Marah...Perlu Dan Diperlukan

October 20, 2011

Salam Gengs...

Hujan Turun Mencurah Lebat Petang Semalam Kan Gengs

Cuaca Dingin dan Nyaman jer Semalam...

Tapi Hari Semalam sebelum semalamnya...

Tidak Hujan...

Keadaan Malam ..waktu itu Sedikit Panas..

Satu Panggilan...Ada Penceritaan....

Dan....


Sememangnya Mak Marah
Mak Patut Marah
Cerita Kamu Buat Mak Marah
Jangan Tanya kenapa Mak Marah
Kamu Ada Jawapan Atas kemarahan Mak
Kalau Mak Tak Marah
Kamu Lewa Kamu Leka
Kemarahan Mak Ada Sebab Nyata
Alasan Kamu sahaja Sudah cukup Buat Mak Marah
Tindakan tidak apa kamu
Jadikan Mak lebih Marah
Marah Mak Bukan tanda Kebencian
Marah Mak Bukan tanda tak sayang
Mak Perlu Marah
Marah itu Satu Keperluan
Kemarahan Mak Demi Kebaikan Kamu
Marah Mak Demi Diri Kamu

Mak Tidak Marah
Kalau Kamu Fikirkan semula

It's just CONCERNED

Bukan

MARAH

Kamu faham Kan...Mak Harap Begitu...


PEMBERITAHU:Tindakan terkadang tanpa Fikir...tindakan terkadang tanpa sedar....namun kerisauan dan ketakutan terhadap kehilangan buat kita hilang sabar dan MARAH....

22 geng komen :

Fara said...

Sy patut gunakan pendekatan spt ini. Ini yg sebetulnya!

Marah bererti kita ambil kisah. Diam bererti kita sudah tak mahu.

Eye_nee said...

Fara..
Disisi dan ada bersama...ada tindakan boleh kita lakukan sis...bila berjauhan...tiada ikhtiar..dan bila pendapat kita sering disertakan alasan...Ini lah tuntutan nya...ianya demi kebaikan...

Pepel BoNda AmaNi said...

MARAH tanda sayang.....tapi dulu masa zaman muda remaja..jiwa selalu memberontak bila mama marah...selalu anggap mama dah xsayang suka marah2...tapi bila dah meningkat remaja *xngaku dah masuk belia* baru ku sedar apa ertinya kemarahan dari IBU tue....

eMMe said...

Marah sebab takmo dia wat mende yg salah kan...marah terlampau kang, takot dia memendam rasa, nak marah skit2,tgk gak kesalahan apa kan kak Eye Nee....saya bukannye Marah, saya Nasihat? heeee~

Kakzakie said...

Mana boleh duduk diam tak marah bila depan mata dan tiba dipengetahuan kita yg dah diberi tanggung-jawab sebagai mak. Marah itu kena ada Eye_nee...

WuMing said...

Marah kerana kasih dan sayang...

Eye_nee said...

Pepel...
Yer datin..zaman remaja..bg kita apa yg dikatakan oleh mak ayah semuanya seolah ingin mengongkong kita..dan kini Allah itu beri pula kita peluang merasakan betapa dahulu aku pernah ada di Frasa ini....

Eye_nee said...

eMMe..
mmg sis..bukan kita marah kan dia tanpa sebab...semua utk kebaikan dia juga..

Hanis Azla said...

marah kerana terlalu mengambil berat.. bukan kerana terlalu mengongkong.. bila dah ada nak sendiri, baru tahu yang marah seorang ibu itu hanyalah kerana sayang.. tiada yg lain sebabnya..

gedek! said...

baca entri ni.... tak jadi marah...

Eye_nee said...

Kakzakie..
Betul kak..kita marah bertempat...anak2 ni adalah cermin diri kita..refleksi kita...bila yg buruk terjadi..."mak Bapak" yg tak ajar..org akan point kan kepada kita dahulu...malu kan...

Eye_nee said...

wu ming...
betul bro...marah tanda sayang..perbetulkan kesilapan...

Eye_nee said...

Hanis..
Bila dah jd mak ayah ni..baru kita sedar kan...dulu pon kita sering dimarah..bukan kerana makayah benci..lebih kepada memperbaiki kekurangan diri...

Eye_nee said...

gedek...
ni yg nak marah ni....

nORmAL said...

Betol to kak kadang-kadang kita perlu marah demi sebuah kebaikan..

Eye_nee said...

normal...
U r rite sis....marah bertempat....

:: Mrs.Eady :: said...

yup..marah bertempat..

Dee said...

membesarkan anak2 skrg mmg byk cabarannya sis..kalau marah sbb sayang..kalau diam sebab dh tak mau ambil tahu..

ratusiput said...

yela geng...sedangkan anak2 yg kecik ni pun aduhai...hari2 nak kena marah.ade je menda dibuatnya yg ble naikkan kemarahan.dh control.dh cuba tahan.tp tu la...hai la anak...kaulah racun kaulah penawar..

Rinna said...

Mak kalau marah mesti bersebab.. kalau tak marah nanti anak tak jadi orang.. :)

dotblogspotdotkom said...

bak kata ustaz KEMARAHAN yang membawa kebaikan.... bukan MARAH tak tentu pasal....

bdk2 nih tk phm bila org2 tua marah... marah tu supaya tidak diulang lagi kesilapan tersebut.....

ntah le..... nih yang nak marah nih.... huhuhuuh

Cik Ina Do Do Cheng said...

Aku cam tu kalau aku marah, maksudnya aku sayang dan ambik kisah pada orang tu,waima anak pun. kalau aku diam je tak de respon, bila dorang but salah , maksudnya aku dah muak tegur ngan marah sebab orang yang kena marah dan tegur tak pernah ambik kisah.