Dia.. Insan Pertama Yang Ku Cinta....

August 02, 2011

Salam gengs Semua...

Puasa Hari Kedua kan Gengs....Syukur Alhamdulillah....semoga kita diberikan kesihatan yg baik untuk meneruskan puasa kita....

Hari Ini 02/08/2011

Genap 71 thn usia Mak aku gengs...




Mak...
Selamat Hari Lahir
Semoga Mak Sentiasa Sihat
Semoga Mak Di Limpahi Kebahagian
Semoga Mak Sentiasa Di Lindungi Nya

Mak...
Andai Ada Salah Perkataan
Ampun dan Maaf Aku Pohon Kan
Andai Ada Sumbang Perbuatan
Ku Pohon Mak Tegur-Tegur Kan

Mak...
Mak Lah Anugerah Allah kepada kami Tiada Bandingan
Kesabaran Mak Tiada Tandingan
Kebaikan Mak Tak Bertepi Sempadan
Budi Mak Bagai lautan Tak Bertepian

Ya-Allah..
Panjang Kan Umur Mak Ku
Kasihi Dan Lindungi lah dia
Ku Mohon Ya-Allah
Andai Derita Mengunjunginya
Berikan lah Aku menanggungnya
Andai Kesedihan Menjenguknya
Biarkan Aku Yg menagisinya
Andai Kesakitan menghampirinya
Aku rela menjadi penggantinya

Mak...
Tiada Penawar lebih Mujarab..Melainkan titisan Susumu
Tiada Cahaya Paling Terang...Melainkan Pandangan kasih Sayang Mata Mu..
Tiada kegembiraan paling Indah..Melainkan Melihat Senyum Tawamu
Dan Tiada Ibu Yang Teragung didunia...Melainkan Kamu

SELAMAT HARI LAHIR MAK..
AKU , ALONG, ATON DAN WA....SAYANG KAN MAKKK


PEMBERITAHU:Doa kan setiap hari utk mak dan Ayah kita yer gengs...samada mereka ada ataupun telah tiada....

27 geng komen :

Kakzakie said...

Bersyukur diberi nikmat masih punya mak. Hargai dia selagi ada hayatnya Eye_nee. Nampak mak sihat lagi...

Happy birthday mak!!

Eye_nee said...

Kakzakie...
Alhamdulillah kak..mak masih sihat..cuma sakit2 biasa...masih kuat berkebun sayur....

NM02 said...

hepi beday mak... moga mak diberi kesihatan yang kuat utk hari2 akan datang ye...

ratusiput said...

mmg tiada gantinye la geng mak kite kan.mmg sayu sgt hati ni kalau nak bercerita pasal dorang.ratu mmg takble imagine kalau mak dah takde...

Ann Huda (Ate) said...

Alhamdulillah masih punya mak utk mengungkapkan kata sayang padanya.

Selamat Hari Lahir yang ke 71 buat 'mak'. Moga sisa usia berkah dan di beri kan kesihatan yang baik oleh Allah

Hantu Kak Limah said...

heppy beday...
ni aku tengah bukak lagu fauziah latif kuat2 sampai pecah gegendang telinga nih...
Dia...insan pertama yang ku cintaaaaa............versi suare rock garau aku....

Mommy Fara said...

Ouh, tersentuh hati saya baca puisi awak tu. Selamat hari lahir utk dia. Semoga dipanjangkan umru dan dimurahkan rezeki ya?

mamawana said...

Assalam

Alhamdulillah.. bertuah masih ada emak. Jagailah ibu anda sebaik mungkin. Buat yang terbaik.

Papa Mifz said...

selamat hari lahir makcik....semoga panjang umur murah rezeki...amin..:)

aleen aiden said...

waa..da masuk 71..syukur alhamdulillah.semoga dberi kesihatan yg baik dan panjang umur hendaknya.
selamat hari lahir macik... ^_^

Cik Ina Do do Cheng said...

geng izinkan aku memanggil mak ye.

selamat harijadi mak yang ke 71 tahun semoga mak dikurniakan kesihatan yang baik, mudah-mudahan mak panjang umur dan dimurahkan rezeki.untunglah mak dikelilingi anak-anak yang mengasihi.

akhir kata mak mu mak ku jua, sebab mak ku dah tiada.boleh gitu.

Eye_nee said...

NM02..
Tq sis..semoga ucapan doa dari anak2 maya ini memebrikan mak kesihatan yg baik...

Eye_nee said...

ratusiput..
Betul Queen..tak dapat nak baygkan jika mak dah tiada nnt...

Eye_nee said...

Ann Huda...
Tq sis mendoakan yg terbaik buat mak...

Eye_nee said...

Limah hantu..
Limah jgn teran sgt sore tu..puasa ni kannn..kang kut ko kedapur varik air...Ingat Limah..Allah melihat apa yg kamu buat....hahahahahahaha...

Eye_nee said...

Mommy Fara...
tq sis...mak adalah segalanya...

Eye_nee said...

mamawana..
Tq singgah sini sis..

InsyaAllah akan dijaga mak sebaik munkin...

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Tq bro...mendoakan sesuatu yg baik buat mak...

rATu kEBaYA said...

selamat hari lahir untuk mak akak..
semoga sihat dan di beri kekuatan untuk melakukan ibadah dan kerja2 harian.. amin..

Eye_nee said...

aleen aiden...
Timakasih mendoakan yg terbaik buat mak akk...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Kalau nak bercerita ttg anak angkat kepada mak aku Na..tak terkira..lain2 bangsa pon mak aku on jer..sampai sekarang ada satu anak angkat india...duk lepak2 minum kopi kat kebun mak dan mak bekal kan sayur2 dari kebun tuk dia...

Timakasih geng ko doakan tuk mak...mak aku mak ko juga Na..
PE DER HAL..LU KAN MY GENG..

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
Tq kebaya..mendoakan yg terbaik buat mak akk...

eMMe said...

Lambat komen la sis, sori!

hepi belated busday auntie, moga auntie sihat sejahtera di samping anak cucu, (cicit) dah ade ke sis? heee...

gedek! said...

love mak...!

Rinna said...

Happy Belated Besday utk Mak.. moga dipjgkan umur dan dimurahkan rezeki.. amin.

ILA HonEyBuNNy said...

selamat hari lahir mak...

semoga panjang umur n dimurahkan rezeki...amin..

akak...selamat berbuka puasa...;-)

Pepel BoNda AmaNi said...

buat mak geng...selamat hari lahir mak...semoga kesihatan mak baik2 selalu...semoga kebahagian menjadi milik mak selamanya...mak jangan lupa mintak duit raya dan baju raya dekat eye_nee taw mak....selamat berpuasa mak...