Dia Itu Aku..

October 03, 2011

Andai Ku Tahu....

Yang Pasti..

Aku Tidak tahu..

Dahulu....

Namun Pernah Terdengar....Samar...Tidak Jelas saat itu.....

SIANG Itu Pasangan Nya MALAM

Si TERANG dan Si MALAP

Si SINAR dan Si KELAM

Dipasangkan begitu???...iya ker???bukankah mereka saling berlawanan....

Bukan kah sepatutnya SIANG itu Harus bersama TERANG...

SINAR Itu harus Bersama CAHAYA dan Biarkan...

MALAM itu terus bersama KELAM

Selamanya akan MALAP...KELAM dan GELAP....

Kini....

Aku hanya percaya dan Yakin...

ALLAH itu maha segala-galanya....

DIA adil...memberikan PASANGAN untuk mu..

Hanya kamu yg tidak tahu rahsia di sebalik keadilan itu melainkan kamu

BERSYUKUR....

Salam sayang gengs....


PEMBERITAHU: di jadikan kamu berpasang-pasangan maka cari lah nilai kamu di sisi pasangan mu....

34 geng komen :

Fara said...

Kenapa jarang update blog? Sy rindu dgn setiap entry awak yg penuh puitis!

Rinna said...

Syukur sgt dengan pasangan yg telah ditakdirkan utk ku.. :)

ratusiput said...

setuju.setiap pasangan yg dijodohkan utk kite adelah pasangan yg terbaik yg dipasangkan utk kite.Allah tu kan adil :)

eMMe said...

saya rendah, pasangan saya tinggi, okey la tuh! heeeee~

Cik Ina Do Do Cheng said...

betul tu geng, kita kena bersyukur seadanya . Apa yang Allah SWT bagi tu memang dah terbaek tuk kita, kita yang patut mencari sendiri keserasian tu. tiada manusia yang sempurna dalam dunia, jadi bersyukurlah yang ada didepan mata.

:: Mrs.Eady :: said...

terkedu terkelu!!tq for wake me up sis!

NM02 said...

aku sentiasa menghargai pasangan ku.. tanpa dia, malam ku jadi sepi

^_@

ozzy said...

terimalah pasangan kita seadanya krn kita juga tidak terlalu sempurna

Amy Syaquena said...

saya terima pasangan saya seadanya..saya rendah hubby lak macam galah hahaha..

p/s : salam kenal singgah dan follow sini.. happy blogging.

Pepel BoNda AmaNi said...

putih e2 di pasangkan dengan hitam...yeah...bonda putih..dedi hitam..eh hitam manis..lalalalalalalala *larikkksss sebelum kena sepak ngan ko kak..*

ieda said...

yelah kak syukur walau ada sahaja kekurangannye .. huhuh redho selagi kita mampu menerimanya .. insyaallahhh :)

dotblogspotdotkom said...

kita selalu memintak yg lebih... adakah yang lebih itu sesuai dengan kita....

hanya ALLAH sahaja yang maha mengetahui...

Bigdaddyz said...

bersyukur sangat tidak kacak dan hensem...hehe

Dee said...

terimalah pasangan kita seadanya kan..selagi dia tak memukul kita dsb..

So Shy Lady said...

sy n hb mng sgt contras dlm pbagai prkara t utama....sy comel, dia t.comel kihkihhh

tp kami hidup bahagia akhirnya. THE END

rATu kEBaYA said...

harus terima seadanya tak patut ada penyesalan. itu yang terbaik yang diciptakan untuk kita.. baik buruk untuk dijadikan pengajaran.

Papa Mifz said...

semua ketentuan Allah ada hikmah di sebaliknye...

Eye_nee said...

Mommy Fara..
Tidak sehebat Mutu Penulisan kamu sis..Tulisan saya biasa-biasa jer...

Eye_nee said...

Rinna..
Kerana dgn sentiasa bersyukur itu kita menghargai pasangan kita kan sis...

Eye_nee said...

Ratu siput..
Terbaik yg Allah beri...

Eye_nee said...

eMMe..
Jari Jemari pon tak sama tinggi kan sis...

Eye_nee said...

Dodocheng my geng...
Betul geng...sentiasa perlu bersyukur..

Eye_nee said...

Mrs Eady...
Wake u up when september end...gurau jer sis....Sentiasa mensyukuri kelebihan dan kekurangan pasangan kita yer sis...

Eye_nee said...

NM02..
Hargai jgn tak hargai..kalau nak mlm sepi..Try lah tidak menghargainya...

Eye_nee said...

ozzy..
setuju dgn kamu sahabat..

Eye_nee said...

Amy Syaquena..
Mesti dia juga menghargai kamu kan sis..

Trimakasih sudi dtg dan tinggalkan jejak kamu disini...

Eye_nee said...

Pepel..
Putih ker Hitam ker..kita kan org Malaysia...hahaha

Eye_nee said...

ieda..
Jika kita kaji sis...mmg byak kurang dari kelebihan....namun...kerana kekurangan pasangan kita itulah kelebihan yg dimilikinya....

Eye_nee said...

Pakchik Dot...
Meminta lebih padahal kekurangan diri sendiri melebihi kekurangan pasangan kita...Maluuuuuu....

Eye_nee said...

Big daddyz...
Setiap insan itu Kacak dan sempurna disisi Allah bro...

Eye_nee said...

Dee..
Betul sis...jika telah sampai tahap memukul sehingga mencederakan wlhal bukan kesalahan kkta..ini time...Pejabat Kadi lah jawbnya...

Eye_nee said...

Shy Lady..
hehe..contras yer...akk lain pulak suami jelita akk hensom..mmg kontras abis..tp akk bahagia...KHATAM.

Eye_nee said...

Kebaya ratu..
Betul tu sis....rumahtanggan mana yg tak dilanda taufan kan sis...yg buruk kita baiki...yg baik kita mesra2 kaln lagi...

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Yo bonar kato ko ni Jang...semuo Allah tentukan...baik id pedoman..nan buruk jd sempadan...