I'm Sori Spaiii...

November 04, 2011

Salam gengs semua

Jumaat semula kan gengs...

Baru aku perasan aku update N3 seminggu sekali jer...

Korang Fedup ngan aku gengs???....Please gengs..Tolong jangan yer...Siapa lah aku tanpa kamu gengs...hari2 ku akan mendung semendung musim tengkujuh yg melanda kini....

Muntah korang mendengarnya gengs????

Ingin Menyelami hati seorg rakan yg hidup tanpa tahu siapa ahli keluarga sebenarnya...

Apa Perasaan???
Menangis menjadi sahabat paling akrab
Sering tertanya-tanya...Siapa?..Mengapa??..dimana??...Apa salah Ku.....

Saksi kan...Agak Panjang Kali ni gengs...

Layannnnnssszzz...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@@@@@@@@@
@@@@@




Spai...Spai....Amboi..syok tidur nampak..maklumlah cuaca mendung2 ni....
Ko naper ni geng...kacau aku nak tidur ni...abis lah mimpi aku..
Ko mimpi apa Spai?
Biarlah Rahsia..
Budgetttt!!!!..Simply Siti la kononnnn...



Jom Spai....naik atas tangan aku....aku nak tunjukkan kau sesuatu....tapi aku nak minta maaf dekat ko ....sbb merahsiakan hal ni dari kau....
Bunyi Macam suspen jer ni geng...
Aku harap ko bersabar yer Spai....Aku tahu kau pasti akan down...
Apa Barang nak down2...Aku kan Jantan Tulen...Tulen banggg...Awww...hahaha..




Geng!!!!!!...Aku ada mak geng???....aku ada adik beradik???....
Kenapa Kau tak bgtau aku geng??....
Mana Mereka???...
Spai.....Ya...itu mak dan adik2 kau....
Jadi Kau memang tahu dari dulu aku ada mak yer geng???..mengapa kau sembunyikan dari aku...kau tahu kan...betapa dlm minda aku ni...berlegar2 seribu persoalan...Mengapa???...Kenapa??....Adakah mak aku tak sayangkan aku???
Mak kau sayangkan ko Spai....Kau tak akan faham Spai...Mak ko dan adik2 kau dibeli oleh sahabat baik aku disuatu tempat....dan kau diberikan kepada ku dgn amanah Spai....Supaya kau aku pelihara sebaik mungkin...




Aku tak percaya mak aku sanggup beri kan aku pada orang lain geng..Apa salah aku???..
Spai..kau jgn salah faham..tak der seorg ibu pon yg sanggup berpisah dgn anak nya Spai...Tapi Mak kau tidak berdaya...Percaya lah...


Dah La Spai..keluar dari bawah tu...mari naik atas tapak tangan aku....
Aku sedih geng....Kenapa bukan adik2 aku yg mak aku beri pd org...Kenapa Mesti aku???



Spai...ko dengar sini....Kau anak yg sulung...Anak Jantan...Aku yakin..Mak kau pasti tahu yg kau akan tabah dan mampu meneruskan kehidupan tanpanya...kalau mak kau berikan adik2 kau pd org lain..sudah tentu adik2 kau tidak akan mampu menanggung kesedihan...Kau faham kan Spaii..
Bukan semudah itu untuk memahami geng...melontarkan kata2 memang mudah...yg menerima semuanya..belum tentu semudah yg di kata....hati aku perasaan aku....terlalu berat deritanya geng..terlalu berat...



Spai...kau tau kan aku sayang kan kau....aku akan jaga kau sebaik mungkin....



Geng..I need a big hug....Please geng....
Yes of course Spai....aku sayangkan kau Spai....



Spai...kalau kau nak jumpa Mak dan adik2 kau...aku boleh usahakan...
Not at this moment geng....aku belum bersedia...
Geng...masuk kan aku semula ke dlm tempat beradu aku....aku nak rehat....



PEMBERITAHU: Apa juga bentuk kehidupan yg kita lalui....berfikir dgn positif itu satu terapi yg sangat mujarab...

18 geng komen :

Fara said...

TErsentuh hati baca entri nie. Walau hanya spaii baldu namun dpt rasakan hati dan perasaan dia.

Eye_nee said...

Selalu kamu yg mendahului..terharu..kamu geng yg terbaik..

Ianya hanya apa yg ku fikirkan geng..hakikat sebenarnya aku tidak pasti...rasa ini hanya kebarangkalian...

Cik Ina Do Do Cheng said...

aku dapat rasa apa yang ko cuba sampaikan adalah kejadian benar, aku sokong geng, tak de ibu yang tak sayangkan anak, biarpun dia buang anak dia, setiap waktu dan saat pasti dia teringatkan anak dia.

Eye_nee said...

Dodocheng...
Benar kan geng...naluri ibu geng...semuanya demi kebaikkan dan kebajikan anak2nya...

:: Mrs.Eady :: said...

alahaiiiiiiii........

Eye_nee said...

Mrs Eady..
Spai yg terluka...bygkan hati the real person kan sis....alahaiiii...

nORmAL said...

sebaik hanya spai.. lau betol nie mau menitis air mata saya nie kak...

Eye_nee said...

normal..
akk transform kan ianya melalui Spai...akk rasa Kejadian ini mmg realiti dan pasti ada persamaan dgn kehidupan sahabat diluar sana...

Hanis Azla said...

berkesan sungguh di hati.. tersentuh dgn nasib spai.. adat dunia.. tak semua merasai nikmat yg sama..

Eye_nee said...

Hanis..
Tq sis...benar...semua makhluk punya kehidupan yg membezakan bagaimana cara kehidupan itu dilalui...

bujal X said...

buatkan saya spai sebijik makcik~~

Eye_nee said...

Bujal X...
Makchik tak sanggup..makchik minta maaf..makchik tak berdaya...Makcik masih berfikir cara tuk memujuk Spaiii...Sila bg Idea dekat makchik Bujal...

jedi said...

Kesian si spaii...

Rinna said...

Suka tgk Spai..

Salam Aidil Adha utk Eye Nee sekeluarga.. :)

wahida said...

kesian spai...huhu...

sob sob..

dotblogspotdotkom said...

kalau ade musibah.. org dok kata sabo.....

sabo tu satu perkataan yang sangat senang diucap... tp sangat la payah nak buat....

biasa le... org bercakap tak sama dengan org yang menanggung beban...

salam aidil adha

shameel Iskandar said...

salam eidul adha Eye-nee. baru berkesempatan bertandang sbb saya becuti ke kmapung sempena raya haji.

mencri2 maksud tersirat disebalik entry ini. kasih sayang ibu tiada taranya sebab itu syurga terletak dibawah telapak kaki ibu. kekadang si ibu terpaksa korbankan kasih dan sayangnya terhadap si anak demi kelangsungan dan kesempurnaan hidup si anak.

Pepel BoNda AmaNi said...

selamat berkorban spai...