::Kawan::Sahabat::Teman::

February 10, 2010

Kawan...Sahabat....Teman....Rakan...semuanya sinonim maksud...cuma cara kita menyebut nya berlainan..Siapa yg tiada kawan..sahabat..teman...rakan dlm hidup mereka?..lengkapkah hidup kita tanpa mereka? ...bahagiakah kita tanpa mereka?...ceriakah kita tanpa mereka?....betulkah mereka melengkapi hidup kita..?

Dlm melayari kehidupan berbagai jenis Kawan,Sahabat,Teman dan Rakan yg akan kita temui...Ada yg baik...ada yg tidak...ada yg jujur...ada penipu....ada yg berpura2...ada juga yg menjadi gunting dlm lipatan....tak kurang juga yg hanya mempergunakan kita.....mengambil kesempatan atas kelalaian kita....mengapa mereka begitu?....

Bagi aku...aku sayangkan mereka seperti aku sayangkan diri aku.....tak perlu aku huraikan maksudnya.....cuma jika aku disakiti.....dikhianati....Pelbagai kebarangkalian boleh terjadi....Tapiiiiii.....Boleh aku laknati mereka?...Boleh aku menyumpah mereka?...Boleh aku maki hamun mereka?....Siapa aku untuk buat semua itu...sedangkan aku dan mereka sesama insan......Kemaafan ttp kuberikan.....


Bukan mudah menjadi Kawan,Sahabat,Teman dan Rakan yg baik......Dlm kebaikan kita ttp ada keburukan dimata mereka...dlm keikhlasan kita ttp tersimpan agenda dihati mereka.....Dlm kejujuran kita ttp ada kesangsian di minda mereka.......maaf... aku harus suarakan pada setiap KawanKu,Sahabatku,Temanku jua Rakanku...ada terselit sifat waspada ku pada kamu....Kerana sepanjang usiaku berbagai kepedihan,kesedihan,kehancuran ku terima dari SEGELINTIR insan2 yg ku gelar Kawan,Sahabat,Teman Dan Rakan ini......Maafkan Aku......

Wahai Kawan,Sahabat,Teman dan Rakan sebagaimana engkau begitu juga aku...aku insan serba kekurangan....aku tidak sempurna......aku tak boleh puaskan hati semua org.....Jgn pinta selain dari apa yg mampu ku berikan...Jgn mengharap sesuatu yg lebih dari daya upaya ku....Jgn meletakkan harapan yg terlalu tinggi dibahuku.....Jgn mencabar kesabaran ku...kerana aku sendiri tidak tahu sejauh mana perlakuan ku nnt.....

Kawan, Sahabat, Teman dan Rakan... persahabatan itu sesuatu yg besar ertinya.....Jgn menkhianati perhubungan itu.....kerana kita sendiri tahu bahawa kita saling perlu mermerlukan didunia ini.........

6 geng komen :

~0~ said...

aku sayang semua kaawan ku jua...heheeh


salam kenal kak

Eye_nee said...

Thanksssss ~0~...singgah jugak ko kat Bloq sempoi akk.....

sueanne said...

kak..
wa syg sama luuuuuu...susah nak cari kwn cam akk ni...slalu bikin wa gelak2x hari2x...

peace~~~~

Eye_nee said...

Sue:
Abis lu ingat wa tak syg lu...hihihi...Thanks for make me feel that I am somebody....

dotblogspotdotkom said...

sahabat?... mmg susah la nak cari... sedangkan adik beradik pun bertelagah......

Eye_nee said...

Pak Chik:
Betul tu Pak chik......