Tikus Bersyukur....Ular Kempunan....

November 06, 2009

Ni aku nak citer satu story minggu lepas (1/11/09)...nak citer story yg minggu depannyer diluar kemampuan aku la pulak......aku ni membasuh kain baju seminggu sekali.....sekali aku mendobi mak ai!!! berjam jugak lah.....walaupun ader mesin basuh aku ttp jugak nak memberus tu yg lama tu....mak aku selalu ckp...basuh lah seminggu tu dua tiga kali ker....aku bab2 basuh kain+melipat malas sungguh la.....aku basuh kain kat luar umah....luas pandangan...sebenarnyer bilik air aku kecik jer...tu yg basuh kat luar tu....Sdg aku duk kusyuk memberus tu tetiba aku dgr satu bunyi....kesih...kesih....kesih..aku toleh....OMG....ular tgh kejar tikus....gambar ular tu tak sempat la aku nak snap...aku tunjukan lokasi kejadian jer la.....

Kat sini la aku membasuh tu...Ular tu dari hujung semak tu.......nak kata kecik tak kecik...nak kata besar tak der la sebesar Andakonda tu...tp besar la jugak........yg buat aku ngelabah tu sewaktu sesi kejar mengejar tu...tikus tu berlari kearah aku.....walaupon aku diatas tebing tu...dorang kat bawah...tp aku seram...pucat muka aku......sbb tgk saiz ular tu......serta merta aku bangun......aku terkejut...ular tu tu pon terkejut....break emengency dia tgk aku bangun.....mak aiii!!!!tegak kepala dia......bawah badan dia kuning atas kelabu....aku tak tau dia jenis ular apa...bg aku sumer ular berbisa...Tikus tu amik kesempatan lah lariiiiii......kalah usin bold.....
Aku rasa seminit dua jugakla dia berenti tu...pas tu perlahan-lahan dia pegi kat perigi buta tu.....aku masih lg terpacak kat mesin basuh tu......takut tul aku.......

Tmpt sidai kain aku kat tepi perigi buta tu pulak....ari tu sewaktu sesi menyidai....aku rasa aku dah macam pencuri la pulak....kejap intai sini...kejap intai sana...mana lah tau kalau2 ular tu repeat balik...nak carik tikus tu.......bertembung pulak ngan aku....sah2 tergolek dog aku.....
selepas kejadian tu bg aku apa yg pasti ader 3 situasi yg berbeza telah terjadi...........
Situasi 1- Komuniti Manusia @k@ aku la...yg tak henti2 bercerita......pantang jer aku jumpa org kat umah ari tu....
AKU: "Mak td org jumpa bla ba bla...ular...bla bla bla...tikus...bla bla bla...."
AKU: "Zati td kan mak kan...bla..bla...bla...ular...ba..bla...bla...tikus...bla..bla..bla.."
Situasi 2-Komuniti Ular:
Ular kempunan: "Swey betul aku ari ni...terlepas habuan...kalau tak mlm ni tak yah memburu...leh tgk sehati berdansa...."
Situasi 3-Komuniti Tikus bersyukur:
Tikus bersyukur:"Nasib baik aku tak arwah hari ni.......tepat arah larian aku...kalau takkkk.....
Kawan Tikus:"Ye ker ...kalau tak..terpaksalah buat pilihanraya kecil....koo kan ketua bahagian....
Bila aku pikir2kan...walaupun aku dan ular tu dua jenis yg berbeza....tp aku dan dia punyai satu persamaan dari segi tekejut.....kami hari tu dua2 pon terkejutttt...TERKEJUT BERUKKKKK......

8 geng komen :

ayoi said...

kak sah2 tikus2 tu tengah buat kenduri kesyukuran gitu....

Eye_nee said...

Ayoi:
Siap ader band boy lagik.......

sueanne said...

hahaha..sama2x terkejut tue kak..kehkehkeh..klu la kena kt sue..mau pitam dah time tue..hehehhe

kak..kut2x ular tue bersarang kt dlm perigi buta tue?..hehehe

Eye_nee said...

Sue:
Ko tgk la belakng umah tu...Belukar ......agaknyer Ular penunggu perigi buta tu kut...Gulpppp!!!....Misteri Nusantara la pulak......

D.O.U.B.L.E...S said...

memang lipat kain aku paling tak suka....

Eye_nee said...

ct:
Malu pulak nak snap gambar bakul kain gergasi akk yg penuh tuuuuu....nak mintak ayoi tlg lipatkan lah....bleh tak Yoi.....

ayoi said...

meh sini...bukan tangan2 ni je tlg lipat kn...ngan kaki2 ku yg mulus ni sekali pandai meng iron baju...how!

puanrazma said...

ngeriii nyer!!!