Geng..Semoga Roh Mu Dicucuri Rahmat...

February 18, 2011

Salam gengs semua...

AKU...
Sedih...Cara Kematiannya
Marah...Bukan hak mu manusia.. mencabut nyawa manusia yg lain...
Kecewa...Dia seorg yg baik...mengapa masih ada iblis dalam diri seorg manusia sekarang ni..

Pagi semalam dapat khabar dari FB...seorg geng sekolah aku meninggal pagi semalam gengs...Dan dariNYA kita dtg kepadaNYA kita pulang...

Bila??..Kenapa??..Macamana?...Dia kat mana Sekarang???....macam2 lah pertayaan disuarakan oleh aku dan gengs yg lain....lama dah kami tak berjumpa arwah ni...25 tahun aku rasa tak berjumpa dah dgn dia....

Bila disebut jer nama nya aku terus boleh terbayangkan wajah nya...seorg geng lelaki yg baik...yg menghormati geng2 lain...berperwatakan yg amat sopan...aku rasa lebih sopan dia dari aku masa sekolah dulu gengs...dan lebih buat aku tak lupakan dia kerana namanya gengs...

PAWERA AMAT..nama nya mudah diingat dan sering jd bahan masa disekolah...tp dia tak pernah amik hati...dia akan sentiasa senyum dan mudah memaafkan...

Ku tunggu berita malam td...tiada...hari ini keluar ceritanya disini....Sedih aku gengs...leher dijerut...kaki tangan terikat....mati dalam keaadaan mengerikan....

Ya Allah...
Tempatkan lah sahabat ku ini dikalangan insan yg kau redhai
Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Lagi Maha Mengasihani

Ya Allah...
Tunjuk kan lah kebenaran
Semoga Kematiannya mendapat pembelaan
Semoga Pembunuhnya mendapat balasan setimpal

AL-FATIHAH....PAWERA...Damailah Kau Disana...Disisi Allah Yang Esa...

13 geng komen :

Hanis Azla said...

Al-Fatihah utk arwah.. sedihnya membaca kisahnya..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

eye ne tu lah baru aku baca cerita dia tadi kat harian mettro, kenapa pulak dia dibunuh .ko kenal dia. apasah ahhh.

Cik Pah said...

alfatihah..

nyawa kita sekarang nih macam mudah diragut camtu jer kan kak ? bahaya betul zaman skang nih

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

al-fatihah...pagi tadi baca kat paper pasal kes nie...ya allah sangat menakutkan...moga2 kita semua terhindar dari segala musibah begini...huhuhuhu menakutkan

maiyah said...

assalam.. al fatihah buat arwah.. moga Allah beri balasan pd pelakunya :(

budak ice said...

innalillahiwainnailaihirojiun..ase ngeri bc cite kak eye_nee ni..

gedek! said...

Al-Fatihah....

Eye_nee said...

Hanis..
Ina My geng...
Pah...
Budak Pepel...
Maiyah..
Ice Ice Baby...
En. Gedek..

Semoga Roh Sahabat ini dicucuri Rahmat...Aminn...

rATu kEBaYA said...

Al-fatihah...

semoga rohnya dicucuri rahmat..

teringat peristiwa tahun 2004.. adik kepada kawan sy meninggal dijerut leher.. memang mengerikan..

eMMe said...

takziah buat keluarga arwah, saya baru tau berita ni....moga rohnye dipelihara Allah....

Encik MamaT said...

salam takziah...

yang baik dan buruk pasti akan meninggalkan kesan pada diri kita...

Rinna said...

Al-Fatihah.. Moga roh ditempatkan bersama2 org2 yang beriman. Ishh sapa laa yg tergamak membunuh nie.. Mmg tak aman ler sapa yg wat keje nie..

Eye_nee said...

Kebaya..
eMMe..
Mamat...
Rinna..

Semua Telah ditakdirkan...Bagaimana hidup dan apa cara kematian semua percaturan Allah...semoga Roh sahabat ini dicucuri Rahmat..Aminn