Dia sakit Mak....

August 15, 2011

Salam Gengs Semua..

Semoga Gengs Semua Dalam Lindungan Allah Yang Maha Esa...

Tak tahu dari mana hendak bermula

Hati Cepat Tersentuh

Apatah lagi jika inya serius

Semuanya bermula 2 Hari Lepas...

Aku berchating through FB 2 Hari lepas...berchating dengan buah hati aku di Arau....cerita itu dan ini..berbuka apa?...study cam ner?...blablabla..ada geng histeria....makan nasik kerabu jer...takut duk sorang dalam bilik...ada gengs dengar bunyik itu dan ini...biasalah gengs kan dah namanya duk asrama....

Sejenak kemudian...

Mak....Mak Nak Tahu tak...Hassan Sakit.....

Hassan????..yg mana satu ni kak...

Muka mcm mamak tu.....

Bagi Mak tgk FB dia....

Diam.....................................................................................................................................

Sakit Apa Kak....

TUMOR....dah teruk dah....dia ada TUMOR ni masa umur 12 thn...sekarang ni dah makin merebak mak....Kesian kakak tgk dia......kami semua sygkan dia..tak sanggup nak kehilangan dia...Kakak..Kak Yang...Dia dan Ongbak..kami sgt2 rapat....Esok dia akan buat MRI kat Hopsital Alor Setar.....Tak tahan tgk dia bila penyakit tu menyerang...Sampai berair mata dia mak....dia selalu cakap..."aku hepi tgk korang hepi mcm ni...kalau aku dah tak der nnt..aku nak korang sentiasa hepi macam ni"...

Ohhhh!!!!!MAKKKK sedih kak.......

Otak aku terus melayang Pada NORMAH.....dia juga ada penyakit yg sama...hampir setiap hari aku membaca bloq yg ditulis oleh seorng insan yg begitu PRECIOUS ini....Kau mmg seorg insan yg sgt mulia sis...insan yg berperibadian agung..insan yg tinggi sifat keprihatinan....

Lantas pagi ini kukirimkan MSG keruang FB nya...aku ceritakan serba sedikit....segera dia membalas dan berikan aku semua jenis ikhtiar yg telah dicompilekannya ke E-mail aku..Tq Sis...Ko mmg yg terbaik.....

Kakak..Saat Ini HASSAN perlukan sokongan moral dari kamu semua....berikan kata-kata semangat kepadanya...Kalian lah pencentus tuk dia terus bertahan....Kalian Jauh dari Mak dan Ayah...hanya kalian sesama sendiri boleh membantu....Terus menyokong HASSAN yer....

InsyaAllah Mak akan usahakan apa yg boleh utk HASSAN.....



PEMBERITAHU: Melihat wajah riangnya di FB....tak dapat nak aku gambarkan perasaan kerisauan hati ini..Dia Masih Muda...Namun ketentuan Allah....Ujian keatas hambanya tidak mengenal usia....Semoga Allah berikan kekuatan utuk dia terus hidup di Bumi ini ..InsyaAllah

35 geng komen :

ratusiput said...

hanya doa yg mampu kite iringkan utk mereka2 semua tu geng...mudah-mudahan Allah lindungi mereka..

Mommy Fara said...

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Kita semua terdaya untuk mendoakan insan-insan terpilih begini dgn sepotong doa agar diringankan beban dalam menanggung penderitaan dan kesakitan.

=(

Pepel BoNda AmaNi said...

semoga penderitaan yang mereka tanggung nie..akan di ringankan secepatnya olehNYA....sedih...berat mata memandang..tapi orang yang menanggung penderitaan tue...masya-allah....kuatkanlah mereka...

jedi said...

berat sungguh ujian nya..

Eye_nee said...

Sedih sgt akk queen..pg ni akk chating lg degn anak akk..esok mereka akn teman kan Hassan ke Alor setar ambil result MRI scan tu...

Eye_nee said...

Mommy Fara...
betul tu sis..berat mata kita melihat apatah lagi yg memikulnya...

Eye_nee said...

Pepel..
Semoga meraka terus tabah menerima ujian Allah ini....

:: Mrs.Eady :: said...

alahai sedih nyer...

Eye_nee said...

jedi...
Kerana itu jgn pernah lupa utk bersyukur kerana kita seringkali tidak pernah merasa "CUKUP" ...

Eye_nee said...

Mrs. Eady...
Pg td anak akk ckp...Hassan sesak nafas mlm td..Ya Allah lindungi lah anak itu...

Kakzakie said...

Hati kakak jadi sayu. Benar Eyenee bila dlm usia yg masih muda sudah diberi ujian maha hebat kia tak tahu apa hikmah disebaliknya.

Betapa bersyukurnya kita....

Cik Ina Do do Cheng said...

kita diberi ujian tak kira muda atau tua. bila dengar kisah ni, kita jadi insaf buat kita lebih bersyukur ngan kehidupan kita sekarang ni.semoga hassan tabah dan dapat sokongan dari semua pihak.

Hanis Azla said...

ujian yg besar untuknya.. semoga kita dapat doakan yg terbaik untuknya.. Alhamdulillah dia ada teman2 yg baik seperti anak akak dan yg lain..

Eye_nee said...

Kakzakie..
dari hari saya dengar kisah anak ini...saya jd betul2 risau kak...saya runsing...apatah lg bila lihat wajahnya...

Eye_nee said...

Dodocheng..
Betul Na..kita masih mampu hidup sihat biarpun dah berusia awal 40...BERSYUKUR aku tidak terkata Na...dgr cerita anak aku buat hati aku sedih...tambahan pulak aku ni tak der anak lelaki...huaaaaaa...runsingggggg....

Dearie Pearls said...

semoga semuanya dipermudahkan..
Norma semakin menunjukkn reaksi positif. semoga dia akan kembali pulih dan demikian juga Hassan. semoga dia tabah dan terus berikhtiar sedaya yang boleh... be strong, Hassan..

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Esok Si Kakak dan 3 org kwn yg lain akan temankan hassan ke Hospital Alor Setar..ambil result MRI tu...Ya Allah semoga Hassan tabah melihat keputusan itu...

Eye_nee said...

Pearls...
Akk nak cuba bg hassan minum SNAKE GRASS yg NORMA minum tu..tp td akk suh Hassan inform Mak dia dahulu....be strong Hassan...

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

SAMA-SAMA KITE DOAKAN YG TERBAIK

ieda said...

sedihnyaaaa ... hanya doa yg mampu saya titipkan kak .. semoga hassan sihat kembali .. semoga dia kuat harungi dugaan allah ini ...

kak jgn sedih ya .. hati sayu bila mana teringat dah nak tiba raya ..saya pun pernah kehilangan kawan aka BOSS sehari sebelum lebaran .. :)

rATu kEBaYA said...

Harap kawan anak akak tabah..

Hanya doa je yang kita dapat berikan buat masa sekarang.

Rinna said...

Baca jer dah terasa sedehnyaa.. Moga Hasan tabah.. iye laa kita yg tgk pun cam dah terasa sakitnyaa dia apa kan lagik.. Moga Allah memberi kekuatan kepadanyaa..

Eye_nee said...

Sue..
Sama2 yer dear..semoga Hassan sembuh...

Eye_nee said...

ieda..
tak menentu fikiran akk ni ieda..td anak akk ckp...dia tercungap-cungap..sukar bernafas....
Hassan tabah yer Nak....

Eye_nee said...

Kebaya...
Itu saja harapan kita kan Kebaya..berdoa dan harap dia will be a good fighter for his life...

Eye_nee said...

Rinna...
Sejak dapat tahu..akk asik teringat kan dia jer...Dah lah jauh dari Mak dia...Hassan ni dari Kepong...belajar sama anak akk di Perlis....

Dee said...

teringat arwah kwn anak buah..meninggal ketika umurnya 18 tahun..sbb leukimia..

hanya doa dpt kita kirimkan agar mereka2 ini semua kembali sihat..

Eye_nee said...

Dee..
Ya Allah sedihnya Dee...Hassan only 19...ada tumor di Otak...dah semakin merebak...

Doa saja yg termampu kita lakukan...

NM02 said...

kita doakan yang terbaik utk hassan dan norma.

Hantu Kak Limah said...

aku x leh entry emo2 ni...sebab aku hantu leleh....isk..isk..iks...

dotblogspotdotkom said...

kita berdoa aje la... moga ALLAH memberi sesuatu yang lebih baik untuk nye ......

eMMe said...

kite gembira, tapi ade yg berdua, walaupun tak terpancar diwajahnya, hanya senyum terukir, kite tak tau dia sedang derita, tak kelihatan.... tak tau ape yg dia rasa....moga Hassan tabah dan kuat menghadapinya.. YaAllah kau peliharalah Hassan....

Encik MamaT said...

tak tau nak komen apa.. sedihnya... kadang kita nampak orang tu hepi... tapi... kita tak tau apa yang dalam hatinya... mungkin menanggung beban yang berat...

Ann Huda (Ate) said...

Ate baru sempat menyinggah dan baca N3 ni...sedih sehingga mengalir air mata walau tak kenal siapa tu Hassan.. membayangkan kalaulah terjadi pada 'anak-anak' kita...:(

ozzy said...

Assalam..

Tumor di bahagian mana?..kalau dibhgian otak mmg bahaya & memang sakit..Teruskan berikhtiar & jgn biarkan melarat....moga ketemu penawarnya & segera sembuh