Dia Yang Telah Pon Dewasa..

March 22, 2011

Salam gengs semua..

Nak Tanya Ni gengs...

Macamana korang layan anak2 yg sedang meningkat Remaja Ni...

Adakah mereka dgn kamu seperti kawan2...

Adakah kamu sering Intip Pergerakan Mereka...

Adakah kamu merasa curiga setiap kali mereka beritahu mereka nak hang out dgn gengs..

Adakah Kamu curi2 tengok FB mereka...nak tahu apa meraka buat..

Adakah kamu masih merasakan dia seperti kanak ingin dipantau setiap masa biar pun mereka telah dewasa...




Anak Sulung aku ni gengs....

Aku tetap rasakan dia masih kanak2 dan perlu aku sentiasa tahu pergerakan dia...

Perlu sentiasa ingin aku selidik apa aktiviti dia..

Perlu sentiasa ingin aku tahu apa yg dilakukannya setiap hari..

Namun....Jarak yg tidak memungkinkan aku setiasa mengawasi dia....

Pesan Mak Kak...

Jaga Diri...

Solat Jangan Abai...

Jaga Nama Ayah...Mak dan Keluarga

Jangan Hampa Kan Harapan Kami semua

Mak Tahu Kakak selalu Baca Bloq Mak...So dont Let Me down Ok...

Lama dah tak jumpa dia...Mak Rindukan Kakak......







25 geng komen :

Dearie Pearls said...

asal gua nengok cam adek beradek jek 'mereka' nie?

heeeeeeeeeee

jedi said...

kak.....mana mak mana anak nie???ekeekekkek


Pendapat saya didikan org tetua dedulu yg terbaik....

Cik Ina minat Do do Cheng said...

wah wah cam adik ngan akak. percaya pada anak adalah obat yang terbaik untuk menjadikan mereka insan yang sentiasa menghargai diri. rapatkan hubungan seperti seorang sahabat, tiada rahsia antara kita, mungkin buat mereka jadi selesa ngan kita.tip top dari geng ko yang sengal.he he he .jom berkelah eye nee

Hantu Kak Limah said...

huhuhu....cam adek beradik jer aku tgok...tapi aku rase budak2 remaje skang x suke dikongkong,tapi berpade2 le.lebih best kalau dpt borak mcm kawan2..lebih terbuka.hehehe aku komen dlm keadaan waras.

So Shy Lady said...

mak ai dah ada ank dara rupanye...
bykkn bdoa mohon dia mjadi insan yg baik sgala2nye..

eMMe said...

sis eye nee, cam org lain gak komen... dah same tinggi dgn mak dia, tapi bile diamati, anak dara sis tinggi skit, kan, hehehe...moga ur dotter jadi anak yg solehah dan berjaya dlm hidup...

Eye_nee said...

Pearls...

Yer ke..
(senyum sambil kelip2 mata) ..blushing la kononnnn.....
hehe..

Eye_nee said...

Jedi..
Ce Teka..nnt akk belikan adiah...
Mmg cara org2 dulu mendidik akk respek..penuh ketegasan...namun anak akur...sekarang bila kita cuba tegas...meraka lari rumah...hrmmmm..

Eye_nee said...

Ina My geng..
Tip top ko mmg mantop Na..nnt den torai...

Eye_nee said...

Hantu Kak Limah...
Hehehe...ko tulis komen sambil bukak kamus dewan bahasa yer hantu..mmg nampak sungguh waras komen ko kali ni...

Eye_nee said...

Shy Lady...
Dah tua akk ni dah shy oii...ada anak dara ni trouma shy...mcm2 benda karut selalu muncul dlm kepala...

Eye_nee said...

eMme...
Dia tinggi sikit la dari mak dia...mmg itu harapan akk pada dia...

Cik Pah said...

eleh..dah blushing lah tuh..hehehe.. betul kak...mmg nampak adik beradik..akak kawin umur brapa eh? beruntung umur mudah anak dah besar..

bagi saya kan kak..anak anak remaja nih kita kena macam main layang layang ngan dia..kita biarkan jauh...patu kita tarik sedikit demi sedikit.. ok tak pendekatan camtuh?

Eye_nee said...

Pah..
Tak benti mata aku terkedip2 ni pah sa,bil senyum2...budgetttt muda sgtt la kannn...

Dah tua akk ni Pah...banak dia umur 24 la ni dia dah 19 thn...

Pendekatan ko ni boleh pakai Pah...Lepaskan sikit2 pas tu tarik sikit2 kan..jgn terus rentap nnt putus..kita jugak yg susah nak panjat pokok ambil lyg2 tu semula...

Encik MamaT said...

geng... risau jugak zaman sekarang ni.. pengaruh luar lagi kuat... nk komen banyak pun taleh.. lom ada anak lagi.. hheeh...

bila dah besar kena buat jadi kawan... itu yang terbaik rasanya..

♥MAMASYAZA♥ said...

macam 2 beradik ja kan
anak saya sekrg ni dah 12 thn, dah ada gf pun, hehehe, kengkdg tu ada gak dengar bunyi sms, tp sy warning gaks, jgn kerap sgt, nanti bil tinggi, abah bising.
setakat ni fb dia saya yg pantau..hehehe..risau gak bila anak makin meningkat remaja ni

Eye_nee said...

Mamat..
geng..mmg cukup risau ni Mat..pantau mmg pantau..namun harus percaya kalau benda buruk nak jd...dok depan mata pon buleh berlaku kan..doa agar dia pandai jg diri..

Eye_nee said...

mamasyaza..
hehehe...cepat dapat menantu ni Mama...mmg harus kita pantau..jgn sampai dorang melampau2 pulak nnt kan...

Rinna said...

Bestnyaa ada anak dara gini.. Pas tuh plak tak macam anak dan mak..dah macam adik dan kakak jerk.. leh jadi kawan2 gini.. :)

ieda said...

insyaallahhh doakan yg terbaik buat anak dara tuu .. serono bila dah ada anak dara yg besar kan ..
sure tanggungjawab lebih besar .. :)

Eye_nee said...

Rinna..
MMg Na..kdg tu jd kawan..kdg tu jd lawan jugak..hehehe...

Eye_nee said...

ieda...
mmg ieda..besar anak besar tanggungjawab..duit dlm poket je makin kecik..hehehe...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ya ampun nie anak ke adik nie..heheheh..kan main melentik dua beranak nie...
sis...sekadar memberi pendapat...*berdasar pengalaman yang lalu sebagai remaja*...sebolehnya cuba menjadi teman dan sahabat dengan anak kita...dengar segala masalah..berkongsi segala duka n gembira...jangan ada rahsia..cuba tuk bersikap terbuka tapi ada batasan...bukan menyongkong cuma meneliti tindak tanduk si anak..dalam zaman yang serba mencabar nie...

Eye_nee said...

Pepel..
Hehehe..Melentik ayat ko yer..ingat buluh buleh melentik..hehehe..
Tu la Kan Pepel..jgn mengonkong..jgn tak peduli pula kan...kene balance semua perkara...baru bijak namanya..

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

sama cantik!