..

Eye_nee said...

ieda...
Semuga mereka semua menjadi Bapa2 yg berbakti kepada keluarga..

Eye_nee said...

ozzy..
Kepada semua Bapa yg telah pergi meninggalkan kita...Al-Fatihah semuga roh mereka dicucuri rahmat..dan bapa2 yg masih hidup..jdlah bapa yg baik dan bertanggungjawab...

Eye_nee said...

pakchik dot...
biar 1000 thn talah tiada..ayah ttp dlm ingtan..