Memang lah bukan jalan bapak aku..

February 25, 2010

Pagi2 lagi aku dah angin...macam ni lah hari2 yang aku lalui untuk pergi dan balik dari kerja....
aku pergi dan balik bekerja dari dulu sampai la sekarang ni merempit...naik motor...motorsikal bukan motokar...lepas tol sg buloh masuk NKVE nak ke Damansara...bermulalah perjalanan kami menggunakan lorong kecemasan tu...dan sentiasa akan cemas jer sampailah ke destinasi...kami bukan perempit haram..kami keluar bekerja tuk cari makan untuk keluarga...

Kami tau dan sedia maklum..lorong tu bukan lorong motorsikal..ianya lorong kecemasan dgn kata lain semua kenderaan boleh melalaiu lorong ni...tp bila kecemasan la....namun sejak akhir2 ni..banyak betul motorkar2 yg tidak mengalami kecemasan berkongsi lorong tu dgn kami yg bermotorsikal...

Betul!!!Lorong kecemasan tu bukan bapak aku punya..bukan bapak kau punya jugak kan.....jd siapa punya??...bukan ahmad albab punya jugak...lorong tu kita semua punya...kalau En/Cik bermotorcar nak gunakan lorong tu sila kan...kami mat/minah rempit ni tak kisah..tp timbangrasa lah bro/sis...dah la kdg korang masuk main ikut suka hati mak bapak korang..signal tak da apa tak da terus pancung jer ke lorong tu...kami ni tayar dua jer...bila korang buat cam tu..tak ker kami ni boleh terbabas.....Dah tu bila kami bagi ponpon kat korang...korang buat "dek" jer...macam org tak der perasaan...

Satu lagi bila dah gunakan lorong tu korang nak konker sorang jer.....bagi lah ruang sikit..ni tak...himpit ketepi lagi..himpit lagi..sampai dah tak ada ruang langsung kami nak celah...tu yang kadang2 korang boleh tengok aksi2 flyingkit..Judo..Tekwando dari perempit2 halal cam kami ni khas untuk En./Cik motorcar yang tak ada otak ni...kami tau tak der kesan pon kat kete korang..silap haribulan kami pulak boleh tergolek...sekadar nak express kan apa yg kami lalui setiap pagi dan petang...supaya En/Cik bermotorcar ni ada sedikit rasa yg lorong kecemasan tu perempit2 halal cam kami ni tumpang gunakan demi keselamatan kami..

11 geng komen :

ayoi said...

kan tu yg ayoi takot merempit tu....kalu kite bawak elok2 pon susah......bawak tak elok pon susah......how!!!

naik lrt la sajo ayoi pepagi bute nie!!!

Eye_nee said...

Yoi:
akk ko ni duduk dah la kat pendalaman nun jauh disana...public transpot kalau nak naik kene jln kaki merentas sg baru jumpa sta tion dia...

Jd berpacaran bermotosikalan jer la dua lakibini..semlm siap laki akk kasi penumbok kat body KEMBARA seniman jalanan...menghimpit kami dah sampai kerumput kat lrg kecemasan tu..cemas sungguh..scary sgt koo..

~0~ said...

xde pilihan lain....moto dan aku selamanya...hahahhaha

Eye_nee said...

~0~:

sama = serupa...hihi..

maiyah said...

fobia kalo kat atas jalan nih huhuu

Natasha said...

eye-nee...tash klu naik mto dgn hubby kn pakai boot yang ada paku kat tapak kasut tuh...supaya senang.... siyess.....

Solehah said...

owh kejam..jalanraya kan kene kongsi sama2..

blueCITY® said...

salam eye nee sayang
naper marah2 ni dik
eeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhheeee

lorong kecemasan mana leh guna
kecuali time kecemasan dik
tak gitu?
hahhahahhahah

kan tak pasal2 kena saman
sapa susah
eye neeee juga kena bayo saman
heeeeee

rindu la
tq singgah umah biru walau akak terbang kejab
heeeeeee

Eye_nee said...

maiyah:
Mmg takut...tp kene keluar cari rezeki tuk anak-anak..

Tash:
Steady La Tash...

Solehah:
Kannnnn......

Blue:
MMg la yang..tp pengguna motosikal sumer guna lorong tu..mmg tak kene saman kecuali jln yg ada lorong motor...sian la kat kami yg merempit ni....perempit halal uuu...

dotblogspotdotkom said...

motokat nih kalu dia x bagi motor lalu... macam dia pun boleh gerak.... bagi le laluan kat pakcik nih yang despes moto buruk... huhuhuhuh

Eye_nee said...

Pak Chik Ensem:
Ala Pak Chik kan boss..pi balik ada dreber...saja jer nyamar jd despes..huhuhu..