Zamrud..Jade..Diamond...Gold...

April 29, 2011

As-salam gengsssss...

Hepie Advance Buruh Day..Tuk Gengs buruh sperti aku...kalau bukan buruh....nak join hepi pon ok..tak der masalah...

Opis Aku Sunyi Sepi hari ni gengs.....banyak amik cuti...jenjalan...gaji pon dah masuk ari ni...Pada .opis mate aku ni...Selamat bercuti-cuti Kameron Heiland to u..dengan pesanan....jgn lupa belikan pokok Teh "O" Ais Limau satu yer...nak tanam kat umah....


Ok gengs...tak mau merapu byk2..terus saja pada ceritera...

Citer kira cam sebutan semula kes jer ni gengs....

Acara makan malam bersama Zamrud...Jade...Diamond Dan Gold aku mlm tadi...

Anak aku yg sulung baru balik dari Arau...lega sgt hati dia dapat makan..makanan dari air tangan mak dia yg tak baper pandai...bukan tak baper pandai gengs...tp mmg tak pandai masak.......dah beberapa kali call aku gengs...susah nak makan kat Poli dia di Arau tu..dgn Cafe kene sita...dgn makanan yg dimasak tak cukup...selalu kene makan roti..biskut dan megi jer...



Ini lah dia mereka-mereka dan keluarga mereka yg paling berharga dlm idop aku ni gengs...


Lauk yg aku masak mlm td gengs....sempoiiii...Sambal Ayam resepi secret admire.....Buncis kapel Bersama Udang...Telur dadar sehati berdansa Bawang..Ikan kembung goreng gandingan mantap cilikicap...amikkk...kemain panjang nama masakan....makan hati Chef threetwoone....



Kan mak ckp jgn makan kicap byk sgt...lahir dulu putih ko kan Yana...dah lama2 ni...hitam jer ko yer...tp hitam2 ko pon...zaman nak kawen ko nnt duit hantaran lebih 10 riban ni....hahahaha....Amaran oleh kementerian Perdagagangan Malaysia::Anak2 pompuan bukan barang dagangan yer....



Korang la Racun korang la Penawar di hati ku...


PEMBERITAHU:Bukan Kepakaran Memasak itu Jadi Ukuran..Keihlasan Semasa menyediakannya Pengukur Kelazatan....

29 geng komen :

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

nanti raya nak rase rendang anty..hihi

Eye_nee said...

nizz Sue..
Rendang????..untie dah nak kene stat buat practikal la bulan ni...

rATu kEBaYA said...

kak.. sy pun tak reti masak jugak.. masak main blasah je.. yg penting tak keracunan makanan udah..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

PEMBERITAHU:Bukan Kepakaran Memasak itu Jadi Ukuran..Keihlasan Semasa menyediakannya Pengukur Kelazatan....


ayat geng tu aku suka sangat, tapi nama lauk tu memang aku tak pernah dengar sebelum ni.cayalah lu.

Rinna said...

Tengok okey jerk pun masakan tuh..beselera jerk anak2 tuh makan.. Yang penting bila masak tuh dengan penuh kasih sayang berkat laa jadinya masakan tuh ..:)

Hanis Azla said...

itulah intan payung gunung ganang akak yer.. apa lagi makanan yg lebih sedap selain dari masakan ibu untuk suami dan anak2..

wah nama masakan.. terbelit juga lidah nak menyebutnya.. kreatiflah akak ni..

ratusiput said...

ratu pn tak pandai masak.tiap kali nk masak mesti tgk respi.ehehe....amboi geng nama masakan kelas gitu.slamat bercuti geng.

gedek! said...

Anak pompuan cun-cun...

Tak lama lagi ramai la kumbang yang singgah di taman rumah kamu....

Eye_nee said...

Kebaya Ratu..
Weh!!mana pulak kebaya tak pandai masak..ko buat kek2 pon pandai akk tgk kebaya...Akk ..ni jer la lauk yg akk repeat balik semula...hihi..

Eye_nee said...

Dodocheng..
Jgn tak tau Na...sampai akhir zaman pon ko tak kan dpat cari nama2 resepi aku masak ni Na...hehe..

Eye_nee said...

Rinna..
Utk makn family sediri lepas la Na...

Eye_nee said...

Hanis..
Mereka la segalanya Hanis...terbelit lidah nak menyebut..hehehe...

Eye_nee said...

Queen..
Amik ko queen..tak kene ngan masakan nama akk bagi..kita yg bikin..suka hati kita lah kan queen...

Selamat Bercuti jugak Queen...

Eye_nee said...

Gedek...
Aduhai tak sanggup nak dengar kamu panggil makchik...Nanny pulak nnt...

Dee said...

seronoknya tgk dorang makan kan sis..berselera sungguh..

Hantu Kak Limah said...

tetibe aku tetarik kat getah merah yg ko pakai kt tangan tu....huhuhuhuhuhu....

hamitaf said...

satu pinggan kosong. yg tgkp camera tak makan..hehe

Encik MamaT said...

hehehe.... mcm mana pun... masakan mak jugak best.. isteri masak pun sodap jugak.. hehe

Abu Luqman said...

salam..amboi sodapnye

Eye_nee said...

Dee...
cam tu la nampaknya kan....hehehe...

Eye_nee said...

Limah Antu..
Limah itu anak aku la..ko jgn pulak ghairah tgk getah merah tu..ko terbayangkan betapa manisnya darah anak aku..aku tibai ko nnt...

Eye_nee said...

hamitaf..
pas tangkap gamba...soru sapedek la bro...

Eye_nee said...

Mamat..
Bini yg masak Mat...tak sedap pon..boleh magic jd sedap...

Eye_nee said...

Abu Luqman..
Waalaikumsalam...Boleh la..lepas lah mkn anak branak..

etiey.com© said...

nak rasa jugak boleh?

Eye_nee said...

etiey..
Jemput dtg umah sis....

budak ice said...

bkn main kelaasss gitu name lauk pauk kak eye_nee masak..bak cni sket..nk try test sedap ke idak..hehe ~ yana kat cni pn suke mkn kicap gak ;P

Eye_nee said...

Ice Budak..
Yana Akk mkn transform hitam..Yana yg ni akk thk mantain putih jer..nak try test yer..boleh ..jom dtg umah...

Pepel BoNda AmaNi said...

ko jadi mamarazzi sajork kah??? xmakan kah...diet kah????