Putih Ke Hitam Ke....U My Gengsss....

February 22, 2011

Salam gengs semua..

Siapa Berkulit Hitam macam aku..angkat tangan....aik 3 org jer....Malu ke ngaku diri berkulit hitam??...

Aku ni kan gengs...kulit hitam gengs...hitam2 sitampok manggis...biarpon hitam dipandang manis..biasa sgt dgr kan gengs..

Sepuluh budak hitam main tepi longkang...satu jatuh dalam tinggallah sembilan...dari kecik aku dgr lagu ni....

kalaulah punya pacar hitam..walau hari panas...senyum senangggg.....lagu ni pon dulu aku sering dgr...

Himpunan kisah benar Tentang HITAM yg begitu sinonim dgn aku gengs...

1) Masa umur aku 7-8 thn..pemuda2 kg aku panggil aku "Anak Keling" gengs....sbb kulit HITAM aku....aku tak pernah amik port pon...tak pernah terlintas pon nak pi belajar silat bagai..bertapa kat Gunung Semanggol ker supaya boleh balik membalas dendam kat depa semua...

2)Bila aku menginjak dara sunti...Aku selalu nak ikut Kak Ngah aku lepak2 kat KL ngan kawan dia..anak mak chik jiran aku gengs....Dia mmg selalu tak mahu aku ikut...nnt dia akan ckp..Tak payah la Pergi..dah la ko ni HITAM....

3)Masa aku kawen geng...Mak andam tu boleh bisik2 pulak ngan pembantu dia....Macam mana dia dapat hubby hensom ...dia kan HITAM....

4)Dah lepas Kawen...ada seorng ni..punya talian darah dgn en HaB...masa tu aku nak beli kain Sutera yg dijual oleh seorg Penyewa rumah MIL aku geng...aku dah ambil satu kain tu...warna biru tak silap aku...Si Polan ni pon berkenan jugak kain tu...boleh sound kat aku...Ko amik la warna lain...tak sesuai ko pakai...Ko dah la HITAM....

5)Masa aku bekerja pulak gengs...ada seorg budak pompuan ni dia dah bertunang...pas tu clash ngan tunang dia...tak der jodoh..girl ni fall in luv dgn sorang mamat di kaw. opis aku ni....aku tak pernah nak amik port pon kisah girl ni....tp last2 aku yg dituduh menyebarkan berita ttg clashnyer dia ngan tunang dia...ayat dia cam ni gengs.."Ala kakak yg HITAM2 tu..dia yg bla bla bla..."Wal hal masa tu aku tgh bercuti 2 bulan..Berpantang kan sikecil aku tu....

Reaksi dan akal aku...

Siapa yg tak rasa kecil hati..bila org asik down2 kan kita kan gengs...namun aku fikir...kenapa aku harus amik port semua benda ni...aku bersyukur dgn kejadian aku...Allah kata "Aku ciptakan manusia ini sebaik-baik kejadian"....Tidak pula Allah berkata...Aku ciptakan manusia berkulit putih ini lebih tinggi martabatnya dari yg berkulit HITAM...

Samada manusia itu berkulit Putih...Kuning langsat...Sawo Matang...Hatta HITAM sekali pon....Bukan warna kulit menentukan Syurga atau Neraka kediaman kita kelak.....Bukan juga menentukan kebaikan dan keburukan diri kita hari ini esok dan lusa...bukan juga menentukan kejayaan kehidupan kita kemudian hari.....

Dan aku juga percaya bahawa yg HITAM ituuuuuuuuu...MENAWAN....hehe..

29 geng komen :

eMMe said...

sis! mane de hitam...mE pun hitam, kita serupa,
janji kita tak kacau org, biar la org kacau hidup kita, bolayan la same mereka! asalkan kite bahagia...dan punye kehidupan yg penuh warna!

Eye_nee said...

eMMe..
Serius Sis akk mmg Hitam...semua yg akk tulis tu mmg BENAR terjadi dlm hidup...tp ape de hal kan...bg akk biar bagaimana sekali pon warna kulit dan bentuk Fizikal...U My Gengssss.....

eMMe said...

me pun dulu cam sis, punye cite yg sama, kalo tgk gambar, mesti sis pun gelak, hahahaha....ur always my frenz la sis~

Cik Ina minat Do do Cheng said...

aku dulu orang panggil capang , sebab telinga capang.biar orang nak panggil kan geng, nak wat apa.janji kita kawan.ko hitam manis tau .janji ko kurus, aku debab.hua hua

Eye_nee said...

Aku kawan tak pilih bentuk Na..ko capang ke debab ker..tempang pekak bisu....Siapa Aku nak tentukan pilihan sdgkan Allah pdg kita samarata Equal Samadgn......pe dehal..U My gengsss...

Cik Pah said...

wow kelas ko kak. laki hensem..

apee..mak andam tuh putih sgt ker.. hensem ke laki dia ? huh.. emo pulak saya..

tapi kan kak.. sya lebih suker lelaki yg kulit gelap sket..sebab baru nampak lagi macho.. tapi saya tetap sayang suami saya walaupun dia kulit putih melepak..

Eye_nee said...

Org la yg ckp kan ..akk tak ckp dia hensem..kenyataan nya dia mmg hensem..hauhuahuahua...tp sian pulak kat dia dapat bini Hitam...hahahaha..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

datin...laki mak pun hitam hoke..tapi manis..wakkakaka mak soka yang hitam2 nie..baru suspend skit malam2..main kejar2 auwwwwwwwwww....

Eye_nee said...

datin...
Mak suka komen Datin ni...hitam2 tu la batal peluk u kan Datin kannn..auwwww....

gedek! said...

Saya hari2 pakai baju hitam... bes!

dotblogspotdotkom said...

tapi yang pelik nye bila rambut memutih.. sibuk plak nak hitam kan smula... huhuhuhu... ntah le manusia nih... seme tak kene...

rATu kEBaYA said...

alahai kak.. mmg n3 touching ye semua orang nak buat hari ni.. kak ina pun touching gak..

kak saya ni tak derlah putih mana.. cuma dlm adik beradik sy je putih sikit... sampai ada orang cakap saya ni bukan anak mak sy.. ntah anak cina mana mak saya ambik.. hamboi.. sesedap rasa je diorang cakap..

putih pun masalah.. hitam pun masalah.. manusia ni tak pernah redha apa yang orang sekeliling tu ada... susah nak senangkan hati orang ni..

sy setuju dengan semua apa yang akak tlis kata n3 ni..

Hanis Azla said...

Ya betul.. yg penting hitam itu menawan.. tak kisahlah org nak cakap apa kan kak.. klu kulit putih tp hati dok hitam pun tak guna juga.. Bersyukurlah dgn apa yg kita ada..

Eye_nee said...

En. Gedek..
Warna kegemaran saya tu....

Eye_nee said...

pak Chik...
Seme tak kene yer pak chik...bg pelempang sedas dua baru kene...

Eye_nee said...

Ratu..
Selagi kita bergelar manusia Ratu...jika kita tewas dgn nafsu dan godaan selagi itu kepuasan tidak penah ujud dlm diri...

Eye_nee said...

Hanis..
Betul tu Hanis...Jika Segumpal daging itu telah hitam...putih macm mana pon warna kulit tetap nmpak kehitaman itu...

☆ lieya latif ☆ said...

takpe2...hitam2 pun manis...yg penting hati mau baik hihihi....

Hantu Kak Limah said...

aku ni x le putih..macam ko gak..itam2 si tampuk manggis...tp bukan manggis tu caler pepel ker...hahahahhaha....bese ar..kulit bukan ukuran ..tp rupe..ceh cam hampeh...huhuhu...ala ..itam2 pun laku aper..hari2 aku sapu fair n lovely...7 hari jer...keputihan tapak tgn terserlah...

✿etiey erywan✿ said...

heheh hitam itu menwan! orang keempat angkat tangan

Encik MamaT said...

hitam gaya mutu keunggulan... hehe.. ala.. sering saja nak cari kesalahan orang lain... padahal takde kena engena langsung... pelik manusia ni... hmm.. tapi bila di tanya.. semua kejadian yang Allah cipta itu cantik.. tau pulak...

Eye_nee said...

Lieya..
Tq sis singgah dan komen...apa yg pentinggggg...kerjas..silap22..hati mau baik kan...

Eye_nee said...

Hantu Limah Marang Perapu sekeper..

Ayat ko ni kan Limah...mmg rebonding betul..stret guna tgn pon boleh...kalau tapak tgn putih... aku pon lahir2 jer dah putih tapak tgn tu LImah oiii..hantu betul budak Limah ni..

luv u Limah..N3 ko selalu buat aku hepiiiiiii....

Eye_nee said...

Etiey..
Angkat dua belah tngan sekali T..jd 5 org dah...hehe..

Eye_nee said...

Mamat..

Ayat2 Klise jer tu Mat...la ni nak letak peribahasa Rambut sama hitam pon rasanya dah tak releven lg...kene ganti cam ni kut...Intenet sama tp brokband lain-lain..hehe

maiyah said...

assalam.. dlu kita pun kulit hitam gak sbb suka mengayap tetengahari.. skrg dah tue ni je cerah sket mungkin sbb slalu ddk kat rmh or dlm bilik jek :D

Dee said...

hitam tp manis..kulit hitam xpe kak..janji hati x hitam..tu yg penting..betul x? mcm ning baizura tu..dia hitam gak..tp skin dia cantik..kalah org kulit putih..hehehe..

Eye_nee said...

Maiyah...
Ya Salam....putih hitam bukan ukran kan Maiyah...

Eye_nee said...

Dee...
ya betul sis...janji hati itu tidak hitam...