Sembang Sumbing

August 26, 2011

Salam gengs Semua...

Hari terakhir aku bekerja hari ni gengs...sebelum bercuti dari 29/8/2011 - 4/9/2011...

SELAMAT HARI RAYA GENGS...AMPUN MAAF ZAHIR DAN BATIN

Andai ada secara sengaja atau tidak disengajakan penulisan ku membuatkan kamu terasa hati...

Ada org suka menunjuk-nunjuk..hakikatnya...kehidupan dia juga sama seperti kita

Ada org suka merendah diri....Sifat terpuji penuh Hakiki....

Jenab dan Tipah

Pasar Basah

Ko ni kan Pah..asal pegi pasar beli ikan..tak der la ikan lain ko beli...KEMBUNG...Kerisi...Selar..

Dah ini rezeki aku Nab....ada insan yg diluar sana lebih malang nasibnya dari aku ni Nab tak dapat makn ikan pon.....


Laki aku kalau ikan KEMBUNGi tak makan Pah....tak akan disentuhnya..memilih dia kalau nak makan ikan...Selalunya..Kerapu...Jenahak.....


Laki aku pula tak kisah Nab...janji ada lauk..dah cukup bersykur kata nya


Ok lah Pah...aku nak balik dah ni....Petang ni nak masak stim ikan Kerapu ni.....oh yer Pah sebelum aku lupa....Nnt Aidilfitri ni ko masak laksa tak Pah...Laksa yang ko masak mmg superb Pah..Ingat aku lagi tahun Lepas masa ko buat laksa tu...3 kali tambah laki aku makan Pah..sedap betul katanya...macam yg arwah mak dia buat..

Ohh yer ker Nab...tpppp kan Nab...

Tapi apa Pah...ko tak dapat buat ker thn ni...kesian kat laki aku...mengharap sangat dapat makan laksa yg ko buat...ekpesceli kuah laksa ko tu Pah...Dengan Pekat nya....

Selama bertahun-tahun aku buat laksa Nab....Kuah laksa tu aku buat dari ikan KEMBUNG yg murah tu jer Nab....kalau nak buat pakai ikan kerapu atau jenahak tak mampu aku nak buat Nab...

Jenab:- Tersenyum dalam Malu...Muka sudah merah bagai ikan kerapu yg digoreng...


PEMBERITAHU:Berfikir dahulu sebelum bercakap...bukan dah bercakap baru nak pikir.....




26 geng komen :

rATu kEBaYA said...

Selamat Hari Raya kak..

maaf sekiranya ada terkasar bahasa..

Eye_nee said...

Kebaya...
Sama-sama kita Kebaya....

jemput datang beraya ke rumah kebaya...

Papa Mifz said...

selamat menyambut lebaran geng...

ceria2 di hari raya k..:)

Bigdaddyz said...

salam mesra raya...jgn lupa duit raya...heeheee

gedek! said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin, eyenee

Mommy Fara said...

Hehehehe...

Hakikat dunia. Fitrah segelintir manusia. Cakap gah. Bual megah.

Kita semua sama (betul tu)

Salam Aidilfitri. Raikan dgn penuh kesyukuran. Maaf Zahir dan batin.

=D

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

raya lagi ni

ieda said...

selamat hari raya kak ! :)
hati2 bila balik kg .. :)

:: Mrs.Eady :: said...

mentality rendah....:)

selamat hari raya geng :)

dotblogspotdotkom said...

biasa le.... kita nih bila lebih sikit... mula la lupa...... salam eidulfitri....

Hanis Azla said...

salam aidilfitri kak.. tersenyum sendiri membacanya.. he..he..

Cik Ina Do do Cheng said...

geng selamat hari raya. aku minta maaf sekirannya selama kita kenal kat alam maya ni aku ada menyinggung perasaan ko. semoga persahabatan alam maya kita kekal selama-lamanya. Jangan lupa kalau aku dah tak de kat muka bumi ni ko kena sedekahkan aku Al-Fatihah setiap hari. janji tau.

shameel Iskandar said...

selamat hari raya gengs. hahaha. bila baca kisah ttg ikan ni terus sy teringat kenangan waktu kerja kt lahad datu sabah. harga ikan kat sana sgt murah berbanding kt semenjung. ikan tenggri sekitar rm7 jer sekilo. ikan kerapu pun murah jugak, malah kami sellau jugak pancing ikan kerapu ni.

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Sama-Sama Kita Bro..Semoga Ceria di hari Raya...

Eye_nee said...

BigDaddyz....
Dtg Umah Dulu..Baru boleh consider nak bg duit raya....rasanya dah terlebih umur nak bg duit raya ni..

Eye_nee said...

Gedek...
Sama2 Kita Bermaafan Pakchik...Semoga Ukhuwah ini terjalin harmoni...

Eye_nee said...

Mommy Fara...
Bukan Haq sesama manusia menentukan tinggi rendah darjat seorg umat....

Selamat Hari Raya Sis...Maaf Zahir Batin

Eye_nee said...

Brutalsolo..
Raya sebulan Bro...

Eye_nee said...

ieda..
Selamat hari raya sis..Maaf Zahir Batin...

Eye_nee said...

Mrs Eady...
Selamat Hari Raya geng...Mohon Maaf Zahir Batin...

Eye_nee said...

Pakchik Dot...
Bermegah-megah...dimana agaknya keuntungan empunya diri yer...

Eye_nee said...

Hanis Azla...
realiti kehidupan kita sehari-hari Hanis...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Aku sayang ko Dodocheng....InsyaAllah bukan hanya nnt bila kau telah tiada aku akan mendoakan...aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan SEMUA GENGS aku dodocheng....

Selamat Hari Raya Na..Maaf Zahir Batin...

Eye_nee said...

Shameel Iskandar...
Tentu Manis daging ikan Kerapu tu kan geng...kat sini Susahnya nak beli ikan segar...

eMMe said...

hurm.....selalu pesan pada diri, sentiasalah rendah diri, jgn bangga diri, pst: tak beli la kak...pitih takdok, hehehee..mahai kak, pakai omeh zulian je , murah, heeee....

NM02 said...

mana citer raya?