Sabtu dan Ahad Aku.....

November 23, 2009

Sabtu (21/11/09) Aku...hubby + yana ke Sekolah Zati ada Hari Anugerah Kecemerlangan....nak tgk Zati amik hadiah...dpt tempt pertama.....Syukur Alhamdulillah......Bila mak ingat2kan semula saat ko kene pelempang tu....Sedih pulak......zati ni pakej betul.....nakal pon nakal...pandai pon buleh tahan la jugak......Guru Besar sendiri yg sampaikan hadiah.....Semoga lebih cemerlang lagi yer Zati.....
Ini budak bukan main kecik lagi bdn dia...tak silap aku darjah 2.....dia membaca surah Al-Baqarah...Ya Allah...merdu sungguh bacaan nyer....Sejuk perut mak ko mengandungkan ko nak oii.....

Mak & Ayah tumpang gembira + bersyukur Zati.......eheh Yana naper lak idung ko yg terlebih kembang dari mak ni........


Ni Ptg Ahad (22/11/09)...pegi sekolah kakak lg....dia request suruh dtg...nak mkn McD so hubby aku ckp....kita pegi jer la...bg moral support ckit kat anak tu...ikut hati aku malas la pulak nak pegi....mana tidak nyer asik marathon jer pagi tu ......jemur angkat jemur angkat jemur angkat kain...sudahnyer aku hanger kain baju tu masuk bilik kakak...pasang kipas sekuat hati.....kering jugak tp masih der bau.....stock soplan aku dah terlebih guna dah bulan ni....apa pon hujan ni rahmat Allah......

Ni dua org budak asik nak bertukar kain baju jer....tak tau ker musim hujan ni...ada yg mak balut ngan kain langsir korang nnt......


Mak pon nak ikut sekali ptg tu....aku angkutlah...cam ni la sikakak kalau jumpa nenek dia...tak kira org ada ke tidak ...ttp jugak nak cium nenek tu....aku pon dia tak buat cam ni...huhuhuhuh sedey aku......balik tu nenek dia note 50 la bg kat kakak...aku memekak la kat mak...jgn manjakan sgt mak......mak sampai hati yer...aku dulu tak der pon.... belanja 30 sen jer mak bg.......kemain kedekut mak dulu yer kalau ngan cucu...kemain mak lg........pas tu mak ckp....dulu hidup kita kan susah......sekarang ada rezeki lebih ckit... tu yg mak nak kongsi ngan cucu2 mak.....pergh!!!!alasan mak aku...tp mmg yer pon dulu idup kami susah sgt...sehinggakan mak nyaris tak dibahan buaya ketika mencari pucuk paku tuk dijual.........Makkkkkkk.......AKU SAYANG MAK..........




Kakak....macamana nenek sygkan mak....cam tu jugak mak sygkan kakak......cuma mak ni tidak sehebat tahap kesabaran nyer....Nenek kakak tu sesabar umat bg mak....apa pon org buat naya kat dia...dia sabar jer....aku pulak yg berangin...Aku pun rasa terkilan sgt...mengapalah aku tak memiliki sifat mulia mak aku tu..........



Salam Ayah.........Belajar betul2 kakak....dgr ckp ayah ni.........



4 geng komen :

ayoi said...

besyukor...menjadik gak anak2 ko kak....!!!
semoge kecemerlangan dieorg berkekalan dunia & akhirat...*sambil betolkan selendang*

google said...

huhuhu moga mereka tetap mengingati susah payah mak bapak mereka bila berjaya nanti..huhuhu

D.O.U.B.L.E...S said...

pandai anak2 ko alhamdulillah..

Eye_nee said...

Ayoi Teng Tong:
Pak Chik Hensem:
Ct Gebus:

Tp kan dorang ni tak consistent....nak selalu mak dia bertukar jd singa jadian jer...kalau jd arnab ker....maka pekse nombor corot la....ni ha berkali warning ni baru ader tunjuk kemajuan...kita nak kan dia berjaya...bukan saje2 jer suka2 nak jd singa tu...#huh!!!..tarik napas jap#.....