Yana...Kau Jangan macam-macam yer...

April 15, 2011

Salam gengs Semua...

Jumaat dah gengs kan...i suker..u org suker tak gengs....besok cuti kan..aik!! byk benor plan dlm kepala korang yer..PD la..Afamosa la...Tioman la....tp ni dah tengah bulan kan gengs...kalau ikut budget poket aku ni...mmg setakat bercuti kat kebun sayur mak aku yg kat belakang umah aku ni jer la kemampuan aku...siap tanggung makan tengah hari lagi kat kebun tuuu....mana nak dapat kat tempat lain gengs....sayanggggg mak...

Dah tengahhari Jumaat ni gengs lelaki...jgn buat muka selenga pulak yer...Pi Sembahyang weii..besar Fadilat menunaikan Fardu jumaat ni...diampunkan dosa korang sehingga ke Jumaat yg depan selagi korang menunaikan yg wajib dan menghidarkan yg haram .....

Ni ha aku nak citer Yana ni geng...

Kejadian ni minggu lepas kat kebun mak aku...biasa lah dia kan...merayau jer kalau kat kebun mak tu...itu la inilah dia pi petik....naik penin kepala mak aku gengs....






Ni perkara Wajib..haruslah bergambar dgn hasil mak aku kan....korang tgk ni gengs gambar dia dicelah petola mak aku....muka dah berpeluh-peluh dah...nakal jer aku tgk muka dia...abis petola mak aku yg kecik2 tu dia petik buat main masak2....

dah tu tetiba..jerit2 panggil aku...suh tangkap binatang ni ...dia kata nak bela.....




v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v




Aku cakap mana boleh bela binatang ni...dia cakap boleh jer...dia tengok dalam TV..ada orang bela....jinak jer...

Aku cakap itu namanya Iguana yg orang bela tu...besar dan jinak...

Yana cakap kita tangkap la mak...nnt bagi makan...dia boleh besar...

Degil jugak nak gengs...aku ckp pi la kejar kalau dapat.....dia buat betul gengs...dikejarnya kedalam semak tu.....hehehe...Yana...Yana....

Ni mengkarung Yana ooi..tak der maknanya boleh jd besar Iguana tu der...heheh....

Yana...Yana....



Kau lah pengubat letih dan kemurungan mak Yana


28 geng komen :

etiey.com© said...

heheh saya dah termc arini... huhu best cuti 3 hari. hehe.. badan lemau jok!

ahhhahaha kelakar lol pic terakhir tuh.. aduhai...

Hantu Kak Limah said...

huhuhuhu...itu palato...my peberet....emmm buat mase ni,aku alah lagi ngn bau darah menkarung...so x dpt aku mencekik kt sini...gegegeggegegege.....
dik yana oi...tu gigi banyak makan palato ke........huhuhuhu....

gedek! said...

Huh! Baru baca perenggan ke-2, dah kena sound suroh pegi semayang jumaat....

Yelah, yelah.... balek semayang sambong baca...!

Cik Ina minat Do do Cheng said...

amboi yana, segeng ngan firdaus. tahu pun update. amboi petola, bestnya kebun mak ko.beraninya yana nak bela mengkarong tu.geli dan takut.

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

aiyakkk..mane gigi tu? hhehe

Cik Pah said...

ini anak akak yg tulisan jawinya cantik bangat tuh ye.. heheh.. gigi dah jatuh .. suruh dia jaga gigi kekal leklok yer

Hanis Azla said...

mana tak pengubat letih dan kemurungan.. buat perangai pun muka masih tetap comel sgt..

itu mengkarung yer kak.. saya pun tak tahu.. he..he..

Pepel BoNda AmaNi said...

yana...mana gg kamoo?? kekekeke

HonEyBuNNy said...

suka juga harine jumaat...ngeh3....comel la budak tu di sebalik petola..hehe

Dee said...

beli yg betul2 iguana ar bagi dia bela..hehehe..

Eye_nee said...

etiey..
MC dia yer..dapat la cuti 3 hari...Sila berehat secukupnya yer..

dia lah pengarang jantung hati akk..omelan nya buat kami ketawa setiap hari...

Eye_nee said...

Limah An2...
mengkarung pon kau haukk jugak Limah...hahahaha...agak2 la Limah...

Eye_nee said...

Gedek...
hehehe...kannn...tak der maknanya hari jumaat nak santai2 baca bloq kekangkawan sebelum kul 2 yer...merase kene sound....

Eye_nee said...

Dodocheng my fren...
geng la depa 2 org tu Na...dia kejarnya mengkarung tu Na..punyalah semangat nak bela..tak pernah dibuat dek org bela mengkarung...

Eye_nee said...

Mizz Sue..
dah tiba musim luruh.......hehehe

Eye_nee said...

Pah..
Yo Pah..ni la budak nyer...mmg kene jaga Pah...mmg akk train dorang dari kecik..nak tido kalu..gosok gigi dulu....

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Mengkarung..itu yg biasa kami panggil Hanis...tak tau la kat tempat lain...yg pasti bukan Justin Bieber....hahahaha...

Dia la pain killer akk...

Eye_nee said...

Pepel..
Luruh beb...tunggu winter ker spring ker..tumbuh la tu balik...

Eye_nee said...

HoneyBunny..
Sama la akk suke jugak..hehe...sibuk jer suh akk amik gambar dia...

Eye_nee said...

Dee...
Seram akk Dee...dibawak dek Yana tido sesama.....akk dah la tido ngan dia..tak sanggupppp Dee...

rATu kEBaYA said...

memang macam2 ye yana ni... kalau sy pun idaklah saya nak menangkapnya kak.. geli..

Eye_nee said...

Kebaya..
Tu la dia kebaya..ari tu Kulit Ular dibuat nya mafla..rantai bagai kan..tak der ditakutnya...mana dgn kene kejar dek Ibu Ayam minggu lepas...Kelakar jer kalau akk tgk Si Yana ni...

ieda said...

adehhh iquana tu cute .. tapi bila tgk yana aunty tetiba rasa terkucil nak ketawa .. ekkeke .. sabor je tuuuu :))

Eye_nee said...

ieda...
heheh..pengubat segala duka lara ni Ieda...

eMMe said...

best ade anak perempuan yg lasak, tapi mak dia la letih n mengah nak menjaganya, tapi mmg kene selalu ingatkan anak2 ni kan kak....kalo tak, mmg leka la, eeeee....gigi mane yana..yana...hilang dah gigi susu dia, heeeheee..selamat hari minggu sis!!!

nORmAL said...

salam....

heheh kalu dia dapat kompen kena bela la nampaknya hehehe...

Encik MamaT said...

kak aini.. mengkarung tu yang satu lagi.. ni orang kampung gua panggil pokke... sesumpah.. hehe

pic last tu memang terbaekk... hehehe

ratusiput said...

best pe ade kampung.ratu takde kampung.sgt kesian kan.