Dia Selesa Begitu..Biarkannn...

October 28, 2011

Salam gengs..

Jumaat Bertamu Lagi....

Alhamdulillah....

Izin kan Aku gengs...


Aku mahu bercerita
Biar hanya Sekadar Kiasan
Aku tahu dia tidak akan tahu
Lama Mengenalinya
Dia Wanita Besi Hati
Zahirnya Dia Selembut Sutera
Meneruskan Sebuah Cinta
Dia rela
Dia redha
Dia telan Semua
Demi Seorang Lelaki
Di Sebalik Wajah Lembut itu
Ada Duka Tersembunyi
Ada Luka Tak Pernah Sembuh
Kesal Barangkali Juga Ada
Melihatnya Tertawa
Tawar...Hambar..
Melihatnya Tersenyum
Hilang kemanisan
Dia Tidak Pernah Bercerita
Dan Aku ..Tidak mampu Bertanya
Memandangnya aku sedih
Melihatnya Aku Simpati
Menolong Sekadar mampu ku
Pernah Ku Tanya Kan Kepada yang Lain
Jawapan mereka tetap Sama
Dia Tidak Pernah Bercerita
Meluah Rasa..
Semua Terpendam Di Lubuk Hati
Segala tersimpan terkunci
Aku sekadar berkata kepada mereka
Dahulu Itu Pilihan nya
Dia Tidak Pernah Dipaksa
Cuma Pernah Dinasihat Keluarga
Agar Berfikir sebelum meneruskannya
Barangkali dia terfikir
Andai kata Keluar dari Mulutnya
Paku Buah Keras
Bakal di terima nya......

Ah!!!!!!!..Kasihannya dia....



PEMBERITAHU:menyimpan semua masalah itu sendirian..membebankan...namun meluahkan juga... harus bijak memilih teman...Jangan Sampai beban yg kau luahkan menjadi bahan jajaan kemudian....

36 geng komen :

bujal X said...

boleh diselamatkan lagi kot~~gi kaunseling?

Fara said...

Betul! Jika meluah itu melegakan, kenapa tidak?

Semoga dia berada dlm keadaan yg baik2. Saya doakan kebahagiaan dia...

=D

Papa Mifz said...

setuju...nak berkongsi cito biarlah dgn yg betul2 leh dipercayai...

nORmAL said...

Kadangkala pekara yang sakit ini susah nak luahkan,, tapi lau tak luahkan kita yang merana..jadi buat pilihan yang terbaik... tak luahkan pun tak dapat juga menyelesaikan masalah..

Kakzakie said...

Memendam bimbang jadi sekam dlm api. Sekadar simpati..

Hanis Azla said...

kadang memendam itu lebih baik dari meluah.. begitu juga sebaliknya.. semuanya terletak bergantung pada keadaan kan kak..

Hantu Kak Limah said...

seb baik gua ade blog...
sume sumpah seranah gua x boleh simpan...
tu yg berterbangan caci maki gua dlm entry gua......keh...keh..keh...

ieda said...

kak sabar ye ..
saya selalu juga alami masalah mcm nie
hanya allah yg tahu apa yg terbendung dlm fikiran dan ati kita huhuhu

nORmAL said...

sabar ye kak...

orang lain tak faham apa yg kita alami..

wahida said...

kesian dia kak...

semoga dia tabah hadapi ujian dlm hidupnya...dan semoga dia kuat...

dotblogspotdotkom said...

tu la... masalah nih seronok.... ia akan membuatkan kita lebih berfikiran +ve untuk menyelesaikan....

tak de masalah pun ssh juga.... sbb xberfikir....

Rinna said...

Dia takut nak luahkan masalahnya tak nak org tanggung sama kesusahanya.. tapi kalau tak luahkan nanti terbuku terlalu lama leh meletup lak.. lagik tensen.. so kena laa pandai2 pujuk tanyakan jika ada masalah..

ILA HonEyBuNNy said...

ya betul tu sis....cerita dekat org y kita betul2 pecaya...;_)

Cik Ina Do Do Cheng said...

orang yang ko ceritakan tu ko anggap saja diri aku.memang aku susah nak cite masalah peribadi kat orang,ini pndangan aku sendirilah kan, cite ngan org tak dapat membantu apa-apa pun, kalau dapat bercerita ngan org yg paham tak pe gak, dapat ngan org yang suka dengar , lepas tu nak sebar-sebar .parahkan. terpulang pada masing-masing nak selesaikan masalah cam manakan.

NM02 said...

moga dia dpt teruskan kehidupan dengan tenang sbb dia kan banyak simpan perasaan sedih dalam hati.

mungkin belum ada teman yang dia rasa percaya utk meluah isi hati..

Eye_nee said...

Bujal...
Dia tidak meluahkan Bujal..kehidupan perkahwinannya tidak berantakan..hanya dia memndam segala duka lara tanpa luahan kata..

Eye_nee said...

Fara..
memandang DIA...ada simpati yg sgt dlm...

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Bonar kobar dek kau ni Jang...

Eye_nee said...

normal..
memedam masalah..meluahkan pon boleh mendatangkan masalah jugak...hrmmm...

Eye_nee said...

kakzakie..
betul kak...pendam jd sekam..luah nnt takut di terkam pulak...

Eye_nee said...

Hanis..
Betul Sis...

tempat sebaik2 meluahkan dan melegakan masalah akk ialah MAK...

Eye_nee said...

Limah The Blues Ghost..
Sib baik ko ada kan..kalau ko tak der blog..abis semua mahluk ko isap darah dia kan...

Eye_nee said...

ieda..
akk kalau berdepan dgn DIA ni...mulut bagai terkunci nak bertanya...

Eye_nee said...

wahida..
mmg akk kesian kan dia...tp akk tak terdaya sis...situasi sgt tidak mengizinkan utk membantu...

Eye_nee said...

pakchik dot...
betul pakchik..ada masalah maknanya ada kehidupan...namun jika masalahnya tidak dapat diselesaikan..hanya dipendamkan..menjadi penyakit ..kan pakchik...

Eye_nee said...

Rinna...
tak sampai hati nak tanya...

Eye_nee said...

Honney...
Munkin DIA ada somebody yg dia trust sis...akk saja yg tak tahu...

Eye_nee said...

dodocheng..
ada betulnya ckp ko ni dodocheng...org lebih selesa dgn cara mereka sendiri menangani masalah...

Eye_nee said...

NM02...
Entah lah Noks...melihat kan DIA....hrmmmmmm....tak tau nak ckp lah...

Ati Masrif said...

kasihan dia..

nota kaki tu sangat betui x 100

kalau takde kawan yg boleh percaya
tulis kat dalam dairi..fuhh lega tau

:: Mrs.Eady :: said...

sgt setuju dgn kata-kata akak...

Dee said...

betul tu sis..carilah sahabat yg boleh dipercayai..meluahkan itu perlu kelak jadi racun dlm diri..

Daddylicious said...

simpan pun sakit diluah pun sakit...payah2

So Shy Lady said...

bahaya...boleh mkn dlm.... prnah mngalami huhuhu...better g kaunseling

Pepel BoNda AmaNi said...

kadang2 luah sakit..simpan pun sakit kan kak...

ozzy said...

Setuju dgn ayat yg terakhir..luahkan pada teman/seseorang yg boleh kita percayai