Sekitar Lokasi Qurban..27/11/09..

November 30, 2009

Tahun ni hubby aku masukkan satu bahagian nama kakak untuk qurban...so jumaat tu selepas sembahyang Sunat Aidil Adha kami pun pulang la berhari raya kat umah mak mentua aku di Sungai Penchala....tuk menyempurnakan ibadah Qurban tersebut.......
Gambar lembu setelah sempurna disembelih.....gambar sebelum sembelih aku tak snap takut aku terlebih tahap simpati ...membawa haram pulak nnt tuk menjamah dagingnyer...maka jawabnyer aku cuma dpat memakan daging ayam jer la.....untuk megelakkan kejadian itu... jd aku tidak terlibat mengambil gambar sewaktu saat lembu itu disembelih....

Saat2 melapah lembu setelah disembelih oleh abg ipar aku....bermula lah sesi melapah kulit dahulu...gigih hubby aku melapah.....

Dah terbogel dah....putih gebu rupanyer cow yer......


Potong Peha sebelah kanan dulu......baru potong bahagian2 yg lain pulak......

Dah selesai dah.....bila pulak laki aku jd askar ni....ptt la pakai seluar askar awak yer bang...ader operasi upanyer....satu jer yg terkorban kali ni......


"aik!!!Ni ader sekor lg lombu...pas ni kite sembelih dia pulak"....tgk la laki aku punya perangai...duk mengusik anak buah dia.......

Lepas abis qurban ni kami kaum wanita pulak punya bahagian tuk masak-memasak mkn tengahari tu...aku tak sempat snap gambar pon...dok sibuk sgt kat dapur...bukan sibuk apa pon aku dok sibuk menyibuk jer kat dapur tu...yg masak2 sumer kakak2 ipar aku......adik ipar jenis apa la aku ni agaknyer yer...tp dorang sumer tau mmg aku ni tak pandai cooking mencooking ni
....sori ek ipars ku... u all know me kan.....

6 geng komen :

ayoi said...

part mengusik tarok ekor cow tu kat belakang salah patutnye kene tarok kat depan...matila anu londeh temanye....*teksi*

Eye_nee said...

Salah ek Yoi..ingatkan nak ganti ko punyer......."Pak Supir...cepat dong...cabutttt".....

Qumairah said...

hahaahahahaha LOL ade2 jeklah ayoi ngan akak nih

sueanne said...

kak..abg lan ada geng pakai suar askar la kak..hehehe..suar g mancing gak tue kan?..heheh

google said...

tak buat serunding kee?... kalu buat... emelkan kat pakcik..huhuhuhu

Eye_nee said...

Qcute miut:
Ada serasi...sejiwa berdangdut akk ngan Ayoi ni

Sue Manis Madu:
Ha ah la dia dah jumpa mmbr yg sama2 pakai suar askar tu.....mmg la suar tu....tak syak lg...

Pakchik Hensem:
mkn thn tu nak buat....nak tgk resepi serunding tok..real punyer...made in Kedah..tak jumpa2 resepinyer....