Nak Di Marah..Budak....Hrmmmm..Sabor Jer la

May 20, 2011


Salam Jumaat gengs....

Besok Cuti kan gengs..hepi tak gengs???...tidak???Naper???Hati Nak Pi Cuti...Fulus pulak tak der...tengah bulan la katakan....Duduk lepak kat umah je la gengs...Sental bilik air kasi kilat...

Kalau Korang jadi aku...korang hangin tak gengs.....Apa korang nak buat gengs...

A) Warning dia
B) Jumpa Mak Bapak Dia
C) Berikan Dia Sedozen
D) Beritahu Ustazah
E) Bawa Geng Pukul Dia
F) Ikat Dia Kat Pokok Ada Kerenge

Kes Yana lagi ni gengs....

Aku setiap hari Rabu akan periksa pencil box dan Luna Colour dia gengs...aku akan sharpkan pencil dan colour dia...

Dan setiap kali tu jugak la hati aku angin gengs...mana tidaknya...

Aku letakkan 5 Btg pencil kat box sekolah Kebangsaan dan 5 Batang Sekolah Agama.....

Bila Hari Rabu aku chek...pencil kat Sekolah Agama dah tinggal 2 btg...memula tu aku tak kisah la gengs kan..bila aku tanya mana pencil..dia ckp ada kwn pinjam....ok la tak per la kan...

Tapi Bila dah berlarutan 5 bulan sekolah ni...mana boleh tahan kan...asik2 pegi stationery shop jer carik pencil....

Itu jer la keje aku gengs..tiap2 hari Rabu jer refill balik pencil dia...sampai la Rabu lepas...mmg dah tahap maksimun hangin aku gengs....Tinggal sebatang je pencil dia....mula la suara aku bertukar out loud gengs...dah macam Bon Jovi lak aku rasa suara aku time ni...hilang betul sabar aku.....Bila aku tanya...seperti biasa la gengs...Budak lelaki yg sama juga duk pinjam tp tak pulang kan semula....Bila aku tanya lagi..betul ker dia pinjam atau Yana yg bg...dia kata budak tu yg pinjam...adik dah ckp..nnt mak saya marah..budak tu tak nak dengar...

Tiap kali hantar Yana pegi sekolah Agama...aku mmg nak ckp ngan budak lelaki tu gengs......mahu kasi gertak sikit....tapi kan gengs.....

Bila aku nak ckap jer...aku tengok dia senyum kat aku...tak sampai pulak hati aku....alahaiiiii...

Makchik rasa lah kan...kau dah guna-gunakan Yana ni...tu la pasal Yana tak kisah pon kasik ko pinjam pencil walaupon ko tak pulang kan balik.....


Terbyg2 muka selebet dia masa akau marah tu gengs...Sori yer Yana....




PEMBERITAHU
: Kanak2 seumur 7 thn ni masih tidak memahami lagi...tp seawal ini juga kita harus didik mereka agar memahami mana yg baik dan mana yg tidak baik...Melentur buluh biar dari rebung kan gengs....

27 geng komen :

eMMe said...

yana comel la dgn costume dia,hahahhaa...sis Eye Nee~ ade tag utk sis, amik yea...jgn tak amik tau, kecik ati, hehehe....

Cik Ina Do do Cheng said...

comelnya si yana tu. geng budak sekarang memang cam tu. zaman kita dulu nak dapat sebatang pensel punya hazab. dorang sekarang main dozen. kaler pensel tak osah cakap. cam kita tauke kilang pensel ngan kaler. sabau jelah geng, supaya tak kena sakit darah tinggikan.

dah tak boleh nak marah, banyak sangat yang suka pinjam.

Eye_nee said...

eMMe...
Tag dah amik ....soriiiiiiiiiiii...akk KIV dulu yer..jgn kecik ati tau..ini pengakuan jujur dan berterus terang lg bersuluh.....

Eye_nee said...

Dodocheng...
Betul Na...pakailah pensil sampai kontot..silap2 boleh sambung dgn btg buluh yg buat main letup2 tu kan Na..punya la susah...La ni stock kaler dorang tu dahhh...ishhh tak boleh nak ckp la Na...

Aku tak marah pon budak tu Na...tak sampai ati aku...tgk pulak dia senyun kat aku...Cairrrr hati aku....Aku dah la tak der anak lelaki...

dotblogspotdotkom said...

btl tu.... melentur buluh ..biar dari rebung nye... dah jadi buluh rakit.. susah la sikit....

Eye_nee said...

PakChik Dot..
Betul tu pakchik..kecik kasi lentur bila besar nnt dapatlah kita tumpang rakit dia tu....

Encik MamaT said...

susah gak ni... hahaha... kalo masuk campur kang jadi isu besar plak... hahaha... adeh... kak aini tayah beli.. suruh si yana tu pinjam kat kawan dia lak.. hahaha...

rATu kEBaYA said...

kak.. budak sekolah mmg kebanyakkan macam tu.. tapi tulah.. kekadang org tua lupa nak pesan kat anak.. sibuk benda yang nampak depan mata je.. terlupa perkara yang kecik lama2 boleh jadi besar..

Eye_nee said...

Mamat..
Idea bernas ni Mat...apa kata akk pinjam pensel barang 2-3 btg kat ko bg kat Yana suh Yana beri pinjam kat Budak lelaki tu...hahaha...complicated sudahhhh...

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
itu yg hakak muskil Ratu...tolong la makpak chek alatan tulis anak2 ni kan...dorang mana la tau...

Amni said...

budak2 skang memang macma tu agaknya kak... semua cams enang nak dapat... + tak nampak susah nak dapat... hee... kalau dulu kan, sampai pensil tu sepanjang jari kelingking pon pakai lagi... sayang tuu...

Hantu Kak Limah said...

hehehhehehhe...kito bako jer..kito bako jer.....
buat mase ni anak aku punye caler..hari ni bagi kotak penuh...esok bawak kotak kosong...abih tu camner....budak2..kang aku gigit dorang..mak dorang bwk jumpe PM....

ieda said...

hahahaha lucu je dgr mu bebel eye nee .. ekekek same ler ngan ieda nie .. setiap minggu cek .. last2 dia leter sesama dia .. akak leter kat adik .. adik leter kat akak .. name ieda nak belikan baru SORRY .. dah nangis dekat2 air mata darah tuu baru ieda belikan .. hahahah kejam tak .. ??

bukan kejam tapi nak ngajoor .. nak suh mereka sayang rete mereka hermm :))

Eye_nee said...

Limah Hantu...
tu la pasalnya Limah..nak aku pelangkung kang..anak org..tah2 anak aku dgn rela membagi budak tu pinjam ataupon disewakan dgn kadar 10 sen sehari bg setiap sebtg pensil...Redho jer la..Kayo la tokeh Chino kedai pensil tu hasil pelaburan aku asik membeli pensil jer...

Eye_nee said...

ieda...
Hitler pon tak sekejam ko ni ieda..hehehehe.....tp nak buat cam ner kan....nak tak nak pon tetap jugak kita kene beli tuk refill balik pensil yg ilang tu..tak nnt anak kita jugak yg susah...dah dia pulak pegi memijam pensil kat kwn dia...baru haruuuu biruuu....

Eye_nee said...

Amni...
Mmmg sis..akk dulu lagi kontot pensil tu lg suka nak pakai...seksi jer pakai pensil kontot...hahaha..Seksi???...salah definasi pulak akk rasa..

Tq sis dtg dan dropkan komen disini...

Hanis Azla said...

hati akak pun cair tgk senyuman dia.. tentu hati yana pun begitu juga.. he..he.. maaf yer kak.. gurau aje.. kita selalu rasa tak sampai hati.. itu yg anak2 pun terikut sama.. apa yg kawan nak pinjam rasa tak sampai hati klu tak bagi..

HonEyBuNNy said...

betul tu...budak2 ne mmg kita kena didik dari awal....

baru nak dengar cakap sikit...conth adik ila...dr kecik manjakan...besar2 xnak dengar cakap lah..heheh

gedek! said...

dah lama tak makan rebung....

etiey.com© said...

nak tumpang gosok bilik air kat setapak boleh tak? haihh... heheh selamt hari isnin yer!

qamarguyz said...

salam ziarah kak..
betul la tu, melentur buluh biar dari rebung..anak-anak ni tak tahu susah payah kita orang dewasa..hehe..
tak salah, jumpa & nasihat el0k2 =)

Eye_nee said...

Hanis..
Betul la sis kan..sifat kita jatuh ke anak2...tu la pesanan org2 tua..kene selalu berbuat baik kan...mmg tak sampai hati lah sis...tgk muka boy tu....hehe

Eye_nee said...

HoneyBunny...
tetap jugak sis kita kene beritahu mereka mana yg betul mana tidak..tak boleh juga nak turutkan saja kata mereka....

Eye_nee said...

Gedek..
buat gulai lemak + daging....perghhh...

Eye_nee said...

etiey...
boleh jer sis...kita kasi kilat bilik air....

Eye_nee said...

Roy..
tq bro...lama tak singgah....mmg wajib bro didik yg baik seawal usia mereka...takut menyesal pulak nnt...

Pepel BoNda AmaNi said...

datin...ai tengok yana...terus tersengeh sampai telinga...comey gila...