Yana...Jangan Macam nI Ok...Mak Taching La..

February 10, 2011

Salam gengs Semua...

Kan!!Kan!Kann! dah mai dah..dah mai dah...kuar n3 aku lagi gengs....hehehe

Yana..sikecik aku tu gengs..pg ni nanges kat Sekolah Ugama...bukan melalak bagai...airmata kuar tanpa suara....buat hati aku sedih...pedih gengs..

Yana ni bukan jenis sikit2 menangis...dia susah nak menangis....bila dia menangis pg td...alahai...terguris hati aku gengs...bila dia lap airmata dia ngan tudung dia....huaaaa..jatuh airmata mak kat dlm hati ..Yana...

Bila Aku tanya.. dia kata tak der aper2...aku tanya lg gengs...Adik takutkan Ustazah ni ker...biar mak serang...haipppp!!!!aku tipu jer...aku bukan jenis serang2 cikgu ni ...dia kata tidak...abis kenapa...dia diam jer...tak der per2...itu ulangnya...dah pg ni hati aku asik2 ingatkan dia jer...Hmmm Yana...Yana..

Tp bila aku pikirkan semula....ini lah proses pembesaran kan gengs...dari cuma berada dlm rahim ibu...dilahirkan kedunia....hanya mengenali ibubapa...kemudian jiran2 terdekat...kemudian kedunia Tadika...masuk pula ke darjah satu....dia harus menyesuaikan diri dgn semua keadaan tuk menjadi lebih matang....dan semestinya dalam proses menuju kematangan ini banyak yg harus ditempuhi dan pengalaman menempuhi peringkat demi peringkat itu membuatkan dia rasa tertekan barangkali...Harus aku gunakan saikologi yg halus kalau ingin mendapatkan jawapan dari dia...tp selalunya saikologi aku halus pada peringkat awal jer geng...bila aku tanya byk kali dia tak jawab...saikologi aku jd cam berus dawai tu....Ya Allah beri kan aku extra Kesabaran....

10 geng komen :

Cik Pah said...

ada budak kacau dia ke kak ? takpun ustazah tuh ada tinggi suara kat dia.. cer tanya kat sekolah kak.. takut esok esok dia takut nak gi.. boleh jadi trauma

Eye_nee said...

Pah..
nanges dia Pah...sian akk tgk...nnt balik akk tanya dia slow2 naper...awal2 dulu tak nanges...dah masuk 2 bulan ni nanges pulak...

atty's said...

Ada org ke yg buli adik..cuba selidik lagi

Jom baca: Bertahun2 Tersalah Tarikh Wedding Anniversary

Encik MamaT said...

kadang dia tanak bgtau.. saje je nak kita tya.. adik saya mcm tu.. kadang menangis2 sedih dia.. hehe.. kena pujuk2 sikit.. hah baru dia bgtau.. hehe...

Eye_nee said...

atty's..
Puas tanya dah T...asik ckp tak der per2..nnt balik mau slowtalk..kasi umpan pish&cip cikit....baru rahsia terbongkar kut...

Eye_nee said...

mamat..
Malam kang la Mat..kene buat modus operandi yg sama mcm 2 org kakak2 dia dulu...

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Aku pun cam tu kesabaran aku tak sampai beberapa minit je. Masa dia nak tidur , ko tanyalah sambil membelai rambut dia. Ko tengok aku pandai je nasihat ko kan, aku ni kalau marah cam jin afrit. sorry gua lambat komen, masa tengah malam je free.rajin ye sekarang, cam ni lah bagus.

rATu kEBaYA said...

sy pun kesabaran bukan tahap berus dawai je kak.. tapi kalau dah lebih terus jadi berus lantai.. kasar gitu.. erm.. slow2 ye kak

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hmmm sian yana....slow talk ngan dia k datin...

Eye_nee said...

Ina Mail..
NNt aku usahakan Na...memujuk dia..

Kebaya..
Mmg kene Istifar byk2 ni Kebaya...cepat betul akk ko ni melenting...bila tanya2 tak jawab..mula lah nak tanya pakai tangan...


Pepel..
Sian sibuah hati akk tu Pepel..sayu jer muka dia...