.Per De hal....Korang My Geng..

August 04, 2011

As-Salam gengs Semua...

Buat gengs Alam Maya....Sabar lah menanti pukul 7.30 nanti...

Buat gengs Alam Nyata...Berpuasa lah dengan cukup sifat...Say NO to MENGUMPAT....

Buat gengs Alam Siber....Gunakanlah Kepandaian Ke Jalan Yang Benar...

Buat gengs Alam Bunian...exspeceli Hantu ni...Terimalah kenyataan hanya kerengga berpinggang begitu...ahaks..

Buat Gengs Bukan Islam....Jangan Berebut-rebut di Bazar Ramadhan...dulukan gengs Islam yg lain...

Buat gengs Yang Kerja Kontrak..Ya Air tembikai sejuk itu enak banget rasanya....ok..ok..sori gengs...

Buat gengs Yg Menjahit Baju....Ingat gengs....jgn tamak ambil tempahan....nnt anak2 sediri beraya pakai baju tahun 2007....

Buat gengs yg ambil tempahan biskut raya.....Masyukkkk nampakkkk...Angpaow raya kasi lebih sikit gengs....

Buat gengs yg tunggu kereta baru raya.....Sabar itu separuh dari Iman gengs....

Buat gengs yg tension cuti raya tak diluluskan.....lepak KLCC jer lepas sembahyang Raya gengs...

Buat gengs yg masih mencari tema baju raya....apa kata "KUNING"....ada brani....

Buat gengs yg tetiba diserang gastrik.....Siksa Allah amat lah Pedih...Jgn menipu gengs....

Buat gengs yg sedang sakit....Sabar dengan dugaan Allah....

Buat gengs yg merancang bisness Bunga Api....Jangan gengs..banyak jari jemari yg akan kudung nnt...

Buat gengs yg nak jual lemang....Jangan guna buluh buat meriam pulak gengs....

Buat gengs yg tak sahur pagi tadi.....Jangan lak asik masuk bilik air berkumur jer gengs...makruh tu...

Buat gengs yg dlm pantang bersalin.....habis pantang terus ganti posa gengs....lambat kalu....posa thn depan dah nak mula...posa lama belum abis ganti...sapa nak jawab...

Buat gengs yg nak bisnis makanan kat Bazar Ramadhan...Masak kasi elok2 gengs..jgn main tangkap muat jer.....jgn mau untung saja maaaa....kebajikan pembeli wajib jagaaa...

Buat gengs yg membaca ni....

SELAMAT BERPUASA HARI YG 4 gengs...semoga puasa kita diberkati....

43 geng komen :

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

selamat berpuasa anty..love u so much

Kakzakie said...

Eyenee tahu tak abang suggest raya tahun ini pakai kuning!! Satu lagi amat nyata walau kita yg berpuasa yg tak puasa pun sibuk membeli. "suka lo manyak buleh beli, tatak payah masak" katanya....

:: Mrs.Eady :: said...

selamat berpuasa geng :)

ozzy said...

Assalam..

Banyaknya pesanan..tambah satu lagi pada pompuan yg x 'uzur' jgn asyik kata uzur je selamba pegi kantin.

Hanis Azla said...

terhibur hati ni menunggu waktu berlalu dengan entry akak ni.. Semoga amal indat kita diterima olehNYA.. Selamat berpuasa kak..

Mommy Fara said...

Cool ok. Dpt bayangkan, entri ini dikarang secara bersahaja. Terbaik!

ieda said...

akak ! seronoknya bila ada ramai gengs .. dan akak gengs yg paling best ! ... :)

bujal X said...

takda satu pun nasihat makcik sangkut kat saya~keh keh~~

ainnoraini said...

selamat berposa hari yang 4....semoga kite semua diberkati bulan yg mulia ini

Ann Huda (Ate) said...

Suka baca pesanan ni geng, walau semuanya tak sangkut kat Ate cam Bujal gak.

Pepel BoNda AmaNi said...

yang dalam pantang tue..ada skit terasa la...kkakakakak tapi tuk taun lepas la geng..taun nie insya-allah full house la posa...:P

Eye_nee said...

Anak Untie..
Selamat Berpuasa Dear..mcm mana puasa thn ni...kesihatan bagaimana?..untie doakan yg terbaik ok...

Eye_nee said...

Kakzakie..
hahahaha..kak make sure tak berhimpun dimana-mana tau...itu la gengs agama lain ni..depa cukup syiok mau beli makanan...udah kita nak kena beralah...

Eye_nee said...

Mrs eady..
Sama-sama kita geng...

Eye_nee said...

Ozzy..
Waalaikumussalam..hehe..pompuan jarang yg menipu puasa ni bro..bab nak mengganti tuuuu....

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Biar N3 yg ringan-ringan saja di Bulan ni sis....tak larattttt...puaseeee..hihi...

Eye_nee said...

Mommy Fara..
Yg terlintas difikiran lalu spontan di coretkan sis...

Eye_nee said...

ieda...
ada 262 org gengs yg terbaik pernah singgah dlm hidup akk...u r 1 of thems..tq sis..

Eye_nee said...

Bujal X..
Makchik cukup berhati-hati masa buat ni..kena kat org lain makchik tak kisah..kalau kena kat Bujal??..macammana makchik nak bertentang mata dgn Bujal yg akan mendapat duit raya 500 + Baju batik baru tu..dan satu yg pasti..Makchik akan gabra tanpa kata tatkala melihat senyuman Bujal itu...

Eye_nee said...

ainoraini...
Semoga puasa seluruh umat islam didunia ini diberkati kan sis...

Eye_nee said...

pepel...
Perghh... pulhous tu....

Apakah???..adakah??? oh Iya Kahhh??
Kah...Kah...2 x sahaje ketawenye...

rATu kEBaYA said...

selamat pose kak... bulan pose ni kak macam2 orang rancang jangan sampai yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat sudahlah...

ratusiput said...

26 hari lg nak raya...21 hari lg cik kitol nk balik...7 hari lagi nak benci kerje....ahaha...

shameel Iskandar said...

Pesanan yg amat bermakna.
Cuma lupa satu pesanan kpd gengs yg drive balik kg msti hati2 drive. hehe bkn aper sbb thn lepas sy terbabas ke dlm longkang kt lenggong perak, sampai tercabut tayar depan, kereta tyme balik bercuti balik kg.

Cik Ina Do do Cheng said...

geng cakap pasal bisness bunga api teringat plak arwah adik .masa time puasa hari -hari ada orang datang rumah cari arwah. masa tu tak tahu lagi dia jual bunga api, bila tangan anak perempuan sulung aku kena mercun, baru pecah tembelang. Anak aku tu pun satu, nakal tak tentu pasal, pegi plak curi-curi ambik mercun arwah. Ko boring tak ngan cite aku ni?

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
Betul La sis..jgn sini nak angkut sana nak bawak...bersederhana dalm semua perkara...

Eye_nee said...

SiputQueen..
menghitung hari detik demi detik...semoga sukses nnt sis...

Eye_nee said...

ShameelIskandar..
Apa yg terlintas waktu itu...itulah yg akk tulis kan...byk lgi nak memesan ni gengs...Pesanan ni mmg terbaik..Berhati-hati memandu..Allah...Syukur tak der apa yg serius berlaku yer geng...

Eye_nee said...

Dodocheng....
Haha..mana penah aku bosan nagn ko Na..coret jer semahu kau..aku ttp baca punya...Yuyi la tu kan...

ILA HonEyBuNNy said...

wahhhh...

semua nasihat untuk geng2 ye kak...hehe

bagus2...k geng..selamat berpuasa jugak..ehheh

Hantu Kak Limah said...

keh...keh..keh....hantu terbang mengilai2 mencari sesudu darah utk menampung bekalan yg semakin tipis di setiap ozon lapisan kulit akibat keterujaan utk berlawan dgn si kerengga yg berparti sakan dgn baju kebaya utk show hantu2 sedunia...keh...keh..keh...

gedek! said...

banyak nya nasihat....

macam semanis kurma la pulak...

Solehah said...

tq nasihat ni..sangat berguna.

Ati Masrif said...

berapa banyak geng daaa....

hehe..kita baju raya anak2
masih tak siap2 lagi :)

NM02 said...

geng,






apsal ari tak hapdet?

jedi said...

selamat posa kak...

Eye_nee said...

honeyBunny..
Pick up satu...percuma ni geng...

Eye_nee said...

Limah hantu..
hahahaha..ayat ko mcm hantu sewel la Limah...

Eye_nee said...

gedek...

Semmmputttttt....

Eye_nee said...

Solehah..
saling mengingati sis...

Eye_nee said...

Ati Masrif..
1001 satu gengs daaaaaaaaa......

Eye_nee said...

NM02..
Sgt la bizious geng....

Eye_nee said...

Jedi..
Sama-sama bro...