Mak kan Ada....

March 28, 2012

Assalamualaikum Ya-Gengsssssssss....


Putaran Hidup begitulah....
Ada suka...Ada Duka
Ada pahit..Manis pun ada
Apa-apa pun yang terjadi....



MAK KAN ADA....
Ada selalu buat kamu
Susah senang
Duka lara
Gelak Tawa
Riang gembira

MAK KAN ADA...
kerana itu Allah ciptakan MAK
Buat kamu sentiasa rasa selamat
Biar pun jarak jauh
kata-kata mak boleh melegakan...
Kekusutan
ketakutan
Kecurigaan
kata-kata mak boleh berikan
Semangat
Motivasi
Kekuatan

MAK KAN ADA...
Jangan menangis yer
Jangan risau lagi tau
Kena Tabahkan diri
Harus kuat semangat
Bukan semua kawan itu boleh dipanggil sahabat
Bukan pula sahabat itu sempurna untuk menjadi rakan
Tapi MAK......MAK boleh jadi....KAWAN...SAHABAT dan RAKAN

MAK KAN ADA...
Bahu Mak Boleh Jadi sandaran kepala
Lengan Mak Boleh jadi bantal
Kedua tangan mak boleh memeluk erat...kamu rasa selamat tak???....

MAK KAN ADA...
Mak akan ada bersama kamu selagi tidak ajal menghampiri
Mak akan menyokong kamu biar pun seluruh dunia menghidar
Mak akan percaya kan mu selagi tidak ada niat penipuan
Mak akan sentiasa sayangkan kamu biar pun apa jua keaadaan


MAK KAN ADA...
Ada untuk masaalah kamu
Ada untuk kesulitan kamu
Ada untuk keadilan kamu
Ada untuk segalanya buat kamu selagi hayat masih ada



PEMBERITAHU:Hanya "kamu" yg tahu......

31 geng komen :

:: Mrs.Eady :: said...

walaupun ku tak rapat ngn mak :)

Eye_nee said...

Mrs. Eady..
Tidak mengapa asal saja kamu tahu..MAK KAN ADA.......

Kakzakie said...

Beruntungkah anak-anak yg punya mak. Kakak dah tak ada mak (sedih...) - sandar kepala pada suami pulak..

kakcik said...

Mak sentiasa ada buat anak-anak berkongsi suka mahupun duka...

Eye_nee said...

Kakzakie....
Allah lebih sayang kan MAK akk kan kak...tapi akk masih MAK kepada anak2 yg perlukan segalanya dari akk...

Eye_nee said...

kakcik..
Betul kakcik...Mak lah ubat segala penyakit...

Pok Amai-Amai said...

....sy mungkin leka sbb MAK MASIH ADA.

Ouh!

Eye_nee said...

Fara...
kelekaan sedikit tidak mengapa kerana begitulah kan sbb MAK KAN ADA...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

tapi la nih ..ada juga "mak" yang tak de perasaan.... buang anak.... biar kan anak sndirian .. dan macam2 lagi la.....

Deru Ombak said...

Assalamualaikum sahabat...

Itulah dia seorang ibu.. :)

Eye_nee said...

pakchik dot..
dia tetap seorg MAK...walau bagaimana buruk pun perilakunya..adakala tidak diketahui kebenaran sebenar disebalik keburukan sikap dan kelakuan wanita bergelar "MAK" itu....

Eye_nee said...

Waalaikumussalam Ya-Sahabat...

IBU yg sentiasa mahu anak2 tahu dia akan selalu ada utk mereka...

Ati Masrif said...

alahai nee..
touching betui nih..
sedih pula kita rasanya

ieda said...

huwaaaaaaaaaaaa
setuju akak
dari kecil ke dewasa ..
dari anak dara ke menjadi isteri
sehinggalah menjadi ibu org ..
masih lagi IBU bermain dibibir ..

oh ibu kaulah syurga dan tempat ku mengadu , dengan sebegitulah syurga itu di telapak kakimu ituu .. :(

wahida said...

terus teringat kat mak kat kampung....

tacing la n3 ni...huhu..

Papa Mifz said...

papa mifz 2 hari sekali akan telefon mak di kampung...:)

eMMe said...

tak nak bygkan hidup tanpa mak....

Ya Allah peliharalah, panjangkanlah usia dan sihatkanlah mak mak kita....Amin.............

Rinna said...

Sayang Mak.. kerana dia sentiasa ada disisi.. Moga dipjgkan umur mak.. Amin

anitadiana said...

ita tetap sayang kat mak..tapi kurang sikit dengan mak..lebih kat arwah ayah...

Ros said...

Salam Eye,

Mak saja lah yang memahami hati dan perasaan anak2nya kan....mak mesti ada bila anak2 dalam kesusahan kan...tapi adakah anak2 pulak akan ada bila mak dalam kesusahan kan Eye...

shameel Iskandar said...
This comment has been removed by the author.
shameel Iskandar said...

Kini saya perlu lebih rapat dan akrab dgn mak setelah ayah pergi buat selama-lamanya.

WuMing said...

Itu sebab kita kena utamakan mereka... sebelum mereka tiada....

Pepel BoNda AmaNi said...

maktok kembali la ke KL...anak..menantu hantu dan cucu2 mu sangat memerlukan mu di sini....uwaaaaaaaaaaaaa rindu maktok....

-gedek! said...

(off topic)

Alalala... Jangan la cakap macam tu... saya punya kerja mencemburui kita... rumah orang lain pon tak sempat juga... dah berminggu tido pukol 4 pagi... nasib kerja dengan deadline... kena kejar je....

Kamu punya blog dalam bookmark folder nombo satu, tahu!)

(gigih tak? Teros jawab kat sini... hahaha!)

Eye_nee said...

Gedek...
Ohhhh..makchik terharu ni...dalam BMF nama makchik no 1...

Saja jer geng..gua gurau2 jer tu...kena faham geng byk keje...tq la sbb singgah juga walaupun ko sibuk...

Cik Ina Do Do Cheng said...

geng aku dah tak de mak.sebagai mak kadang-kadang kita cepat kecik hati ngan anak sendirikan. tak pelah kita redho je sebab dia anak kitakan.masa aku kecik aku paling takut kehilangan mak, kalau boleh aku nak h mak aku hidup selama-lamanya, tapikan geng masa hari kematian mak, aku mandikan jenazah dia , aku rasa cam tak de apa-apa je berlaku, lepas arwah dah dikebumikan , malam tu kat rumah aku pandang sekeliling, baru perasaan sedih tu datang, melalak-lalak aku nangis cam org tak sedar diri. apasal aku meroyan komen panjang lebar ni geng. jaga mak elok-elok ye geng sementara mak masih ada.

MaryaYusof said...

As salam eye nee,

Setuju! Kalau terjadi apa2 pd kita biasanya akan terdetik di hati dan terpacul dimulut adalah ibu kita... Rindu pulak dekat mak :(

So Shy Lady (SSL) said...

yes, saya mahu jd smua yg akk tulis tuh utk anak2 sy!!

ckLah @xiiinam said...

Assalamualaikum ey_nee,
...ibu yang pengasih.

Jai Montana said...

yup..betul 2..hargailah kasih seorang mak ;-)