Hanya Ini Yang Terbaik Buat Mu

March 28, 2011


Salam Pagi Isnin Gengs...

Macam mana Weekend korang gengs....

Ada Weeding Invitation...Wajib Attend ni gengs kalau tak der hal2 yg lebih penting..

Ada Birthday Party...Semoga panjang Umur Dan dimurahkan rezeki yer...

Kami sekelurga juga menyambut hari jadi seseorg semalam gengs...Harijadi nya yang ke 16 thn..dah bujang dia kini...

Cuma sambutan agak berbeza kali ini....semuanya persiapan atas kehendak kami..dia tidak bersuara..tidak membantah....apatah lagi merungut hendak itu dan ini....kerana keinginan itu kini tanpa suara untuk kami dengar...semua kaku dan membeku disitu..semua nampak suram dan pilu...










Abang Chik...
Semalam 27/03/2011 Hari Jadi Mu
Selamat Hari Jadi Chik..Khas Buat Mu
Biar Pun kini Kita Tak Lagi Bersatu
Mak Su Percaya Kita pasti Bertemu
Disuatu Masa Tak Siapa Pun akan Tahu
Saat Sakratul Menjemput Datang Bertamu




Bang Chik....
Mak Long Taburkan Bunga Rampai
Menghiasi Pusara Mu Indah dan Permai
Jangan Pernah Merasa Tersisih
DiHati Kami kau Adalah Kekasih
Tidak Akan Pernah Padam
Sayang Kami Tak Pernah Kelam
Rindu Kami Tak Akan Tenggelam
Cinta Kami Tetap Mekar Tersulam
Selagi Tidak Bercerai Roh dari Badan
Selama itulah Kau Tetap dalam Ingatan


Bang Chik..
Tiada Lagi Makanan Kegemaran Mu seperti Selalu
Tiada Keinginan Mu Perlu Lagi Kami Tahu
Tiada Yang Lebih Istimewa Dari Ini Buat Mu
Hanya Yassin Dan Doa Terbaik Untuk Mu
Semoga Keredhaan Allah Sentiasa Bersama Mu


Selamat Hari Jadi Bang Chik....
Biar Airmata Ini Turun Bagai Darah
Ketentuan Allah Tak Akan Berubah
Dikau Kini Pergi Sudah
Setiap Denyutan Nadi kami kini Penuh Nanah
Pedih Nyilu Berdenyut Lemah
Namun Kami Pasrah
Sujud dan Berserah
Agar Segala Kehidupanmua Disana akan Dipermudah
Tenang, Aman dan damai Hidup Di Barzakh


SALAM SAYANG....
SALAM RINDU...
SALAM AKHIR...Buat Mu



MAk Su Sayangggg Kan Bang Chik.....


AL-FATIHAH
MUHAMMAD AZHAR BIN SAZALI
27/3/1995-21/06/2010


38 geng komen :

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Semoga roh abang chik ditempatkan kalangan orang yang beriman, sedih aku hokkay.releklah geng, aku kan ada, boleh menyembuh luka ko.Geng , yang hidup pasti akan mati , termasuk aku. ko doakan aku panjang umur ye geng.

♥MAMASYAZA♥ said...

alfatihah, semoga roh abg chik ditempatkan dikalangan org yg beriman, setuju sgt hidup pasti akan mati, so kita semua akan melaluinya, cuma masa yg menentukan segalanya

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

peginya membawa seribu satu kenangan yang xmungkin dapat di ganti dengan kenangan lain..semoga rohnya aman dan tenang di sana..sesungguhnya kita hanya mampu sedekahkan al-fatihah buat arwah...

Rinna said...

Al-Fatihah buat BangCik Moga rohnyaa aman dan bahagia di sana..dan ditempatkan bersama org2 yang soleh.. Amin

Hanis Azla said...

semoga rohnya aman di sana.. InsyaAllah..

Hantu Kak Limah said...

Semoge roh abang chik dicucuri rahmat dan di tempatkan di temapt orang2 yg soleh...
Al-Fatehah..aminnnnnnnnn....

Dearie Pearls said...
This comment has been removed by the author.
Dearie Pearls said...

..bergenang lak airmata di tubir mata.

Rest In Peace kepada Bang Chik..

rATu kEBaYA said...

Al-fatihah.. semoga damai disana...

dotblogspotdotkom said...

yg hidup akan mati..

yang dipinjam.. akan dipulangkan....


tarikh memulangkan semula sudah sampai... maka redha je la apa yg kita pinjam tu....

qellissa said...

Alfatihah untuk arwah> semoga rohnya ditempatkan dikalangan org yg beriman..amin

Eye_nee said...

Ina My Geng..
Timakasih Na...ko mmg geng yg sgt prihatin kat aku...biarpon tak der new N3 ko ttp dtg ziarah...tq Na...semoga ruh Arwah dicucuri rahmat yg Esa...

Eye_nee said...

Mamasyaza...
Amin..Tq Mama...

Eye_nee said...

Pepel...
Dia akan sentiasa ada dalam kenangan dan sanubari kami sekeluarga...

Eye_nee said...

Rinna..
Tq Sis..Semoga begitu hendaknya...

Eye_nee said...

Hanis..
Tq Sis...semoga ruh nya..dicucuri Rahmat...

Eye_nee said...

Limah hantu...
Tq Limah...terimakasih atas doa kau Limah...

Eye_nee said...

Pearls...
Deras airmata yg turun tidak bisa mengembalikan semula dia kepangkuan kami...

Eye_nee said...

Kebaya..
Aminnn..Ya Rabbil Alamin..

Eye_nee said...

Pak Chik...
Ye Pak Chik..kata2 pakcik mmg selalu buat saya menyedari kekurangan diri..

Eye_nee said...

qellissa..
Tq Sis..dtg dan dropkan komen disini...

Dee said...

moga rohnya damai di sana..Al-Fatihah..

Eye_nee said...

Dee..
Tq sis...

Mimie said...

AL-FATIHAH
MUHAMMAD AZHAR BIN SAZALI
27/3/1995-21/06/2011


21/06/2011 ?salah taip kot.
apapun alfatihah buat arwah

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

Alfatihah..

[1] Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2] Pujian bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3] Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4] Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5] Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6] Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7] Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang dimurkai ke atas mereka, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

Eye_nee said...

Mimie..
Tq dear..Yup 2010..Thanks sis...

Eye_nee said...

Sue..
Tq Yang...Untie Hargai Al-Fatihah ini..semoga Ruh Abg Chik dicucuri Rahmat...

So Shy Lady said...

salam kak,

sebak pulak....

Allah lebih sayangkannya...

Alfatihah.

Encik MamaT said...

begitu bermaknanya arwah kepada orang ramai... sangat terkesan.. :)

Cik Pah said...

alfatihah ..

muda lagi ajal dah menjemputnya..

kita yg masih hidup nih kenelah sentiasa bersedia yer ( pesanan untuk diri sendiri)

Eye_nee said...

So Shy Lady...
Allah lebih menyayanginya kan Shy..

En. Mamat..
Hidup didunia harus berbuat baik kan Mat..supaya bila mati nnt org tak pernah lupa doakan yg terbaik buat kita...

Cik Pah...
Ajal Maut tak mengenal usia kan Pah..

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

anty nak alamat tau..kat sue_546@yahoo.com

Mi'ing Oon said...

semoga alam ibadahnya di terima di sisi Allah, hanya do'a yang bisa kami sampaikan tak ada yang bisa kami perbuat,,, melihat foto-foto ini aku pusing,,, dan bertanya pada diri ku sendiri " apakah bekal ku sudah cukup untuk kesana?? " ini pertanyaan yang tak bisa ku jawab selama ini,,, tak ada orang bisa menjawabnya,, tapi yang bisa dilakukan hanyalah memperbanyak bekal untuk berpulang kesana,, karena suatu saat nantti aku dan semau yang ada harus kesana,, suka atau tidak yang jelas disana lah tempat berbulang,,,,


buat yang punya blog ini makasih ya udah sering singgah di blog saya dan berkomentar di sana...semoga diri kita jadi lebih baik dan baik dan baik....amin..

gedek! said...

alfatihah....

kawasan kubur mana tu?

nORmAL said...

mudah-mudah roh beliu dicucuri rahmat... Amin..

Eye_nee said...

Mi'ing Oon..
Semoga Begitu hendaknya...ya bicara kamu mmg benar...pusing bila memikirkan bahawa bekal yg akan dibawa apa sudah mencukupi atau tidak..karna disitu nnt tempat kekal untuk kita diami..

ngak usah deh trimakasih segala..yg penting silaturahim ini terus kekal..InsyaAllah...

Eye_nee said...

En. Gedek..
Timakasih pakchik....

Kubur ni di Paya Jaras, Sg. Buloh..

Eye_nee said...

normal..
Tq sis...