Kasihan Kamu

September 30, 2011

Salam Gengs Semua...

Jumaat yang indah....Indah sehingga aku ingin Bertemu lagi dgn Sabtu..Ahad..Isnin dan kamu semula Jumaat....Panjangkan Umur ku Ya-Allah...

Bagaimana kamu gengs....Ada kecelaruan minda seperti aku???...

Ada!!!!!!...sama kita yer gengs...... ttp mengeluh...ah mengapa dtgnya silih berganti..

Nikmat dan rahmat diberikan SELALU dan mengapa pula SESEKALI musibah diterima..keluhannya hampir setiap hari diluahkan...

Ampunkan aku Ya-Allah...Hamba mu yg naif ini...Hamba mu yg hina ini...hamba mu yg sering kecundang dgn tuntutan sekeping kertas yg punya harga diri begitu tinggi nilainya kini...

Ampunkan juga My Soulmate tidak dapat aku membantu kamu.....Terlalu kecil dan surut Nilai Sekeping kertas itu di bahagian ku...

Semuanya KAMU yg kena hadapi..Semua serentak dalam bulan ini...

Kuda mesin kita utk keluar mencari rezeki...meragam.....25 Kepingan Kertas Biru Besar itu terpaksa kau keluarkan...

Seminggu sebelum itu telah kamu keluarkan 20 kepingan biru besar itu buat tambahan tempat santai kita anak beranak diluar rumah...bagaimana kita tahu kuda mesin kita akan rosak kan...

Insuran nyawa cik Vina kita juga perlu diperbaharui ....28 kepingan kertas biru Besar Kamu keluarkan lagi....

Ansuran Bulanan Cik Vina juga perlu kamu bayar....18 Kepingan Kertas Biru Besar itu....

Kemudian sebanyak 36 kepingan Kertas Biru Besar kamu keluarkan lagi utk air yg berklorin dirumah....

Kasihan kamu SOULMATE......

KAMU tetap sabar..tiada keluhan...kamu terima semunya....kamu sentiasa tenang....

Aku sayangkan KAMU....Today and Always....


PEMBERITAHU:Aku bersyukur dijadikan dari tulang rusuk mu..SOULMATE....

24 geng komen :

Mommy Fara said...

Tak apa. Rezeki itu tetap ada. Insya-Allah. Perutmu akan tetap akan penuh terisi. Tidak mungkin akan menderita. Semoga kamu murah rezeki. Usahalah dan Insya-Allah....Janji Allah itu pasti!

:: Mrs.Eady :: said...

Insyallah ada rezeki kamu nnti..

ratusiput said...

bila sesaing cmni mmg pening pale geng.ratu dh lalui sme tu.mmg nangis gak sbb takble nk rolling...tp menda ni sme mengajar kite jd lbh beringat dan tabah...insyaAllah ade rezki kite dikemudian hari...

Cik Ina Do Do Cheng said...

sabar ye geng, samlah kita setiap hujung bulan, hujun tahun ada je yang perlu nak dibayau. semoga kita tabah bersama -sama ye dalam mengharungi benda-benda ni semua. bila kita nak jumpa duit juta-juta terpijak ni geng?

WuMing said...

Hey.... banyak keping keluar...

Eye_nee said...

Mommy Fara..
Saya masih percayakan itu sis..Rezeki tetap ada kan...namun hati yg kecil ini dan deria rasa keluhan muncul tanpa paksaan...

Eye_nee said...

Mrs. eady..
Betul kan sis..ttp ada..Allah Uji tuk kita berusaha lebih sedikit kan...

Eye_nee said...

ratusiput...
Betul la geng...bila dtg bertindih tindan begini...tak apalah kan...masih boleh bertahan...

Eye_nee said...

Dodocheng...
Resah..sasau dan celaru mcm mana pon aku geng..bila baca komen ko..hati aku lapang...duit terpijak...pernah aku jumpa geng..tp seposen jer nilai dia....dah karat siap nak kena letak kat tanah pas tu pijak ngan tumit kasi putih balik..hehehe...

Eye_nee said...

Wu Ming..
Nak buat cam ner Bro...tak kuar kalu terhenti sumer aktibiti....

Hantu Kak Limah said...

gua beli ekor kuda kasi tampung wa punya darah..kalo nasib baik...itu ekor x da bau taik..tapi bau emas..keh..keh..keh.....

Eye_nee said...

Limah Hantu..
Ko ni kan Limah walaupun ko dah jd hantu...dah nama ko LIMAH bukan JENIPER...ekor kuda tu harem la hantu...kat kediaman hantu2 tak der Ustazah semanis kurma boleh kasik tau kat ko ker..aku tau lah masa hayat ko dulu idup ko jahil...mati pon ketika tgh ngangkong nomber kan...kihkihkih....

rATu kEBaYA said...

sabar ye kak.. suruh soulmate tu sabar jugak.. sesekali memang gitulah putarannya.

Eye_nee said...

ratu Kebaya...
InsyaAllah kami akan tetap tabah...dan hari ini kebaya kuar lagi 2 keping kertas biru besar...tayar motor pancit....Kami Redha Ya-Allah...

dotblogspotdotkom said...

DUGAANG!!!!!!

biasa le le... makin kita bersyukur... makin byk rezeki kita... makin kita bersabar... makin mudah kita selesaikan masalah......

Eye_nee said...

Pakchik Dot..
Dugaang..heheh...terimaG ajeG denganG Hati YanG LapanG..mudah-mudahan rezeki akan jd lebih BanyakG...

Bigdaddyz said...

bangga jadi orang lelaki ...kool saje...hehe

shameel Iskandar said...

Salam .
Salah satu daripada nama-nama Allah ialah Ar-Razzaq, iaitu Yang Maha Memberikan Rezeki. Jgn berkeluh kesah kerana Allah dgn Sifat Ar-Razzaqnya akan sentiasa memurahkan rezeki utk hamba-hambaNya.

Papa Mifz said...

biaso la...kito nih hidup bayo hutang jo...huhu

harap samo2 la kito murah rejeki yer..amin...

Eye_nee said...

Big daddyz..
Yer la..ye la..yg cool..cool tu lelaki jer la....

Eye_nee said...

Shameel Iskandar..
Yer geng..kakak kamu ni selalu alpa dan terlupa..bahawa Allah itu sentiasa ada disisi disaat susah dan senang....Tq geng sbb mengingatkan...

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Iyooooo lahhh..InsyaAllah ..semoga dimurahkan rezeki lagi kan bro....

ieda said...

aduhhhh syahdu lak saya baca ..
solumate tu pilihan kita kak sure dia paham dan sentiasa sabar ngan kita kan ..

insyaallah kak ada rejeki nanti .. :)

Pepel BoNda AmaNi said...

wowieeee....syahdu ai baca hoke...