Aku Cukup Faham..

August 24, 2011

Salam Gengs semua....

Bagaimana Persiapan Syawal gengs....Bersederhana itu lebih baik kan.....

Buat Gengs Yg memandu jauh...Berhati-hati gengs...terkdang tu mmg bukan salah kita...namun jagn lupa kita juga boleh jd mangsa atas kesalahan org lain...so be more carefull..ok gengs...

Aku manusia biasa...Aku Paham

Mmg tak lepas dari melakukan kesilapan....Aku tahu..

Macam lah kau tak pernah buat silap.....Ya...aku mengaku pernah..

Macam lah kau tu bagus sangat..Tidak la sangat..tapi lebih bagus dari kau...

Melakukan kesilapan itu kan Fitrah Manusia....Benar...aku tak menafikan...

Cubalah Faham masalah aku...Dah lama aku faham...dah lama bertolak ansur...


Siapa tak pernah buat Kesalahan....Kalau kesalahan boleh diukur dengan timbangan barangkali berjuta metrik tan....berjuta ela panjang......bermilion kaki persegi.....

Semua pernah...Aku..Kau..Dia...Mereka....Tidak terkecuali...AKU CUKUP PAHAM..

TAPI...mengulangi kesalahan yg sama setiap masa....apakah ini?????

KEBODOHAN???
KEEGOAN???
KESOMBONGAN???
KETAKBURAN???

Atau mmg

SIFAT SEMULA JADI KAMU....


Dan Yg Lebih Buruknya...


AKU DAH PUN MEMINTA MAAF......TERPULANG PADA DIA....


BUKAN SEMUDAH ITU......


PEMBERITAHU: Terkadang aku boleh jadi terlalu kejam.. mengikut situasi....keadaan dan masa...Jangan Salahkan aku yg telah memberikan ruang dan peluang....




37 geng komen :

gedek! said...

bukan pakcik, eh?

Eye_nee said...

Gedek...
MMg Bukan...Disah kan oleh pesuruhjaya SUMPAH...

bujal X said...

saya tak bersalah makcik! ampun!

:: Mrs.Eady :: said...

seperti luahan hati ku je kak..

rATu kEBaYA said...

tulah kak.. kekadang ego tu yang membuatkan kita kerap melakukan kesalahan..

selamat hari raya kak.. jom datang tanjong karang

Eye_nee said...

bujal X..
Mau masuk dalam senarai insan yg makchik KEJAMI...

nasib baik mintak AMPUN..hati makchik cair...

Eye_nee said...

Mrs eady..
bagaimana kamu menanganinya????....

Eye_nee said...

Kebaya..
Ego itu perlu namun jgn terlalu..ia akan menjadi kudis....busuk...bernanah...

Pepel BoNda AmaNi said...

hmmmmmm....penah mengalami situasi yang sama...last2 lantak ko sana la bodoh..nyusah n nyemakkan pala otak aku jerk...gitu la kekdahnya di akhir tindakan...

NM02 said...

bahagian kamu dah selesai... selebihnya terpulang kepada si dia.

Mommy Fara said...

Bila hati dah jelak, jemu, cemuih, jelik dan bosan maka terimalah balasan...

Tak ambil peduli.

Bagi sy, TAK AMBIL PEDULI adalah tindakan paling kejam antara manusia sesama manusia....

Kakzakie said...

Haaaa... itu dia curahan rasa Eye_nee. Mohon ampun kalau kakak yg menyentuhnya...

So Shy Lady said...

fuhh....biasalah manusia bmcm2 ragamnya. kdg2 kt tpaksa blaku kjam jika sudah tpaksa, kan
aduh bbelit2 ayat sy nih. nk bsastera jugak kononnya

ahkak, don wory sy suka komen akak, smpai gelak guling2 tau

Hanis Azla said...

saya faham juga tentang itu kak.. maaf zahir dan batin dari saya.. Selamat hari raya buat akak sekeluarga..

Hantu Kak Limah said...

aku paham ko tengah bersituasi kejam....kejamkah aku kalo x paham ape yg ko paham...dan paham ape yg ko tak paham.......dan akan buat2 paham sampai jadi x paham .....huhuhuhuhuhuhu.....aku pitam...dan sebagai hantu...aku kene paham jugak walaupun x berape nk paham.......keh..keh..keh.....

Rinna said...

Biasa laa tuh..ada gak yang buat salah tapi tak nak ngaku...salah..sebabnya keegoan mengatasinya..

Cik Ina Do do Cheng said...

Memang kita manusia biasa yang tak lepas dari melakukkan kesilapan. Kalau dah 10 kali melakukan kesilapan yang sama patutkah kita maafkan.Orang yang buat salah tapi tak nak mengaku salah pun satu.

Dee said...

kita mohon maaf jelah walaupun kita tak salah..yang lain terpulanglah pd empunya diri kan sis..

ILA HonEyBuNNy said...

akak...ila tak salah kan...hehe..

penat nak faham org neh...hehe...kejam sekali sekala xpe kot...hehehhe

Eye_nee said...

Pepel...
Bila kesabaran itu teruji sampai kesatu tahap menjadi kronik..tidakan susulan tentu lah yg tidak baik jd nya...

Eye_nee said...

NM02...
Betul Nokss...

Eye_nee said...

Mommy Fara..
Ruang dinginbeku menyimpan segala daging busuknya telah pon penuh...perlukan ruang baru..rasanya tidak mampu saat ini...namun diruang dinginbeku..mampukah daging busuk itu mereput dlm masa yg singkat...

KEJAM itu akan pudar....akan ambil masa...

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Terimakasih kerana memahami sis...

Selamat Hari Raya dari akk..

Maaf Zahir dan Batin..

Eye_nee said...

Kakzakie...
Luahan hati ni buat kita rasa ringan sikit kak..biar pun kesan nya terkdg keruh pasti ada kejernihan yg bakal terbit....

Kak tak pernah mengecilkan hati saya..segala komen akk saya anggap sebagai tanda kasih sayang seorg kakak utk adiknya menjadi lebih baik..

Eye_nee said...

So Shy Lady..
Sebaik mungkin kita cuba tuk tdak mejadikan keadaan itu nmpk Kejam...namun apa daya kemampuan insan tidak sempurna seperti kita...

Eye_nee said...

limah Hantu...
Aku nak ko paham kan jugak limah..walaopon ko tak paham..ko kene buat2 paham supaya bila kau buat tak paham..aku akan rasa salah paham....dan ini akan menjejaskan pemahaman aku terhadapan kefahaman engkau dalam memahami situasi aku yg tidak paham dgn sesetangah perangai manusia ini...

Ko Paham tak ni Limah...

Eye_nee said...

Rinna..
Tu dia sebenarnya Rinna...seboleh-boleh cuba menafikan kesalahan yg mmg terang2 dilakukan...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Ia kan geng..aku bukan Se KEJAM ISRAEL...bila dah berkali-kali melakukan kesalahan yg sama...Mak angin la Jahhh oii...

Eye_nee said...

Dee..
Betul sis...

Eye_nee said...

Ila Honey Bunny...
Hang??..tak pernah pon sis...

Sesekali sesekala..namun ttp Kejam kan sis...

Bigdaddyz said...

erk...takutnya.....boleh tumpang lalu makcik...hehe

seocetek said...

SElamat raya Ncik, tumpang komentar lama tak singgah kat sini

Eye_nee said...

Bigdaddyz..
Jgn takutkan saya daddy Twins..Proses tuk saya bertindak kejam mengambil masa bertahun-tahun...

Eye_nee said...

seocetek...
Walaupon ropa mu tidak ku kenal..tatapi cara penulisan mu tatap menjadi pojaan hati ku..

Tq singgah...

Liza @ Adzriel AB said...

Eyenee tak salah dgn kak liza pun.. selamat hari raya. balik semanggol tahun ni..

Papa Mifz said...

ni kes x belajar dari kesilapan nih...hmm...

ieda said...

kita tetap manusia biasa akak .. ada banyak kesilapan tapi bila kita sudi maafkan seseorang atas kesalahannya insyaallah kita akan mudah di maafi org atas kesalahan kita :)

selamat hari raya akak :))