Ku Beri Pelempang...Kau Balas Cemerlang...

November 13, 2009

Aku cam tak pasti bagimana nak menulis N3 kali ni.....macm2 perasaan ada dalm jiwa aku...jiwa aku kacau...tak menentu.....Zati oh Zati.....mak sendiri tak memahami apa yg tersirat dlam isi kepala Zati.....cerita ni sehari selepas harijadi Yana.....11/11/2009......Setiap ptg pas balik keje...sebelum balik umah aku...aku mesti akan singgah kat umah mak...lebih tepat lg kat dapur mak aku la....mak aku selaunyer akan buat minum petang....goreng pisang ker cokodok ker...bagai2 la....so ptg tu masa aku tgh minum ngan mak Zati dtg kat aku ngan Muka selebet....

Aku tanya Zati...naper muka cam ni....mak aku pon tanya...air mata dia dah bertakung dah...aku desak lagi.....mak pon desak...dia ckp mak org kan "%^&*^&$##@(*&&&^%$%%%*

Tetiba.....................Pang!!!!!...mendapat ko Zati...bukan sembarangan pelempang mak bagi...pelempang dari Pelembang tu....mak diam jer masa aku lempang......Pang!!!!!!aku bagi lagi sekali...masa ni mak aku ckp...dah la tu...jgn pukul anak lagi.......geram betul Aku....mak aku ckp....Along Aku ngan Angah aku dah settle kan kes dia tu.....mak pulak aku marah...naper mak tak ckp kat aku....mak ckp....aku baran...nnt aku pukul Zati...mak ckp bende bukan besar sgt pon....
Aku tak puas hati...aku bg sekali lg kat peha dia....Airmata Zati dah mcm Niagra Fall dah mencurahnyer.....aku ckp kat Zati..."Mak bagitau ayah"....meraung dia....mak aku pulak ugut aku......"Kalau ko bagitau Lan...mak tak jejak umah ko lagik......"........

Zati.....Tolong lah...jgn buat mak pening...Tlg jgn tanya apa yg Zati dah buat.....cukuplah aku katakan yg kenakalan Zati kali ni benar2 mencabar kesabaran aku.....Mlm tu dia tido umah mak aku......Aku ckp kat dia..."Kali ni mak tak bgtau ayah...TP...SEKALI LAGI ko buat......mak akan ckp kat Ayah...ko terimalah habuan ko nnt"

Jgn Buat hal lagi Zati.....mak akan ckp kat ayah...mak sendiri pon tak tau macam mana tindakan ayah...macamana modus operandi ayah kalau dia tau hal ni....mak tak dapat nak jangkakan.......tak tercapai akal ku....Zati sendiri mau ingat lah.....

Ptg semalam 12/11/09...perasaan aku masih lagi bercampur baur....marah,sedih sebak memikirkan perbuatan anak ni....balik tu mak masak cokodok cecah ngan kari ikan tongkol.....mak ckp kat aku...bengkak mata anak menangis...aku ckp..birkan dia....pas tu mak ckp kat aku..."Tu la pasal anak2 ko selalu citer2 masalah dorang ngan Mak Long & Mak Ngah dia......ko tu tak abis2 ngan baran ko tu...ko ni betul2 la ikut perangai arwah ayah........BARAN......"sok2 jgn pulak marah kan bebudak ni sbb lebih rapat ngan mak sedara dia daripada ko......."..........Statement mak ni horror betul la.......silap2 sok duk umah org2 tua pulak aku.....NGERIIIIII........

Sejap Tu Zati dtg kat aku.....aku masih lg marah...aku buat tak tau kat dia...mata dia aku tgk masih bengkak lagi......Sekali tu dia ckp........

"Mak org dapat no 1 sekolah agama"........Aku terkedu....Semlm mak bg ko pelempang...hari ni ko tunjukan keputusan cemerlang......Zatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.............aku tahan airmata aku.........aku tak nak dia nmpk aku ni mak yg tk der pendirian....aku msih lg kuat...aku ucap tahniah kat dia...aku peluk dia...aku ckp..."Zati....zati ni budak pandai...jgn buat bende bodoh tu lagi...dgr tak mak ckp ni..."

Aku balik umah...masuk dlm bilik air....Aku menangis cam org bodoh......pas tu aku pikir.....betul ke aper yg aku buat ni atau mmg aku ni seperti apa yg mak kau ckpkan "BARAN"...aku ni mak dia...dia buat salah tak kan aku nak biarkan jer....aku bukan hipokrit...aku benci org yg hipokrit......Zati salah mak kene pukul zati...bukan sbb mak benci....mak pukul sbb mak sayang Zati....

Timaksih sbb beri mak keputusan cemerlang cam ni......



Anak sapa la ni...........BANGGA MAK NGAN ZATI...........

6 geng komen :

Qumairah said...

Kak, saya nih pendapat sama mcm akak.kalau salah kita kena nasihat kena hukum. Alaaa pukol bukan membunuh kan..ye dak..saya dgn anak sedara memang mcm tuh, depa kater MAK LONG Monster Grrrr, Hantu ....hehehehehe tapi kalau dapat no 1 ke atau nak mengadu ke dia carik kita balik gak..sebab gerenti saya bagi hadiah hahahaha...

Eye_nee said...

Qcute:
Akk pikir kalau akk tak marahkan dia....nnt akk jugak yg dapat balanyer...akk pukul..marah...sbb akk sygkan dia...

ayoi said...

Ayoyoyo musti pelempang tahap gaban kan...tak pe ar kak...jgn salahkn diri sendiri....percayela stiap perbuatan tu ade hikmahnye.....mungkin pasni zati dh serik nak buat lagi kn.....tapi jgn lah overdose barannye...tu nnt bukan umah2 org tue tmpatnye...tu tanjong rambutan la gamaknye...*matila org tgh sedih kite meng hauk kn lagi...mintak ampon kak*

Eye_nee said...

Ayoi:
Bukan pelempang tahap gaban dah Yoi...ni tahap H1N1 dah ni...geram tul akk Yoi...kalau dia berani buat lg...na'as dia.......

google said...

masa kecik dolu selalu dapat pelempang dari parent... sbb mmg salah sendiri.... tak salahkan mereka.... jadinye bila dah besar nih.. dah tak de air mata nak menangis....satu pelajaran.... yang membuatkan hati lebih cekal dan menghargai air mata.....

tapi jgn le sampai tahap mendera @ cedera teruk...

Eye_nee said...

Pak chik:
Pelempang yg saya beri hanya satu pengajaran pd dia.....tak der alasan lain pon....harap dia memahami satu hari nnt......