Sejak Dua Minggu Yang Lalu......

April 13, 2012

Assalamualaikum gengs...

hari berganti hari ..minggu tetap bertamu cuma N3 yg semakin menjauh dari kamu kan gengs.

Mencari semula ketenangan yang hilang
Dek perkhabaran yang datang tanpa diundang
Aku kecundang
Mengisi hari-hari yang mendatang

Lena akhir ini sering terganggu
Dibirai katil jam tiga pagi diri termanggu
Suasana malam menjadikan hati makin mencengkam
Kelam suram bagaikan hitam pekat malam
Fikiran melayang aku terdiam

Dimana harus aku bermula
Bagaimana sebaik mungkin menuturkan kata
Apa soalan pertama yang akan kutanya
Ahh!! semuanya bersarang didalam kepala

Sebak hiba aku terluka
Tidak pernah separah ini hati kecewa
Segalanya bagai suatu malapetaka
Menghimpit segala ruang minda
Sakit...sakit...sakitttttt....

Ya-Allah berikan aku kekuatan
Ya-Allah berikan aku ketabahan
Ya-Allah berikan aku jalan penyelesaian
Ya-Allah tunjukan aku mengatasi kebuntuan
Ya-Allah....Hanya pada Mu kumohon pertolongan....



PEMBERITAHU:Hati terlalu runsing..fikiran pusing...segalanya bagaikan gasing..ligat berpusing...mengeluarkan desing terasa amat bising..rasa tidak mahu ambil pusing...namun segalanya terasa genting....seolah akan putus dan luruh terasing....

41 geng komen :

Deru Ombak said...

Assalamualaikum sahabat ku Eye..

Sejujurnya saya tidak tahu apa sebenarnya yang menjadi beban benak...berceritalah padaNYA..kerana hanya DIA yang lebih mengerti segalanya.

Moga kamu temui kedamaian Dan ketenangan sahabatku.
InsyaAllah . Amin!

Papa Mifz said...

insyallah Allah mendengar kak...amin...

Cik Ina Do Do Cheng said...

geng bertabah ye, setiap masalah ada jalan penyelesaiannya , jangan biarkan diri ko buntu dan terasing Allah SWT kan sentiasa bersama kita dimasa kita susah dan senang, kalau tak de sangat pun aku kan ada : )

Ros said...

Assalamualaikum Eye-Nee,

Pasai apa pulak yang dok runsing2 ni Eye...bersabar banyak2 ya...semoga Eye mendapat ketenangan...

shameel Iskandar said...

Ya Haiyyum, Ya Qayyum,
dengan rahmatMu daku memohon pertolongan.
Baikilah seluruh urusanku, dan janganlah Engkau serahkan diriku ini kepadaku walaupun sekelip mata,
(Riwayat al-Nasai, dinilai sahih oleh al-Albani)

Berdoalah agar Allah tidak membiarkan kita terkapai2 tanpa petunjuk-Nya walaupun hanya utk sedetik.

ieda said...

wah kak ..
sing sing sing banyak nie ..
awat oh akk kuu sayang !! ..

adik nie x paham bahasa sing .. sing sing nie ... jika di dlm tuu runsing , keluarkan dia agar tidak membeku .. risau kalau melarat nanti ..

uihhh ape yg saya cakap nie akk huhuhuh , sbb duk garu2 kepala dgn ayat akk nie huhuhu ;))

ratusiput said...

betul geng.stiap apa masalah kita walau seberat mana pun...Allah tu sentiasa ada disisi.setiap ujian yg dia bagi dia lebih tau kenapa dan mengapa.sesungguhnya ujian yg dia beri tu hanya utk mereka2 yg mampu...

:: Mrs.Eady :: said...

Semoga segala urusanmu,perasaanmu & segala masalahmu kak dpt selesai & berjalan dgn lancar..amin!

Eye_nee said...

Deru Ombak..
Waalaikumsalam Sahabat...

Saya rasa sebak lihat kunjungan kamu kesini...terasa membebankan sahabat2 yg dtg berkunjung ...saya tiada niat...hanya terasa ingin melepaskan..biarpun tidak akan selesai masalah itu sekurang-kurang saya rasa lega....

Hanya kepadaNYA kemampuan utk saya mengadu....

Eye_nee said...

Papa Mifz...
DIA mendengar..akk pasti....

Eye_nee said...

Dodocheng...
Aku tetap TABAH dodocheng...terimakasih kerana ko yg selalu ada...

Eye_nee said...

Ros...
Waalaikumsalam Ros...

InsyaAllah saya cuba mencari semula kekuatan itu...saya yakin saya mampu....

Eye_nee said...

Shameel Iskandar..
Terimakasih sahabat...

InsyaAllah..Akk tahu akk tetap ada DIA yg sentiasa mahu mendengar apa juga keluh dan resah...

Eye_nee said...

ieda...
Ada yg mampu kita keluarkan dan ada juga yg hanya terpaksa kita telan sendiri....

Eye_nee said...

ratu siput...
kita akur itu lah fitrahnya...diuji setakat yg mampu kita pikul biarpun keupayaan diri menidakkannya....hati wajib diyakinkan kebenaranya....InsyaAllah akk TABAH sis...

Eye_nee said...

Mrs Eady...
Terasa mcm nak peluk kamu saat ini...nak biarkan airmata akk tumpah tak henti2...terimakasih kerana kata2 kamu ini...syg kamu...

rATu kEBaYA said...

Salam kak..

dah lama tak jenguk blog akak.. asyiklah kena block kat opis...

Harap kerunsingan akak dapat diselesaikan..

jedi said...

jgn kusut2 kak....senyum....

Pok Amai-Amai said...

Walau apapun kak....walau berat mane pun kak...kite nak lari pun, tatau nak ke mane...

Menangislah kak supaya meredakan ape yg terbuku dlm hati. Selebihnya, tawakal pd Allah Maha Esa. Insya-Allah...ape yg berlaku pasti ade hikmah di sebaliknye...

Eye_nee said...

ratu kebaya...
InsyaAllah akk mampu mengatasinya...

Eye_nee said...

jedi..
.kita tak pernah jumpa.namun kata2 ko melegakan kekusutan..ko nampak kan akk senyum ni...

Hanis Azla said...

Salam kak.. membaca entry ni terasa beratnya masalah akak.. saya doakan semuanya akan dpt ditangani dengan sebaik mungkin.. semoga sabar dan tabah menjadi teman disaat ini.. take care kak..

ps : terima kasih yer kerana kesudian akak membaca TFT.. saya harap akak menyukainya..

Eye_nee said...

Fara..
Kau lihat airmata akk tak...ianya bertakung dan telah pun lama gugur...tp akk tahu ia bukan airmata yg mampu melemahkan..

Eye_nee said...

hanis Azla...

Berat sgt rasanya...itu yg terluah seperti mahu dikongsikan kelukaannya agar cepat sembuh...Terimakasih atas kata2...


Fitrah yg tabah...Fitrah yg sentiasa Redha dan percaya bahawa satu hari nnt Takdirnya akan menjadi yg Terindah....

P/S...sis mahu saja mendapatkan tandatangan kamu diNovel itu namun entah bila akan dpt bersua dgn kamu..Mohon kamu Tuliskan sesuatu dan e-mailkan kepada akk utk akk printkan dan tampal didlm novel tersebut...

aini@aquaflo.com.my

Khairunnisa' said...

Assalamualaykum wbt. Believe in Allah. No matter what how many problems come in your life. Have a complete faith in Allah that some day he will bless you. No one is helpful until Allah makes them to be helpful towards you. So inshaAllah, no worries.

Nisa'

Kakzakie said...

Moga masih ada puing-puing kekentalan dan kesabaran yg tinggi Eye_nee...

Eye_nee said...

Waalaikumsalam..

Tq so much 4 the words...I do believe in Allah...Unexpected tragedy and i'm not prepared for it...it makes me down a while..but i'm getting ok now...coz i know ALLAH always been there and listened to all of my pain...

Eye_nee said...

kakzakie..

InsyaAllah kak..saya hanya perlukan kekuatan utk bertanyakan soalan...saya pasti saya boleh....

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

sakit hati tu adalah permulaan amarah ..... bila dah tak tahan ..maka setan pun mengipas api kemarahan tu....

bykan selawat... insya ALLAH....

Eye_nee said...

Pakchik dOt...
InsyaAllah saya akan bertenang dan mengawal sakit hati tu sebelum ia bertukar menjadi amarah...

Tq Pakchik...

Marya Yusof said...

As salam Kak eyenee,

La tahzan kak, tak mo sedih2 ye... Sy yg membaca ni terasa mcm berada disebelah utk mendengar keluhan akak.. Berat mata memandang berat lg bahu yg memikul... Semoga K.eyenee sayang kembali ceria :)

Pepel BoNda AmaNi said...

if need are shoulder...I'm here 4 u...if u need an ear i can lend my ear to hear u....kak...ku doakan yang terbaik buat mu....meh sini nak hugs ko ketat2....sayang ko kak...

Eye_nee said...

Marya...
Tq lah sis...akk ok dah...kdg2 berita yg tak terduga buatkan kita rasa stress sgt...nak meluahkan pd seseorg seperti rasa boleh menanganinya sendiri...akhirnya terluah jua disini....

Eye_nee said...

Pepel..
Thank to u sis....i'm ok...ada sedikit kecewa tp akk yakin semua akan kembali normal..

So Shy Lady (SSL) said...

susah hati pulak bc kluhan akk tu.... sabar ye kak...ingatlah Allah mnguji kita sbb Dia sygkn kita. Mga akk tabah

Dearie Pearls said...

Dear Kak,

wht make ur fikiran begitu pusing kak?

baik kak share ngn sesiapa yg kak percaya or maybe boleh direct talk to individual yg membuatkan kak sebegini rungsing.

jgn jadi seperti saya. setelah 6 bulan terseksa dengan kemarahan yang ntah aper2 ntah baru bersuara.

sebelum menjadi barah, cegahlah ia.. kelak derita dibiar lama.

salam rindu di kejauhan,
-eka-

Ati Masrif said...

salam nee,

kita pun lamo tak buat n3
bizi campur lappy masih rosak

semoga apapun yang berlaku
kamu diberikan kekuatan dan semangat

Allah maha mendengar

Papa Mifz said...

lamo menyepi kak...

wahida said...

sekarang akak dah ok ke? apa pun, saya sentiasa doakan akak tabah yer...

bykkan berdoa...

-gedek! said...

T_T

Marya Yusof said...

As salam sis,

Dah ok ke? Marya jln2 sini tgk xupdate pun :(