Kemana Hilang Nya Sakit Itu

February 25, 2011

Salam gengs semua...

Geng2 pompuan hari ni sihat tak...tgh mengandung first baby yer....baby dalam perut cam ner....aktiv tak ...gerak sana sini...tendang sana sini yer...amboi dlm perut dah nakal yer...

Ada yg baru nak masuk bulan ke lima yer...tak lama lagi tu...yg masuk bulan ketujuh perasaan tu cam ner gengs....excited...takut..gembira...perasaan bercampur baur...semua ni biasa geng..

Persiapan nak sambut baby mcm mana gengs...dah ready semua...lampin...barut...baju2 baby...
Hahhhhhh?...dah 8 bakul besar dibeli......Jgn membazir gengs...kalau ikut kan hati..mmg semua kita nak beli namun akhirnya nnt nak masuk 3 anak pon...keperluan baby yg pertama tu pon tak abis guna.....

Gengs lelaki yg baru pertama kali nak jd ayah ni...dah prepared gengs...dah tambah satu mulut lg nak diberi makan...kene keje lebih cikit gengs...jgn malas2 yer....tanggungjawab ni gengs...besok2 nnt kene soal....tak dapat jawab...terbenam 7 lapis bumi kene balun ngan cotar....

Mesti gengs perempuan yg mengandung ni pernah dgr citer rakan2 lain yg lebih awal menjadi Ibu kan...kena makan ini lah..kena amik susu..kena makan obimin....tak boleh buat itu la...jgn buat ini lah...nasihat kat suami jgn pi memancing nnt takut anak sumbing...jgn pukul binatang takut anak tempang...aku dulu ikutkan jer gengs...namun tidak bermakna aku percaya...cuma nasihat yg lebih tua ni kena ambil kira.

Sakitttt nya bila nak bersalin...ayat ini sila abaikan bila korang dgr dari rakan2 yg lain....betapa deritanya sakit saat untuk bersalin....ini semua tak perlu sgt diambil serius geng....Bagi aku...Bersyukurnya menjadi seorg wanita kerana Allah telah janjikan Syahid buat wanita yg mati saat bersalin...

Sakit ketika melahirkan itu satu Jihad bg aku gengs....kita lahirkan Amanah dari Allah...nikmatnya tiada terhingga...Allah Pilih rahim kita utk bermulanya kehidupan satu jasad..Nikmatnya gengs...bukan semua wanita diberikan Nikmat mengandung ini....Betapa bertuahnya kita ini kan gengs....

Dan sila percaya ye gengs...kesakitan sewaktu melahirkan benih cinta antara kita dan suami itu akan hilang tatkala lahirnya zuriat itu kedunia...saat melihat wajah mulus kecil itu..saat diletakkan dia didada kita...saat kedengaran suara tangisan dia ....dan pertama kali menyusukan zuriat ini....Ah!!!saat ini segalanya indah belaka gengs...tidak dapat diucapkan dgn kata-kata gengs...Eh!! kemana Hilang segala sakit...kemana hilangnya segala rasa takut...kemana hilangnya segala sengsara...Hanya ada airmata gembira yg akan keluar dari mata kita gengs...

Maha Besar Mukjizat Mu Ya Allah....hinggakan aku lupa bagaimana kesakitan itu bermula hanya yg tinggal saat itu kegembiraan yg tidak akan dapat aku beli dimana-mana supermarket atau kedai terpilih seluruh dunia....

16 geng komen :

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

setuju sangat !
masa menunggu memang sakit ya amat..


lepas selamat. lupa terus.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

geng selalunya yang cakap cam tu , yang belum merasa kesakitan tu.Lepas tu suka nak momok kan orang. Syukur pada Allah SWT kesakitan yang diberi tak delah cam kesakitan dipaksa doktor melahirkan.

Serius geng aku tak manja masa pregnant. Pukul 4 pagi aku dah tolong MIL masak bagai, suami aku kan berniaga. Masa tu, aku tak rasa cam aku pregnant 8 bulan aku naik basikal lagi pergi kerja. Tak pandailah aku nak manja-manja, orang susah.

Geng ko rasa komen ni panjang sangat, cam entry plak.Aku sayang ko geng.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

setuju sangat mak dating dengan hujah u hari nie...kesakitan tue ilang dan xdapat di ingati lagi tatkala anak depan mata...percayalah tue semua satu nikmat yang tak terkata..syukur dengan kurnia ILLAHI...

gedek! said...

Naseb baik dilahirkan lelaki...

Eye_nee said...

Azrina..
Yer Kan Na....hilang semua kesakitan..

Eye_nee said...

Ina My Geng...
Sama je kita ni Na..aku pon mase mengandung dulu pon..dah sampai nak bersalain pon duk merimpit jer pi keje...pe de hal kan...biar susah jgn manja sgtt..

Eye_nee said...

Pepel..
Nikmat yg bukan semua dapat dirasai oleh insan bergelar wanita....

Eye_nee said...

En. Gedek..
Hargai wanita...

rATu kEBaYA said...

setuju kak.. tu je.. hari ni malas..

Eye_nee said...

Ratu..
Ok...malas jugak ni...asik sangap jer..haishhhhhh.....

Hanis Azla said...

betullah kak.. sakit bersalin tu terus hilang dan bertukar jd nikmat saat kita menatap bayi yg lahir itu kan.. Syukur alhamdulillah kerana berpeluang merasai nikmat yg indah itu..

Eye_nee said...

Hanis..
Syukur tidak terhingga kan...nikmat yg tiada bandingan....

MIZZ SUE said...

SEMOGA SU CEPAT JADI IBU NANTI..HIHI

Eye_nee said...

Sue...
InsyaAllah...

Encik MamaT said...
This comment has been removed by the author.
Encik MamaT said...

0134841282 ... lupa nak bg no... sori tak sempat komen... (delete ekkk)