Kronologi Cinta Tanpa Ruh

May 24, 2011

Salam Gengs Semua...

Apa Perkhabaran gengs hari ni...

Gengs di lamun cinta.....peweeettttt.....asyik masyik ek gengs....

Bagai donia ana yg empunya

Lautan Api sanggup renang yer gengs...pikir seribu kali gengs....melepuh kulit nnt...

Ranjau Onak berduri sanggup tempuhi...pikir logik akal gengs...bernanah..berdenyut gengs..

Duit..top up...adiah..tiap2 bulan kasi......mak kat kg jgn lupa beras gula dia gengs...

Belum bergayut calling-calling sampai pagi....hehehe

Namun gengs...harus kene ingat...langit tidak selalu cerah...jadi perlu berpada-pada dlam bercinta cintun ni gengs

Apa pon gengs saksikan lah sebuah Filem karya terbaru dari aku buat teladan dan pedoman kita bersama.

Budget Ciput ni gengs...jd para pelakon dia aku amik yg extra jer..Bukan Parid Kamal...Bukan Sehazi Sum...bukan juga Lasi Suramadu...atau Taz Zakroyah....

Nama-nama baru jer gengs...Mr UHU..MissUni...Mr Siscors....Dan Mis Sharp Knife..

SAKSIKAN.......ENJOYYYYYY

Pop Corn ..kuaci....Kacang..Pepsi..Coke disponser ok gengs..



V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V




Nama ku agak pelik...UNICORN...tapi biasanya kawan2 memanggil ku dgn nama manja....UNI...aku sedang hangat bercinta kini.....biar pon dia tidak kacak..gemuk..cinta kami erat dan melekat...aku tidak memilih paras rupa atau bentuk fizikalnya...yg penting aku sayangkan dia....dan dia juga mencintai aku seadanya...Dia lah Mr. UHU..buah hati ku.....


Kusangkakan panas hingga kepetang..rupanya tsunami ditengah hari....cinta yg kusemai dan baja selama ini rupanya telah dikhinati...UHU mencurangi aku...dia berpacaran didepan aku..besama gadis berkulit sawa matang berasal dari kelantan..Hancur hatiku mengenang dikau..

Bukan Sekali aku dikhianati...dia mengaku tidak akan mengulagi perbuatannya..namun kata-katanya hanya dusta semata-mata...aku dicurangi tuk kali kedua...kali ini gadis itu mmg betul2 cantik..berkulit putih..tinggi lampai.....kata akhir ku...KITA PUTUS.....aku nekad...tidak akan mempercayainya lagi....


Dalam kedukaan...aku ditemukan dgn si dia...biar pon kami berlainan parti politik... aku penyokong BN dan dia penyokong PAS..itu semua bukan halangan cinta kami..yg penting dia ada pendidikan agama yg selayaknya utuk memimpin aku kejalan yg benar...mana tahu suatu hari nnt terbuka hati aku untuk menyokong parti politik yg disokongnya...Nama nya ABBAS...wira hati ku..dan selamanya aku mahu kosngsikan hati ini bersamanya...



Alhamdulillah...perhubugan kami hingga kejinjang pelamin...kami bahagia kini..dikurniakan sepsang cahaya mata....Tq syg ku ABBAS..sumpah...UNI sygkan mu......



Satu hari aku terserempak dgn kekasih lama ku...Mr UHU..perangainya tidak pernah berubah...asik bertukar-tukar pacaran.....aku sebenarnya tidak mahu ambil pusing tentang kehidupanya lagi...namun sebagai sahabat dan pernah menjadi keksaihnya dahulu aku tetap sedih melihatkan dia...dia terpedaya dgn wanita yg mengikis harta bendanya...






Dan terkini apa yg aku dapat tahu...Mr UHU..berpacaran dgn perempuan pisau cukur....UHU berubah lah...andai satu waktu dahulu kau tinggalkan aku atas alasan aku tidak sempurna..aku akur....dan kini aku amat bersykur dikurnikan seorg yg dapat membimbing ku ke jalan yg di redhai...sedang kau...Semoga akan ada Nur Kasih yg dtg menghampiri dan membimbing mu keJalan yg lurus.....


PEMBERITAHU: Sekadar cerita ringan...ambil tauladan jika korang temuinya yer gengs....sesungguhnya tersembunyi sesuatu yg indah..andai kita pasrah .. berserah serta redha atas setiap musibbah yg melanda..Wallahualam.....

39 geng komen :

gedek! said...

Opis gengs lagi banyak benda alah ni....

bersepah-sepah!

Eye_nee said...

Gedek..
Byk kalu panjang la crite nnt gengs..siap kuar sampai cucu cicit...

Hanis Azla said...

rajin dan kreatif betul akak ni.. sgt sempoi.. tp tetap ada pengajaran yg boleh diambil..

Cik Ina Do do Cheng said...

geng kisah benar ye . elok sangat lelaki cam tu dapat perempuan pisau sukur, baru dia tahu langit ni tinggi atau rendah. geng kreatif gak ko ye.Nasib baik dia dah tinggalkan lelaki tu.

Hantu Kak Limah said...

hahahhahahhaaha....
aku perlukan pelakon2 tu...
memanag terbaik lakonan mereka.....
memang melekat aku tengok.....hahhhahahhaha....

rATu kEBaYA said...

perh.......... kreatif betullah kak... tapi banyak yang tersirat dalam cerita akak ni...

ratusiput said...

ahahaha...bestla geng...ilang mengantuk..

dotblogspotdotkom said...

sekali dia cukur... habis botak.. huhuhuhu

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Yg baik jd tauladan sis...buruk jd sempadan...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Kisah benar???...munkin ni geng..apa pon..bersyukur dgn kurniaan pasangan yg baik yg telah Allah kurniakan kepada aku..kau dan semua gengs...kannn geng...

Eye_nee said...

Limah Hantu...
aku bikin cerita cinta sedih ni antu....ko manjang gelak yer..pelakon extra aku tu sumer ada kronik penyakit....ko nak amik belakon silakan limah...bayar pon murah...hahahaha

Eye_nee said...

kebaya ratu...
tersirat maksud sebalik tersurat cerita...

Eye_nee said...

ratusiput...
Queen..ko pajak ngantuk jer yer...nak kata sibuk mengulit Kitol..dia tak der kat sini...tak abis2 lg ker projek kuih siput ko tu...

Eye_nee said...

pakchik dot...
botak licin pakchik..tak der apa yg tinggal..walau pon selai...

Encik MamaT said...

hehehe.... selagi tak botak.. selagi tu tak insaf kot.. hehehe

Eye_nee said...

Mamat..
Bila dah botak...sesal pon non ado guna lagi dah...

Dee said...

mcm ada yg tersirat je sis..tp cayalah..kreatif..hihihi..

Cik Pah said...

ishh..mr uhu nih,,tak padan yg gumuk.masih lagi mau berkasanova,, tak sedar diri sungguh..

Eye_nee said...

Dee..
Kisah benar..berlaku dlm kehuidpan seharian ni dee...

P/s: Akk tidak ada kene mengena dlm semua watak diatas/...SUMPAH....

Eye_nee said...

Pah..
tu la Pah kan...lelaki ni...bukan semua....mmg cam selalu tak sedar diri...

ozzy said...

garapan cerita yg menarik bersama maksud yg mendalam..teruskan kreativiti disamping berilusi

p/s-moga bertemu jodoh yg sesuai.

LiFe KaMi said...

memang kreatif ler..hehe
pengajarannya semua yang terjadi ada hikmah disebaliknya, yang mengubah kita kearah yg lebih baik..eh betul ker..:)

Eye_nee said...

ozzy..
Sekadar sbuah cerita kehidupan seharian yg kita lalui...

Eye_nee said...

Life Kami..
Jgn kerana kegagalan diawal buat kita lupa yg kita harus berusaha mendapatkan yg lebih baik

HonEyBuNNy said...

waduhhhh...bagusla jalan cerita neh...

sebab pelakon2 dia mg mantap la...xterfikir nak buat macam ne tau....hehe...

ada makna di sebalik kisah ne kan...terbaik la..ila suka la..

eMMe said...

best filem sis eye nee kite nih...menarik dan terhibur disamping pengajaran yg patut kite ambil iktibar.....

Eye_nee said...

HoneyBunny...
Terjemahan naluri atas cerita2 yg sering didengari jer ni sis...

Eye_nee said...

eMMe..
hehehehe...semoga jd tauladan..

Rinna said...

Eye.. kretif.. dan sgt menarik.. :)

daddyzkool said...

hihi ala kiutnya ....semua ada di beri peranan...

D_08 said...

cantek ceghite ni...ditambah dengan pelakon2 yang 'mengancam' ...ahaksss...

Eye_nee said...

Rinna..
Ehehehe...reality kehidupan..

Eye_nee said...

daddyzkool..
nama nya pelakon kan...mesti ada watak2 dia...

Eye_nee said...

D_08...
watak akhir tu awokkkk..bukan saja mengancam...tp boleh mengancam nyawa sekali....ehekksss

Pepel BoNda AmaNi said...

datin....ai baca n3 lu..buatkan ai rasa nak g tengok NUR KASIH THE MOVIE jerk....jaga amani 4jam bleh??

Eye_nee said...

Pepel..
hahahaha...365 hari pon boleh ai jagakan budak kemetot..gigi rabbit..comey momey ni....i rela...

So Shy Lady said...

huk aloh rupanya kito geng budu hihi

sungguh mnghayati watak,boleh mnang anugerah plakon2 ni....

crita labah2 tu pun mmng sokmo jadi bhn nyanyian ank2 kt rmh

incy wincy spider heheh

So Shy Lady said...

huk aloh rupanya kito geng budu hihi

sungguh mnghayati watak,boleh mnang anugerah plakon2 ni....

crita labah2 tu pun mmng sokmo jadi bhn nyanyian ank2 kt rmh

incy wincy spider heheh

Eye_nee said...

shy lady...
yg baik tu sumer dari Allah kan sis...