Koleksi Aku Yang Paling Berharga

July 28, 2011

Salam gengs Semua...

Apa khabar hari Ini gengs....Semoga Kalian Baik-baik adanya...

Gengs Pembaca Senyap...Korang ok tak...sesekali tinggalkan lah bunyi gengs..

On Monday blues lagi 4 hari berpuasa lah kita kan gengs.....

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA GENGS..SALAH SILAP MOHON AMPUN...


Adapun Koleksi berharga yg aku kumpul ni tiada nilai kalau nak ditukar dengan wang ringgit gengs...

Adapun koleksi berharga yg aku simpan sejak sekian lama ni tidak la juga bernilai sebagai sebahagian dari kajian sejarah masa hadapan gengs...

Adapun koleksi berharga yg aku miliki ini aku pasti tidak akan menjadi bahan lelongan bernilai jutaan ringgit puluhan tahun akan datang...

Namun aku tetap mengagapnya bahan koleksi yang

Ada GAYA..MUTU dan KEUNGGULAN........


@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@

@


CEBISAN DARI TALI PUSAT ANAK-ANAK KU


AFIQAH MARSIETA
30/04/1992



AFIFAH IZZATI
18/01/1998



ADRIANA BATRISYIA
10/11/2004




Mak letak kan kalian..Kakak...Zati dan Yana.. bersama dalam satu uncang...saling bertindih..saling bersentuhan..saling bergandingan..Semoga simbolik ikatan ini membuatkan kalian lebih erat antara satu sama lain.



PEMBERITAHU:
Mak tahu Kakak dan Zati selalu buka dan baca bloq mak...Mak mahu kamu menjadi adik beradik yg saling membantu..saling menghormati dan saling menyayangi.Jadikanlah cerita Mak dan Mak Long Satu Iktibar.Semoga itu tidak akan berlaku diantara kalian.

24 geng komen :

Dearie Pearls said...

wah, ini betul2 bernilai ni.
memang kak seorang je yg boleh simpan..

*tahun kelahiran zati mcm perlu diedit. hehehe 1198

Eye_nee said...

Pearls...
Nilai tiada tandingan..

*overlooked..tq sis...

pena rozie said...

hi...hi...hi... PR punyer anak tak tahu kat mane??

ratusiput said...

untung anak2 dah besar boleh baca blog mak dia kan...ntah sempat ke tak ratu sok anak2 nak baca entry2 ratu :) tetiba sedih lak rasa... :(

bujal X said...

saya pun simpan jugak ainul punya~he~~

Cik Ina Do do Cheng said...

geng, sesungguhnya tali pusat dan anak adalah permata yang paling bernilai pada setiap ibu bapa.Sama-samalah kita menghargai dan menjaga permata tu.

Hanis Azla said...

saya pun simpan ketiga2 tali pusat anak2 saya dalam satu bekas seperti mana yg mak saya simpan tali2 pusat kami adik beradik.. tag tangan ibu dan anak yg kat hospital pun saya masih simpan juga.. mmg harta yg tak ternilai tu..

NM02 said...

ini mmg betul2 sentimental value nih.. betul cakap org2 tua, tali pusat kalu diletak satu tempat, mmg akan akrablah adik beradik tu. yg saya nmpk anak2 kazen saya. mereka salong memerlukan. kalu sorang balik kg, rindu sampai menangis...

Kakzakie said...

Kakak pun simpan lagi. Kalau tak nak rosak simpan dengan lada hitam...

Dee said...

samalah dgn saya..petua org tua2 eloklah diamalkan..

Eye_nee said...

Pena Rozie..
memang dah niat awal2 nak simpan TP ni sis...

Eye_nee said...

ratusiput..
InsyaAllah boleh tu Queen...siabang tu 3-4 thn lg dah boleh ko dedahkan bloq ko kat dia....

Eye_nee said...

Bujal X...
simpan dan jaga elok2 bro...bende kecik cam tu cepat sgt kita overlooked...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Mereka permata hati ku dodocheng...hatta dgn nyawa aku sekali pun aku sanggup tukar...

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Pesan org2 tua kan sis..kena ambil kira juga..

Eye_nee said...

NM02...
hendaknya begitu lah perhubungan mereka ni...

Eye_nee said...

Kakzakie...
sgt bagus petua akk ni...nnt saya campurkan sedikit lada hitam....

Eye_nee said...

Dee..
tak rugi pun Dee kan dengar kata org tua2 ni....

Mommy Fara said...

Saya terharu sgt baca entri nie. Sweetnya....tp, mana tali pusat anak sy? Last tertanggal ms die kat kmpg...mst nenek die yg simpan nie...huhuhuhu!

Eye_nee said...

Mommy fara..
Tq sis dtg dan tinggalkan jejak disini..

cuba tanya mak di kg...bila tgk balik kan sis..terbyg2 wajah mereka sebelum tali pusat mereka tanggal...mereka sgt kecik dan polos..

Ieqa Rahim said...

touchingnyerrr...so sweet u as a mother...

ILA HonEyBuNNy said...

alamakkk...xtahu la mama ila simpan ke x..

nak kena tanya dia la...hehe

ila nak simpan la kalau ada anak nti..eheh

A.I said...

Kak, aku pon ada simpan bebudak ni punye. siap tulis nama kt plastik tu..

Pepel BoNda AmaNi said...

baru ada satu...tunggu penambahan di taun2 akan datang....