:::Dengarkan Anak-Anak Ku:::

February 05, 2010

Salam Sayang buat anak-anak Mak.....Kakak,Zati&Yana

Semalam sewaktu pulang dari kerja...hujan turun dgn lebat......Bila mak turun saja dari ofis... ayah dah sedia menunggu.....Hujan masih lebat berserta angin kencang...tak dapat kami teruskan perjalanan.....Mak dan Ayah berteduh sebentar di ofis mak...

Kemudian hujan kelihatan sedikit reda...mak ajak ayah balik...selepas melepasi tol damansara untuk memasuki lebuhraya NKVE hujan kembali lebat...mak kesejukan dibelakang ayah.....hujan betul2 lebat sehinggakan pandangan menjadi kabur...

Mak suruh ayah bawa motor berhati-hati......Dlm hati mak sentiasa berdoa semoga Allah permudahkan perjalanan mak dan ayah....Apa2 kemungkinan boleh berlaku dlm keaadaan hujan lebat begini...."Ya Allah Ya Tuhanku selamatkanlah perjalanan ku ini...masih ada anak2 yg menantikan kepulangan kami....Jgn biarkan penantian mereka berakhir dgn tangisan ya Allah"...

Begini lah mak dan ayah setiap hari..keluar mencari rezeki... mencari sesuap nasi untuk kalian...betapa bila hujan membadai begini kuyup kesejukanlah mak dan ayah...bila panas terik....merembes peluh kami...Untuk kalian kami gagahi juga.....

Anak-anak mak...bebelas thn mak dan ayah keluar berkerja bermotosikal.....berbagai yg mak dan ayah lalui....pancit tayar ditgh lebuhraya...terpaksa menolak motor bebatu jauhnya....tumpang lori pon mak penah..semua ini demi kalian.....melihat kemalangan sudah biasa .....dari yg cuma kemalangan kecil hinggalah kemalagan maut....... mak berdoa...jauhkan semuanya ini dari menimpa kami Ya Allah..........InsyaAllah sehigga ke saat ini Allah masih melindungi mak dan ayah.......syukur Alhamdullilah.....

Mak bukan mengungkit...Ini tanggung jawab mak dan ayah...sedikitpon tak penah ada rasa terbeban dihati kami......demi kalian......kalian amanah Allah kepada kami.....betapa mak & ayah takutkan siksaan Allah...bila mengabaikan kalian.....Mak dan ayah tak minta dibalas segala pengorbanan ini....Jauh disudut hati mak...bia permintaan kalian tak dapat mak tunaikan mak rasa terkilan...mak tahu..Kakak,Zati&Yana mmg anak2 yg baik...kalian tak penah minta selain dari kemampuan mak dan ayah...terimakasih kerana memahami.....

Anak-anak mak....jika Allah izinkan usia mak dan ayah sehingga kami tua dan tak berdaya nnt...mak cuma ingin kalian menyayangi kami sepertimana kami sayangkan kalian.....temani hari tua kami sebagaimana kami menemani kalian sewaktu kalian kecil dan tidak berdaya......Jgn abaikan kami sehingga mengundang kemurkaan Allah kepada kalian.......Berat sgt kah permintaan seorg ibu ini?.....

Anak2 mak...doa mak dan ayah sentiasa dgn kalian.....Semoga Kakak,Zati & Yana..diberikan umur yg panjang...kesihtan yg baik.....kehidupan yg indah......dimurahkan rezeki...dan menjadi insan yg cemerlang dunia dan akhirat.....InsyaAllah...

Lahir nya Kakak, Zati dan Yana kedunia merupakan kurnian tidak ternilai dari Allah kepada mak dan ayah......

6 geng komen :

SUHAIDA SUPALIO said...

su sentiasa doakan keluarga anty sentiasa dirahmati Allah..doakan su juga dapat membalas jasa parent su..doakan su dapt melayari kehidupan dengan org tersayang..doakan su dapat pekerjaan tetap..

Eye_nee said...

Su:
InsyaAllah.....

dotblogspotdotkom said...

huhuhuhu.... terasa plak pakcik nih anak2 eye_nee... huhuhu mmg tak menahan....

moga ALLAH mmberkati apa yg kita buat.... insya ALLAH

Lovely Moment said...

syahdu lak saya kak...nitis air mata manja gue...baca lak di pagi yg hening...waaawaaaa...

Solehah said...

tersentuhnya baca...

Eye_nee said...

pakchik
ana
solehah

cam nilah perassan ibu terkadang tu rasa cam nak mleuahkan jer...biar anak2 paham apa yg terbuku kat dlm hati...huhuhu