Allah Selamat kan Kamu...Allah Selamat Kan Kamu

May 04, 2011

Salam Gengsss...

Menyambut Hari Tua Setahun Hari Ni gengs???...hepi Besday to u...ok...

30/04/11...Hari lahir Puteri Aku Yg Sulung gengs...

So..

Kakak...Hepi Besday To u...Semoga Dipanjangkan Umur...Di mUrahkan rezeki...Di Berikan Kehidupan yg Indah Dunia Dan Akhirat...

Sambutan kami buat untuk dia biasa2 jer gengs....sekadar meraikan dia yg semakin dewasa...parti kecil-kecilan..tiada wartawan...hanya keluarga terdekat...lebih kurang cam particlosing la....




Kek bukan dari resepi rahsia...Hanya Dari kedai kek tiada rahsia antara kita.....Sedap jugak kek ni..apa nama nya pon aku lupa gengs...



Sate Kuang..Hajat Hati nak beli Satay Subang...Tutup pulak kedai satay tu..Not bad la satay ni..cuma kuah dia agak kureng pedas..


Actually kami sambut besday tuk Mamam juga (baju oren) anak buah aku gengs...Hepi Besday to maman juga yer...Sori Maman..Mak su belum sempat belikan Maman hadiah lagi...nnt maksu belikan yer...




Tq to Mak Tam (sepupu aku yg selalu skodeng bloq aku) yg telah mensponser kek dan satay...dgn ucapan dan peringatan: MakTam Ingat yer Hari Lahir gua bulan 6..gua nak kek SR..Hadiah sepasang persalinan Baju Raya Kain Organza keluaran Jackel....matchingkan Beg tangan + Kasut Sekali pastikan yg berjenama..ok....apalah sgt permintaan ni kan...hehe




Selamat Hari Lahir Kak...

Mak...Ayah...Zati dan Yana...sayang kan Kakak...

AfIQAh MaRSieTa
Selamat Ulang Tahun Kelahiran Mu
Doa Dari Mak..Ayah dan Adik-Adik Mu
Agar Rahmat Allah Sentiasa Di Sekeliling Mu
Jangan Persiakan Usia Muda Ini
Tuntut Ilmu Demi Masa Depan Mu Sendiri
Agar Menjadi Manusia Yang Di Hormati

AfIQAh MaRSieTa
Harapan Mak Ayah Hanya Bahagia
DiMana Sahaja Kau Berada
Bawa Bersama Maruah Diri
Jaga Ia Bagai Srikandi
Jangan terlalai Bisikan Emosi
Agar Kau TidakMenyesal Kemudian Hari

AfIQAh MaRSieTa
Dengar Pesan Seluruh Keluarga
Demi kebaikan Diri Mu Juga
Yang Buruk Jangan Jadi Ikutan
Supaya terjamin Masa Hadapan
Pesan Ayah Jangan Kau Pinggir
Agar Solat Jangan Tercicir
Doa Dan Sujud Selepas Berusaha
Semoga Kelak Kau akan Berjaya
Mencapai Semua Cita-cita....


PEMBERITAHU:Kata Org Jaga Anak Perempuan Seorg lebih susah dari jaga lembu sekandang...Anak pompuan aku 3 org....mak ai...umpama nak jaga lembu 3 kandang ni..sapa nak keje ngan aku...angkat tangan....

32 geng komen :

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

hepi besday dik...nanti dtg kenduri kak su tau..hihi

rATu kEBaYA said...

betul tu kak.. tapi mak saya kata jaga anak lelaki lagi susah kak... semua benda nak jaga... tu mak saya katalah..

tapi tak taulahkan.. cuma perempuan ni lagi hebat dugaannyer... serba serbi nak jaga

rATu kEBaYA said...

lupa lak...

Selamat Hari lahir.. semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya.. amin

ratusiput said...

slamat harijadi utk kakak...dah besar dah...tak lama lg dapatlah menantu emaknya :)

♥MAMASYAZA♥ said...

heppy bestday utk kakak, dah nak sama tinggi ngan maknye pun...jaga diri baik2 ok

ieda said...

ekekkekek ayat last tuuu best aar eyenee .. ekekekek ..
aah jaga lembu sekandang x susah mcm jaga anak dara seorang kan :)) ..

eppy bday buat kakak .. semoga kakak tidak mengecewakan ayah dan bonda yaaa :))

bujal X said...

eh muka kakak sama dengan muka mak dia la~~he~~

gedek! said...

Happy 'bird' day...!

Saya perlukan sate secocok!

Encik MamaT said...

hehehe... awat rasa rindu kat mak ni.. heheh... makk. nti ceq balik kg noo...

geng.. kalo ada lebih koling2 la.. hehehe

Hanis Azla said...

happy birthday utk kakak.. mak saya dulu pun ada 3 anak dara.. mmg susah nak menjaga agaknya.. he..he.. nasib baik semuanya cepat kahwin.. takdelah pening kepala sangat..

Encik MamaT said...

selamat ulang tahun jugak.. bgtau kat depa no.. hehe

Rinna said...

Epy Besday Kakak...bestnyaa dah ada anak dara yang dah besar senangkan..tapi betul laa nak jaga anak dara nie mmg susah..tapi kalau dpt didikan yang baik sure jadi anak yang berguna..kan.. :)

Eye_nee said...

Mizz Sue..
Tq Sue...InsyaAllah

Eye_nee said...

Kebaya..
La ni mmg susah nak jaga baik lelaki maupon pompuan Kebaya..

Anak lelaki lain pulak yg kita takut..anak pompuan ni lagiiiii buat perut kita kecut Kebaya..mcm2 kan...

Eye_nee said...

Ratu Siput..
Aduhai cepat la tua akk ni Queen...

Eye_nee said...

Mamasyaza...
Mmg dah tinggi kita pon dah dia ni Mama..19 thn dah...

Eye_nee said...

Ieda..
Betul la tu Da...perumpaan org2 tua ni....aduhai..makin dah besar ni makin susah hati mak...

Eye_nee said...

Bujal X..
Mmg la Bujal..tak kan sama ngan muka Gedek pulak...hahahahahaha....

Eye_nee said...

Gedek..
Bird mmg hepi selalu..

kenapa mintak secocok jer...kalau dua dah tak cocok lagi ker....

Eye_nee said...

Mamat..
Hang ni kan..bila masa hang nak koling2 ni...kredit expired lagi ka...hahahah..

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Semoga dia pon cepat kawen...mampuih kalau dia dengaq akk ckp ni...hahaha...

Eye_nee said...

Rinna..
Betul tu Rinna..pokok pangkal didikan yg diberikan...semoga kakak pratik kan apa yg kami dah berikan kepada dia....

bobhandburry said...

Salam kunjungan.. singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Cik Ina minat Do do Cheng said...

eye nee aku tak boleh keja ngan ko, sebab aku kena jaga 2 kandang.ekekek.

happy besday kakak, semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. jaga mak ayah bila dorang dah tua dan tak sihat.

mak tam minta lebih sikit hadiah dari geng di tengah murah hati tu.

i luv sate.minta cikit.

i lov u geng.

etiey.com© said...

suka sate yea.. suka sate yea! moga panjang uimur murah rezeki.. amin

Eye_nee said...

bobhandburry...
Tq singgah sini..InsyaAllah saya akan balas kunjungan...

Eye_nee said...

Dodocheng..
ko kasi tau la mana2 buruh paksaan gaji murah kat aku...haha..

Tq geng for us wish tu...ko suka sate ek...aku suka jugak geng..

Eye_nee said...

etiey...
hehehe...terbayang pulak muka eysraf bila dgr mak dia ter yea yea nak makan sate..

HonEyBuNNy said...

happy belated birthday adik comeiii.;_0

kek cokelat tu nampak sedappp la...sedappp gitu...

budak ice said...

waah sateyy rusa ke tuu?? dap emph ~ to puteri suLong kak eye_nee, epy bezday ~ ! ;)

Hantu Kak Limah said...

heppy bestday Afiqah marsieta...
aku dah x tau mane mak ..mane anak ni...sepesen je muke nyer...huhuhuu...
bab keje jage kandang lembu tu....aku takut yg tinggal kandang jer nanti...lembu tu abis aku wat korban...heheheehehe...hantu perlukan darah dan tenage yg lebeh tau..huhuhuhuhu.....
rase mcm lmbat aku balas ni...

Pepel BoNda AmaNi said...

kakak hapie belated besday...jadilah anak yang solehah dan membahagiakan selalu....

kak..nak lembu sekor nak buat kenduri..lalalalalallala