Mencari Yg Hakiki

October 13, 2011

Salam Gengs

Aku Rindu Kamu

Kamu???.....



Mencari Lagi
Dimana permulaan
Buntu
Hidup Untuk Apa
Mati Takut

Usah cari Kata seorang
Selagi Ada Hayat
Selagi itu ada dosa
Kecil Besar
Jangan Menyekutu
Paling Besar di antara yg besar

Mati itu Pasti
Kata Seorang
Apa bekalan
Tanya Seorang Lagi
Tunduk

Alif Ba Ta
Sebutan Tidak Jelas
Merangkak Bagai Bayi
Umur sudah tiada hintugan jari
Bacaan Tunggang langgang

Masih Lagi Sibuk Berparti
Ahhh...Kehidupan masih panjang
Masih Muda
Esok baru mula
Taubat Akan Dia Terima
Riak

Orang Ramai
Surrah Yassin Dimerata
Ada Tangisan
Mengapa???
Dimana kini??
Kenapa Mereka Menangis??

Telah Di Temui
Pencarian selama ini
Yang Hakiki
Yang Abadi
Yang kekal

Berbekalkah MenemuiNya???



PEMBERITAHU:Pimpin lah kami ke Jalan Lurus Mu....

27 geng komen :

Fara said...

Isk...

Kenapa kita semakin leka? Jawapan ada di tangan sendiri. Bukan tanya pada apa-apa.

ratusiput said...

rindu ar geng lama tak update :)

Eye_nee said...

Fara..
Jawapan Sudah lama ada....Tetap Mencari dan bertanya...hakikat kejadian manusia...LALAI DAN TERLEKA...

Eye_nee said...

Ratu siput..
geng..sayang kamu....kembali semula ni....

Kakzakie said...

Sering ditanya
buat pekak telinga
sering diajak berbicara
membisu tidak mahu bertanya
sering dipimpin
melerai tangan angkuh
bila telinga tak mampu mendengar
bila bibir terketar untuk membaca
tangan longlai kedut seribu
segalanya terlambat sudah

Muhasabah buat kita yg masih mampu
selagi nyawa masih dipinjamkan

Eye_nee said...

KakZakie..
Speechless..

Umat Ku..Umat Ku..Umat Ku...tatkala ajal menjemputnya masih dia ingatkan kita...

Kita?????.....sering lupa pesanannya...abaikan segala tuntutannya...paling teruk...Melupakannya...

Pesanlah katanya...walaupun dgn satu ayat...

Sayang akk....

Dee said...

puitis tp penuh bermakna..

PUAN SUE (asam.garam.gula) said...

rindu pada anty...baru dapat nk komen..tenet slow kat umah ni..

gedek! said...

Rindu...!

(Sambil angkat tangan)

Hanis Azla said...

mati itu pasti, namun mencari bekalan untuk di bawa ke sana masih lagi di tolak tepi.. terima kasih kak atat peringatan ini..

So Shy Lady said...

huhuhu

sgera ingat msuk azan zohor nnti trus nk soalt awal waktu

sambil taip ni sambil hati duk bslawat btasbih


thanx kak! Mmng sy slalu leka, benci btul

Hantu Kak Limah said...

Malam masih muda..byk lg darah wa kene carik ni.....keh...keh..keh....

Bigdaddyz said...

ok boss....heehee

bujal X said...

lagu siapa?

Pepel BoNda AmaNi said...

penuh pengertian.....wa rindu lu la kak...

Amy Syaquena said...

Penuh bermakna dan sungguh puitis sekali..

eMMe said...

Kak Eye Nee~ kata-kata itu amat mendalam maknanya...moga kite sama-sama dlm Rahmat Allah swt. Amin!

Eye_nee said...

Bujal X..
Bukan ko yg kompos ker...Lirik makchik tulis..Gedek Vokalis...Big dadyz Guitar Utama..Drumer Dodocheng..Base Ratu Kebaya..Seksepon Limah Hantu The bLues...macam mana ko buleh lupa ni Bujal...

rATu kEBaYA said...

sangat bermakna... kak nape slow je update sekarang..

ieda said...

rinduuu ketat! aci kak :))

:: Mrs.Eady :: said...

kata-kata yg sgt bermakna!

Papa Mifz said...

penuh makno...menginsafkan...

Cik Ina Do Do Cheng said...

Geng dah lama tak update , apa yang membelengu hidup ko semenjak dua menjak ni. aku masih lagi mencari diri sendiri, tak cukup lagi amalan.

janganlah cam tu updatelah selalu.

dotblogspotdotkom said...

"tunjukilah kami jalan yang lurus..... iaitu jalan org² yang ALLAH kurniakan nikmat kepada mereka dan bukan jalan mereka yang ALLAH murkai dan juga jalan mereka yang sesat....."

al-lavendari said...

ada getaran di hati bila membaca nukilan ini .. hari itu terasa sangat hampir.

wahida said...

rindu akak!!

shameel Iskandar said...

Mati itu pasti.Ia semakin menghampiri meskipun kita sentiasa menjauhi