Kisah Laki Bini Di Kebun Sayur...

July 06, 2011

Salam gengs semua...

Tajuk cam lain macam jer kan gengs....

Pe hal pulak laki bini nak buat dalm kebun sayur ni kan....

Haip!!..Haip....!!

Jangan otak KUNING gengs...

Tak BERSIH kalau cam tu ...

KUNING & BERSIH.....cantikkkk...ada brani ini 9 Julai....




Balik Keje jer gengs kan...Ini lah aktibiti aku ngan En HaB gengs...minum petang kat kebun sayur mak....Abg aku akan panggil kami minum petang kat sini...mcm2 la yg dia masak..but lontong ker..cokodok ikan bilis ker...
Abg aku mmg pandai masak dari aku gengs...



Petang tu Abang aku goreng keledek..buat bubur kacang ijau cecah ngan roti gardinia...
En. HaB aku nak cecah roti gula ngan air milo....kemain sakan mengigit plastik...


Budgettt Pergawati La sangat kan...
Korang kenal Dia Tak gengss???...
Pergawati Sayur...Ahaksss....



P/S : Makan hati la ko GEDEK....
tp mana boleh lawan ko kan..
ko kan super duper bikin SELF POTRAIT...


PEMBERITAHU
:Berbakti Kepada Tanah kata orang..Hasilnya memang berbaloi...JIMATTT..
Timakasih Mak..Sbb kurangkan Duit Belanja Sayur-Sayuran...

50 geng komen :

bujal X said...

kemain posing dengan terung~haha~~

Eye_nee said...

bujal X..
Terung dan makchik..
bagai zat dan kehidupan...ahaksss...

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

amboi anty bergaya sakan yer

rATu kEBaYA said...

berbakti dgn tanah mmg dapat hasil yang berbaloi..

terung tu digoreng dan curah sambal cili sedap tu.

Eye_nee said...

Puan Sue...
Dalm kebun sayur jer dear..hihi..

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
Potong nipis2 goreng ngan tepung pon sedap kebaya....

Pepel BoNda AmaNi said...

abang....dah lupakah kaw pada adik angkat ko yang terbiar kat puncak jalil nie bang.....sentap....motip di celahan rimbunan sayur....minta la daun kunyit barang selai dua....

Eye_nee said...

Datin Paduka Dato' Pepel Aklaken..
Abang tu tak penah lupakan hang..Ni ha kakak tiri sebelah jiran mak mentua kawan abg sepupu kau...aku kasi hasut abg lupankan kau..muahahaha...daun kunyit 5 lai 2 kupang...mau ambik..tak mau pi beli kedai acheh lain....

eMMe said...

SUNUKNYEW~ Tgk tanaman subur n menjadi, murah rezeki u n famili sis, sronok, dpt spend time cenne selalu, kalo tak pat selalu, weekend pun SYOKKK~

ratusiput said...

mmg satu kepuasan kalau mende yg kite tanam menjadi...sangat2 teruja.amboi jd model terung ke geng? :)

Eye_nee said...

eMMe..
La ni kebun Mak dah buleh supllykan tanaman dia dikedai runcit depan umah akk..asalnya mak tanam buat suka2..la ni dah byk..mak jual kan pula..

Eye_nee said...

Queen Siput..
jadi model terung bukan ker seksi nokkss...ahaks..

Encik MamaT said...

kami tak jemput ka.. hehhehehe

Encik MamaT said...

kak.. ada rumah sewa dak kat sana ... syok la dok kat kg.. ada tanah... leh berbudi pada tanah... serius ni.. :)

ieda said...

uish kak x menahan lepak2 di kebun dgn grg keledek panas .. perghhhh ada air kopi tak tuu ! :)

chichi said...

seronok nye tengok sayur2 menjadi

ozzy said...

assalam..

paling penting dpt berkumpul & makan bersama keluarga..pasti seronok walaupun bukan di tpt yg mahal2.

HonEyBuNNy said...

cantik la pragawati sayur pun...;-)


akak...bila nak wat entry spider lagi...suka la baca.hehe

Eye_nee said...

Mamat..
Budak mamat ni nak kene seDas pelempang ni....bila ko nak singgah umah..telepon dah bagi dah..ko nak suh topup credit sekali ekk...

Eye_nee said...

ieda...
keledek panas2..kdg tu lontong panas2.kdg tu goreng pisang&Cempedak panas2...mmg selalu ada air kopi sis...pergh surgaaaa....

Eye_nee said...

chichi..
dari tgn mak sis..kalau dari tgn akk..padam semua sayur...

Eye_nee said...

ozzy..
Waalaikumsalam...
Betul tu bro..bukan tempat jd ukuran...keikhlasan memasak itu punca kelazatan...

Eye_nee said...

HoneyBunny...
Kamera Trick sis...hahaha

Spaii ek..nnt dulu yer..tgh bz sikit kat opis ni...

Dearie Pearls said...

petang yang sangat indah bersama sayur2an yang segar bugar.

gua suka sayur2an babe..

gedek! said...

Lepas ni nak pegi tesko lah...!

Nak bergambar dengan terong...!

Haha! Nice!

Cik Ina Do do Cheng said...

la terperanjat boboy terperanjat boboy, ingatkan dah tak de tempat lain, kebun sayur pun jadilah.dibawah pokok terung.


geng tetiba aku teringat entry ko cekodok dalam kebun mak..wah dasat tu,gambar ko ngan pokok terung tu. kalah gedek.

Eye_nee said...

My Dear Pearls..
Jom dtg umah petik sayur...

Eye_nee said...

Gedek...
Terung Bulat amatlah sesuai...

Kakzakie said...

Kakak jumpa eye nee dari blog Hantu Kak Limah. Masuk lihat gambar ada pulak org bergaya dgn terung. Hahaha....Gedek dah jeles dah.

Eye_nee said...

Dodocheng...
Makan ati gedek..haha..Na ko cuba pulak amik gambar dgn ikan kat tgh laut..compom gedek nangis guling2...

Eye_nee said...

Kakzakie..
Hahaha..timakasih dtg sini...Saja jer Kak buat suka2...nak menyakat Si GEDEK...tu yg gambar dgn terung tu kasi besar sikit....hehe...

LiFe KaMi said...

peragawati sayur ke..hehe
takpe yang penting dapat makan sayur free tak payah da nak gi beli kat pasar malam..

Eye_nee said...

Life Kami...
Ekekeke..yg penting sayur freeee....cuma pergawati tu comisen ciputtt sgttt....

Adzriel AB said...

mmglah sgt jimat

http://adzriel.blogspot.com/2011/07/bahan-segar-dari-ladang-suami-pun.html

jedi said...

wah....rajin akak berkebun

Rinna said...

Bestnyaa dpt makan sayur2 fresh dari kebun.. :)

shameel Iskandar said...

Seronakkan ada kebun sayur sendiri. Tringat zaman kanak2 dulu tika dok kt kg di kelantan, selalu juga tolong mak petik sayur kt belakang rumah

Hantu Kak Limah said...

i loike itu turung..sama itu palato...huhuhu...tapi x leh wat gi jamu BERSIH ..pasl lari coler....hohohoho..asl rambut kelam je tu......

Bigdaddyz said...

jarang jumpa org bergambar dengan sayur-sayuran terutamanya ...terung...kiut2

dotblogspotdotkom said...

model sayur gitu... huhuhuuh

So Shy Lady said...

phewittt...cun la pergawati tuhhh.
haha mmng mkn hati la org tu ;P

So Shy Lady said...

ekekeke... kak, org kategori shy shy tiger mmng mcm tu. biar jelah dia

Eye_nee said...

Adzriel AB..
Kan sis..jimat byk ni sis..

Eye_nee said...

Jedi..
mak akk yg buat bro..akk rajin petik jer sayur tu...

Eye_nee said...

Rinna..
mkn tanpa ragu sayur tu geng...compom tiada baja kimia...

Eye_nee said...

shameel iskandar..
tu la untungnya duk kampung saudara...macam2 boleh tanam...

Eye_nee said...

Limah Hantu...
i pon like jugak uu..itu lambut aulat ooo..lu mana tau..lu antu punya spisis...

Eye_nee said...

bigdaddyz..
pirst time tgk pergawati sayur terung yer daddy...haha...

Eye_nee said...

Pakchik dot..
hahaha...sajaa bikin panas situasi kebun...

Eye_nee said...

Shyshy lady..
hehe...model sayur terung ko..jgn tak chaya...