May Dulu...May Kini Dan May Selamanya...

May 18, 2011


Salam gengs semua

Bulan May ni adalah satu bulan yg gembira sgt bagi aku gengs....

Pertama-tamanya aku nak sujud syukur ke Hadrat Ilahi...Semoga Aku masih mampu meraikan May.. seribu thn lagi bersama-sama..

Tetiba rasa cam nak nyanyi2 sgt ni gengs...came on gengs...we sing together...


Direnjis-renjis dipilis...Ditepungilah tawar
Hai Beras kunyit ditabur
Disiram si Air mawar

Selamat Pengatin Baru..
Selamat Berbahgia...
Selamat Ke anak Cucu
Selamat Sejahtera

Pak..Pak..Pak...Pom..Pom..Pom..
Pak..Pak..Pak..Pom..Pom..Pom...
Kompang dipaluuuu..Pengantin Baru....

Ni Semua May 13 1990 gengs...
Lama Dah Kan Gengs...
Pejam Celik..Pejam Celik...
Dah 21 tahun aku kawen rupanya..
Cepat benar masa berlalu
Namun hari2 aku rasakan seperti pengantin baru...ahakssss.....

Untuk Kamu ...lelaki itu...

Suami..
Aku Sayang Kamu
Cinta Kamu
Kasih Kamu

Suami...
21 Tahun Kita Hidup Bersama
Susah Senang Kita Tanggung Berdua
Bertengkar Bergurau Adat Berumahtangga
Lepas i'm sorry Boleh Kawtim Semula

Suami...
Hubungan Kita Berdasarkan Kepercayaan
Harus Kita Jaga Jangan Sampai Tergoda Hasutan Syaitan
Jangan Sekali Cuba Kita Khianati
Kelak Menyesal Tidak Berguna Lagi

Suami..
Anak-Anak Lambang Cinta
Mereka Harus Kita Pelihara
Mereka Adalah Semangat Cinta Kita
Dahulu..Kini Hingga Ke Hujung Nyawa...




PEMBERITAHU: Hujan..Mendung...Panas...Cerah....Perkahwinan juga ada musim-musim gengs...Hargai Setiap Perhubungan Perkahwinan Dgn Jujur Dan Setia Gengs...Ini Kunci...Andai Kejujuran dan Kesetiaan itu di ingkari...Pikir-pikir lah sendiri gengs.....

34 geng komen :

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

semoga hingga ke syurga...aminnn

Cik Pah said...

ist time nampak gambar suami akak yg clear.. hensem.. jaga jaga.. ramai orang nak takle nnt.hahaha..joking saje..

kak.. selamat ulangtahun perkahwinan.. moga bertambah bahagia dari hari ke hari. moga berkekalan hingga akhir hayat..

Cik Ina Do do Cheng said...

amboi tak menahan , sedondon merah. Hendaknya hati ko pun sedondon gak. eye nee disebalik kejauhan ni aku titipkan doa, semoga ko berbahagia bersama suami hingga ke akhir hayat. Disini aku ingin mengucapkan terima kasih kerana ko sudi singgah dan jadi follower blog baru aku . Skema tak.Tiba -tiba aku rasa cam pengantin baru plak.

rATu kEBaYA said...

SElamat UlangTahun kak.. semoga bertambah bahagia... dan bertambahlah segala2nya yang baik... amin...

ieda said...

aduh feelings2 ... nak balik cepat lah ... lalalallalalal
anyway happy for both of uu !!

Pepel BoNda AmaNi said...

datin...tetiba feeling nak telur pindang kat umah kenduri...kekekekekke..anyway yana jangan tahun depan ko dapat adik lagi sudah...elelellelele.. :P

Rinna said...

Alhamdullillah.. very sweet couple..laa. Moga perkahwinan yang telah dibina selama 21 tahun ini akan kekal bahagia hingga ke akhir..hayat..Amin

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. 21 yahun yg indah yer kak.. Congratulation to the sweet couple.. semoga kebahagian terus mengiringi kehidupan akak sekeluarga..

Dee said...

anniversary ke? happy anniversary ye..wah..loving couple..21 tahun tu bukan mudahkan kak..moga berpanjangan jodoh kalian berdua..amin..

al-lavendari said...

selamat ulang tahun. tahniah dan syabas. 21 tahun tu boleh tahan lamanya. tapi saya lagi lama. 31 tahun bulan Ogos ini. insyaallah.

gedek! said...

Ololololooo...

Baju tu... 'Merah sangat la mak ngah..."

eMMe said...

peghhh!!!! 21 Tahun tu, bukan sikit2 nombor sis, semoga kekal ke hujung nyawa ye sis, pst2! suami sis encem, hiks!!! untung sis, jom celebret pak pak pung 3x!, heeeee~

etiey.com© said...

sehati sejiwa!!! walaweiii

Hantu Kak Limah said...

alamak...tetibe aku touching lak....kat tmpat aku ni hujan gerimis jer manjang....x leh nak pi melilau cari darah orang....keh..keh..keh...
skang ni aku takung hujan airmate jer...hehehhehehhehehehe...........

nORmAL said...

wah semoga kak eye-nee akan terus bersama suami sehingga akhir hayat ..

Eye_nee said...

Mizz Sue..
Tq Dear..

Eye_nee said...

Pah..
Jgn pepuji Pah..kembang setaman hati akk ni..

Timakasih Pah...semoga ucapan ko ni satu doa...

Eye_nee said...

Dodocheng my pren..
Tq Pren...sama2 kita berdoa tuk diri kita yer Na..semoga jodoh kita aman damai sampai akhir napas kita...

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
Tq Sis...

Eye_nee said...

ieda..
op..op..op...jgn gelojoh...hehehe..
Tq Sis...

Eye_nee said...

Datin Ungu...
Ai dah tutup kedai dah Datin..40++ dah ni...

Eye_nee said...

Rinna..
Timakasih geng...kita doakan sesama kita yer..semoga Rinna pon begitu juga..Aminn..

Eye_nee said...

Hanis..
Timakasih sis...harapan setiap pasangan yg berkahwin kan sis...

Eye_nee said...

Dee..
Betul sis...mmg berbagai dugaan...cuma kepercayaan dan saling menghormati itu jd pedoman kami...

Eye_nee said...

Tuan Al-Lavendari..
Timakasih Tuan...wah tuan punya usia perkahwinan lg mantop..31 thn tu...semoga kekal bahagia yer...

Eye_nee said...

Gedek...
Aduhai Mak Ngah tak perasan la warna nya merah sgt....

Eye_nee said...

eMMe...
21 thn sis kan...masih bahagia sehingga komen ini dibalas..hehehe..semoga akan terus bahagia sehingga akhir hayat kami...Tq Sis...

Eye_nee said...

etiey..
Walawei...kdg tu sehati bergelora juga....hahaha...

HonEyBuNNy said...

alhamdulillah..

happynya tgk life akak...

semoga berbahagia kak....;-)

Eye_nee said...

Limah Hantu..
Ko naper limah...aku ingat jd hantu tak byk masalah nak pikir...ko hantu jiwang la Limah...nak takung airmata bagai...come on Limah Chill yooo...InsyaAllah badang akan pulih...

Eye_nee said...

normal...
Tq sis...Semoga ucapan sis ni doa yg terbaik buat akk...

Eye_nee said...

HoneyBunny..
Alhamdulillah Sis..setakat ini...masa akan dtg belum menjanjikan kepastian...akk cuma berharap ianya akan terus Kekal..

P/s: Sis kamu dah ok kan...semoga kamu juga akan ditemukan dgn insan yg akan mencintai dan menghargai serta menerima siapa kamu seadanya..

Blogberry Emry said...

Soley..soley~~

ozzy said...

moga bahagia hingga ke akhir hayat..aminn