Demi Mak....Walaupon hanya Petai...

June 22, 2011


Salam gengs Bloq semua...

Hari ini byk bloq gengs yg aku jenguk....buat Wordless Wenesday..pergh wenesday punya penangan sehingga tiada terlafaz kata-kata yer gengs....

Ni Citer Semalam gengs...

Aku Ambil Zati dari Sekolah

Singgah Pasar malam

Beli...Mee Hoon Sup...Yong Tau Fu....Dan PETAI

Yana Cukup suka bila aku buat sambal tumis petai ni gengs....

Masa aku balik dari Pasar Malam tu Mak ada dihalaman rumah aku

Mak Tegur..Banyak Beli Barang..

Tak der la banyak sgt mak...tengah bulan ni...Fulus pon dah mengering...

Ada beli Petai ??...mak tanya kat aku gengs...

Aku Terkedu...Memang aku ada beli...cuma dua ikat sgt kecil..2 papan sahaja satu ikat...

Aku tahu mak mahu..tp mak ckap...mak tak mahu..

Hati aku tak senang...

Pukul 8 malam...aku pergi rumah mak

"Mak nah ambil petai ni"....

Hati AKu Lega...boleh tidur lena sampai pagi....




Siapa tak suka makan petai..Angkat Tangan....


PEMBERITAHU: Demi Wanita itu.......MAK...Aku sayangkan Mak...

47 geng komen :

bujal X said...

takpe~~esok saya blanja petai~~he~~

Eye_nee said...

bujal X...

Wah sudah 2 kali kamu jd org yg pertama disini...makchik gembira...

makchik seorg yg menuntut janji dan akan sgtttt kejam dgn org yg mungkir..

chichi said...

hahahaha..saya suka petai

Eye_nee said...

chichi...
akk tak berapa suka...tp en. HaB dan anak yg kecik tu sukeee...

Hantu Kak Limah said...

aku x tido lena ni...meh ar..campak petai sepapan..lg best ,kalau dpt buh sambal giling ngn udang sekali..perghh..mengancam....

Eye_nee said...

limah antu..
ko kene elakkan memakannya buat waktu ini Limah...kang buleh fengsan pulak misi-misi kat umah baru bertingkat ko tu..tecium kencin berasid ko tu....

Cik Ina Do do Cheng said...

bujal belanja cik ina potai sekali, nak masak sambal ikan bilis potai. ko ni buat aku teringin nak makan potai plak.balik ni harus pegi pasar malam cari potai.suka wat sambal ikan bilis potai.

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

tgok mode..hihi...kdg suke kadg2 tak suke...heee

ozzy said...

Assalam..

betul tu..x sanggup rasanya nak hampakan harapan emak walau hanya seulas petai

Eye_nee said...

dodocheng..
sila buat tuntutan jugak Na dekat mamat keje pejabat tanah tu...

Ikan bilis kasi garing...tumis sambal sampai naik bau...perghhhh...dari 2 pot nasik kene tambah jd 3 pot masak ni Na...

Eye_nee said...

Puan Sue..
Yg tak suka tu bila bab bilik air..tipa kali masuk tiap kali kene taburkan sabun dan berus.....

Eye_nee said...

ozzy..
Waalaikumsalam...

Ya betul tu...walau hanya seulas petai...terlihat senyumnya..bagai seribu tahun kegembiraan terasa..

pena rozie said...

Suka petai...

Hanis Azla said...

mmg mak lg penting.. tentu mak akak pun lena senang hati dgn kebaikan anak dia ni sampai pagi.. bagusnya..

Eye_nee said...

pena rozie..
sambal tumis ngan ikan bilis sedap...sambal tempoyak ngan udang pon sodapppp...

Eye_nee said...

hanis azla..
mmg tak sedap hati akk Hanis..sbb mak dah tanya..akk tak der duit ringgit Hanis..apa yg termampu akk buat walaupon hanya seikat Petai..asal mak mampu tersenyum..Akk puas....

Cik Pah said...

alhamdulilah..

penuhilah permintaan mak ayah selagi diorang masih hidup..

kak.. saya suker sambal petai ngan udang.. sedap...

tapi petai mentah tak leh makan..pasti cirit birit

Ieqa Rahim said...

sy xkunyah petai,saye tros telan jer....ahakz!

Eye_nee said...

Cik Pah...
Akk buleh la dalam 5-6 bijik sekali makan Pah..pas tu akk mual..tp akk sukeeeee sgt aroma petai tu..pembuka selera..Ye kan Pah..tunaikan jer apa yg parents suka....

Eye_nee said...

Ieqa Rahim..
Bahaya Beb..boleh mendatangkan sembelit tu....Limah Hantu ajar Ieqa makan petai cam tu yer...

Dee said...

petai sambal udang or bilis..ah sedapnya..

Eye_nee said...

Dee..
Sedap kan sis..masa balas komen ni siap telan air liur sekali..hehe..terasa-rasa kat ujung tekak dah...

Rinna said...

Suka kalau wat sambal ikan bilis petai..nyum2. pedasss.. :) Saya kalau beli yg dah siap berkopek RM5

nORmAL said...

Saya pun sangat-sangat sukakan petai nyum nyum sedapnya..

ieda said...

hahahha wangi petai pada pengemar tegar je nie kak :)

ape2 pun sesekali makan nak2 sambal tumis petai perghh sedappp ! :)

eMMe said...

kak Aini, saya makan petai yg dah dimasak je, mentah2 saya tak makan tau...hehehehehe.....

Solehah said...

takpa, boleh beli lagik kan..best sambal tumis letak petai, tapi makan weekend je..

Ati Masrif said...

mahu tapi malu...hehe

petai di cameron ...fresh2 best :)

jedi said...

sedap tue petai...

rATu kEBaYA said...

itu mak kak..

saya ni dok dekat dgn kakak saya.. tapi kalau dia terpandang apa yang saya beli.. pergh tak sampai hati kalau tak bagi. inikan pula emakkan..

Adzriel @ Liza AB said...

macam kak liza juga ye..suka makan petai..

http://adzriel.blogspot.com/2011/06/nikmatnya-makan-petai.html

gedek! said...

beli petai kat orang asli...

lagi murah

Eye_nee said...

Rinna..
Yg dah berkopek tu senangkan Rinna...

Eye_nee said...

normal..
Sedap dimakan tp bau dibilik air..mak aiiiii....

Eye_nee said...

ieda..
mmg sis bau dia tu masa dimasak mmg membuka selera betul...

Eye_nee said...

eMMe..
Sama la ngan akk sis...

Eye_nee said...

solehah...
betul..boleh beli lain...hari biasa takut berbau kat opis yer...

Eye_nee said...

Ati MAsrif..
hahaha..malu tp mau yer sis...

dotblogspotdotkom said...

pakcik nih alahan pada petai.... kalau jumpa petai.... memang tk menahan... setakat sepapan tu... biasa la...

tp la nih petai pun dah mahal...

Eye_nee said...

Jedi..
sedap jgn tak sedapppp...

Eye_nee said...

ratu Kebaya...
kan sis kann..mmg tak sedap hati kita..tambahh-tambahhh melibatkan Makk ni...

Eye_nee said...

Adzriel @ Liza AB
Buat sambal tumis..mmg bertambah3 nasik...

Eye_nee said...

Gedek..
Susah nak cari org asli kat Sg. Buloh..yg ada org tempatan...juai mahai betui...2 papan 3 henggit..

Eye_nee said...

Pakchik dot..
Memang pakchik..mahai betul la sekarang ni..matanya pulak kecik2 jer...

Pepel BoNda AmaNi said...

amani ko patut bersyukur bonda ngan dedi ko xmakan petai..kekekekekekke

Eye_nee said...

Pepel..
kekeke..sib baik bg tau awai2..sat lagi mai umah..i buat lemak petai ngan udang...tumis petai ngan ikan bilis...jeruk petai...sayur kobis + petai cikit...Kurma petai...Rendang Petai...kebuluq ko dua laki bini...

So Shy Lady said...

rendang n kurma petai....hihii