Niat MUNGKIN baik..Cara..MENJENGKELKAN..

October 05, 2011

As-Salam gengs semua...

Ada gengs Yg Rasa Gembira Hari Ini...Menang Loteri!!!!!!!!....Bawak2 Lah Bertaubat gengs..

Ada Gengs Yg Rasa Sedih....Kesabaran itu teman paling akrab saat ini gengs...

Ada Gengs Yg Rasa Macam Nak Bagi Satu Pelempang kat org lain.....Teruskan Andai kamu Yakin dia patut mendapatkan sekarang atau simpan saja andai kamu juga yakin bahawa satu hari nnt dia akan sedar yg dia mmg sepatutnya dah lama kena pelempang dari kamu...

Ada gengs yg rasa...Ah!!!! mengapa kah kamu ini dijadikan manusia..bukan kah lebih baik kamu ini dijadikan Haiwan...Astaghfirullah Kasimmmmm......Tak baik kan gengs dan bukan haq kita melebelkan manusia itu bukan manusia atau sesuka kita melebelkan meraka itu seperti bukan seorang manusia padahal memang mereka2 itu adalah manusia...

NAMUN....

Jika benar Aku..Kau dan kita semua gengs...telah Allah jadikan sebagai manusia....Yakni sebaik-baik kejadian berotak dan berakal seharusnya kita sedar kemampuan berfikir kita harus lebih baik dari benda ciptaan bernyawa yg tiada akal cuma berotak.

Dan Percakapan kita juga harus memikirkan perlunya ada toleransi sehingga tidak menyinggung perasaan orang lain.

AKU BUKAN JENIS YANG TIDAK BOLEH MENERIMA PENDAPAT

Khilaf ku...tutur kata ku....selama ini...mohon ampun dari kamu ya Gengs...

Dan Jika lebih dari puluhan kali ditanyakan ini kepada ku.....Apa reaksi Kamu gengs????

Mengapa beli Cik Vina ni..Mengapa tak beli Avanza...
Mengapa beli Cik Vina ni...Kan Sempit...Kalau beli Exora lebih Besar..
Cik Vina ni...Boot dia kecik jer kan...tak boleh isi Barang Byk2..Rugi jer ko Beli..Lebih Baik Ko Beli Alza..
Daripada ko beli Cik Vina ni Lebih Baik Beli Wish...Besar sikit...

Aku Dah Bosan
!!!!!!!...Aku Dah Bosan!!!!Aku dah Bosan!!!Aku Dah Bosan!!!Aku Dah Bosan!!!!

Tolong lah.....Please lah....

Yg Beli aku
Duit Aku
Pilihan Aku
Kemahuan Aku
Kenapa Kamu Bandingkan kesempitannya....walhal...kami cuma 5 Beranak sahaja
Kenapa Bercerita ttg Boot yg sempit...walhal...kami bukan ada kampung dan perjalanan yg jauh untuk bermalam 5-6 hari...dan jika pon kami harus pergi bercuti beberapa hari tiada masalah meletakkan beg2 kami...
Kenapa kami harus pilih membeli kereta yg diluar kemampuan kami dan
Kenapa pula kami harus pilih membeli yg bukan keinginan kami...
Kenapa Kamu Pula yg rasa ketidakselesaan kereta ini berbanding kami...

Yang Empunya Kereta ini

KAU atau AKU....



PEMBERITAHU: Belajarlah menghormati Apa Yg menjadi Kesukaan Orang Lain Bukan sentiasa menyuarakan kekurangan terhadap sesuatu yg menjadi kesukaan orang lain....

33 geng komen :

Pepel BoNda AmaNi said...

yeah...yeah...cik vina tue nyaris2 menjadi milik kami jugak...me like...tumpang cik vina bleh???

Rinna said...

Woow Vina pun meletop whaatt.. okey ler..tuh..janji bahagia ngan pilihan sendiri kan.. tak yah kisah org lain..yang org lain plak jgn dok sibuk2..

NM02 said...

jeles la kot tu

Eye_nee said...

Pepel..
SEMPITTTTTTTTTTTT org kata....kamu nak tumpang... masih ada tempat kosong buat kamu....

ozzy said...

Kdg2 mereka nak beri pendapat sbb mngkin pada mrk kereta tu kecik..
Biasalah tu kdg2 kalau beli kereta mahal pun ada juga yg komen 'kenapa beli kereta ni kuat makan minyak'..

Eye_nee said...

Rinna..
Hanya ini kemampuan kami..Cukup Bersyukur...

Eye_nee said...

NM02..
Lantak dia la kan Nokssss....

Eye_nee said...

ozzy..
Tajuk saya begitukan.."NIAT maybe baik"...

Jawapan saya selalunya..

Ini Kemampuan saya...

Cik Ina Do Do Cheng said...

ongkosnya aku, bukannya ko, ko cakap ngan dia cam tu, sambil bukak kipas tangan cam nyonya meneer tu, gelis lah orang cam tu. sukatilah kereta ko apa hal.geng pas kat aku, aku tolong lempangkan dia, pang pangggggggg, jatuh aku tendang plak, masuk dalam longkang, ko jangan risau lepas ni tak de dah. cuba ko tengok dalam longkang mana tahu orang tu ada lagi,kalau mati terus tak pe lah...

eMMe said...

aa'ah! setuju ape yg Sis tulis ni...kite sering berhadapan dgn org yg mcm2 la, yg suke membanding2kan, ni mmg tak tahan sis, mmg rasa nak bagi...puas hati aku, heheheh~

Eye_nee said...

Dodocheng...
kipas tgn tu aku dah bukak tp bukan jd mcm nyonya meneer..jd cam Jailani kengkang dlm nasib doremi..Kipas Lipas...

MMg hangin beb...

Eye_nee said...

sis EmmE..
Ada satu lagi kes tu beb...
"Saya suka perabot umah akak..tapi saya tak suka kaler cat rumah akk ni...naper akk pilih kaler ni"

Deyyy Tambhi..Yenna deyyy...Ini rumah aku....

Entah lah sis...sahabat ni kdg kala buat hati kita deeply Wounded

:: Mrs.Eady :: said...

pedulikan ape kata org!

Fara said...

Sy paling tak suka geng yg seperti tu. Tp sy tak jumpe g org yg suke menafikan apa yg sy beli.

Tp klu kena pd sy, mmg sy sakit hati la...

Hanis Azla said...

orang memang suka kita ikut apa yg mereka suka.. bila bab mereka, takdenya mereka mahu ikut apa yag kita kata.. bertahun2 dulu waktu saya beli keta auto waktu orang lain masih manual, ramai yg dok kutuk kata keta auto tak pick-up.. lepas tu bila mereka bertukar pada auto bukan main lagi memnuji keta auto.. manusia2.. yg kita punya semuanya ada kurang.. yg mereka punya segalanya ada lebih..

Eye_nee said...

Mrs. Eady..
Mereka sebahagian dari Komunity sis...

Eye_nee said...

Fara..
Maknanya kamu beruntung punya geng yg tidak melakukan itu terhadap kamu...

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Kata org Tua....Jaga tepi kain mu Dahulu baru sibuk kan Tepi kain org lain...Hitunglah berapa ramai yg masih mahu menggunakan kata2 penuh simbolik org2 tua dahulu...

ieda said...

huhu setuju akak ..
hakikatnya memang perit ..
sbb tulah
kita je kena jaga ati dan percakapan
skrg nie
ieda ambil pendekatan x cakap banyak
kalau cakap salah .. x cakap lagi bagus kan .. cakap bila perlu je kak huhuhu

gedek! said...

sabau gengs, sabau!

Hantu Kak Limah said...

aku dah bosan...gua head banging lagu amy search tu.....keh...keh...keh...
gua bengang org tanye gua...asl lu lg cute dr akak ros..keh...keh..keh...

Bigdaddyz said...

batang cangkulkan sahaja....hehe

Ati Masrif said...

sapelah yg sibuk-sibuk tu yekkk

lantaklah dia :)

Papa Mifz said...

eh...suko kito la kan nak pakai apo yer...yg dio sibuk2 watpe...

anamizu said...

aiseh..
ni la kerana mulut,bdn binasa eh kak?
hehe..jagala hati + prasaan org sama.
jgn main lepas je kan kak kan? :P



slm kenal,
cik ana :)

Kakzakie said...

Kakak pulak suka design Grand Levina. Hari tu sebelum JMY 982 kakak miliki sebab hubby hadiah birthday,hampir kakak beli Levina tau, tapi sebab kakak nak guna pergi kerja kakak kata tak perlu besar. Lagi pula kakak dah ada MPV lain. So kena tumpang Eye_nee punyalah... Kakak suka Grand Livina...

dotblogspotdotkom said...

"hang sakit kat mana kalu aku pakai vina nih?....".....

.... org bangsa kita nih suka -ve... sbb tu tak maju..... dah le berfikiran -VE.... lepas tu nak -VE kan 1 kampung.. ntah le....

wahida said...

lantak pi org nak ckp apa...kita ukur baju di bdn sendiri sudah...

shameel Iskandar said...

kita berbelanja termasuk beli kereta berdasarkan kemampuan kita. Usah pedulikan kata-kata org sbb akan menyesal nnt.

rATu kEBaYA said...

sabar ye kak... abaikan je.. yg penting apa yg kita suka.

WuMing said...

Biarkan laa.. biasa laa orang..

Eh.. kenapa tak beli Grand livina?

He..he..he.. nanti orang lain selamat.. WuMing pula kena pelempang..

chichi said...

tu la yg selalu terjadi..ada je yg tak kene..cakap mcm org serba sempurna...elok pekak telinga je kak

So Shy Lady said...

hihi...rindu akk!!!

kami pon ada cik vina gak. warna kelabu asap.....ala sbnarnya diorang jeles tu kak! bo layan