Allah Selamat Kan Kamu...

January 18, 2011

Salam gengs Semua..

Semoga Gengs semua dalam lindugan yg Esa yer...

18-01-1998....Lahir dia...dia cukup senang saat dilahirkan....aku masih ingat lagi..waktu ni bulan puasa...aku bangun bersahur seperti biasa..biar pon mengandung ...itu bukan alasan untuk tidak berpuasa....itu yg acapkali aku katakan sambil mengusap perut ku...Alhamdulillah..seawal umur 7 tahun dia telah berpuasa penuh...

Selepas selasai solat subuh pagi tu.....ada kelainan kurasakan pada perut ku...telah sampai masa...kata ku dalam hati....aku tenang..aku kebilik air...benar..ada tanda darah....aku kembali semula kekamar...en HaB lena diulit mimpi...kucapai beg..aku isikan segala keperluan utk bersalin....capai tuala mandi aku bersihkan diri dahulu...

Ku Usap perut semula..Anak mak...dah tiba masa kau akan melihat dunia....lebih sembilan bulan didalam rahim mak....bersediakah dikau...dugaan akan dtg silih berganti...mak harap kau akan tabah mengharungi....Selesai mandi aku siap kan diri...kemudian aku duduk diruang tamu...contraction tak berapa kuat...malas rasanya nak keklinik awal2...Seingat aku dalam pukul 9 pagi baru aku kejutkan en. HaB....dia terkejut..kenapa tak kejutkan awal2...itu katanya...alah kalau kejutkan pon bukan awak boleh buat apa..balas ku....Ku beritahu mak..tanda dah keluar...biasalah mak..dia tenang...semua keperluan dah siap..itu saja tanyanya...

Dalam pukul 10.10 contraction makin kuat....Dah boleh pergi Klinik ni..kata ku pada en HaB...Klinik tmpt aku bersalin tak jauh dari umah...perjalanan lebih kurang 10 minit saja...sesampainya di klinik...terus aku dibawa ke labour room...Jam menunjukkan pukul 10.30 pagi....hanya 15 minit sahaja aku menanggung kesakitan lahir lah dia....Tahniah..Awak lahirkan baby girl kata doctor..sihat dan normal...3.2 Kg...Terimakasih Ya Allah Kau telah permudahkan segalanya..Syukur Ya Allah..

Hari Ini genap 13 tahun usia nya....Puteri ku yg ke dua...AFIFAH IZZATI BINTI ROSSTAM..





Afifah Izzati..
Kau Amanah Allah Kepada Mak
Ampunkan Segala Kekurangan Mak
Maafkan Segala Kepincangan Mak
Dalam Membesarkan Mu...Anak Mak


Afifah Izzati...
Demi Tuhan...Allah Yang Maha Mengetahui
Mak Sayangkan Zati
Mak Mahukan Yag Terbaik Buat Zati
Mak Inginkan Kebahagiaan Buat Zati


Afifah Izzati...
Jika Bencana Menimpa Mu
Mak Mohon Allah Jadikan Mak Sebagai Penganti
Jika Kesakitan Mendampingi Mu
Biarlah Mak Yang Menggalas.. itu Janji


Afifah Izzati...
Kehidupan Dunia Hanya Lah Pinjaman
Mak Harap Zati Tahu Membezakan
Mana Kaca Mana Intan
Agar Kau Tidak Kesesatan
Hanyut Dalam Impian Kepalsuan
Genggam Dahulu segulung Kepastian
Sebelum Menjejak Cinta Awalan

Afifah Izzati...
Bertambah Setahun Usia Mu
Kau Semakin Dewasa
Harapan Mak Biar Lah Kau Berjasa
Pada Keluarga Dan Lebih Kepada Agama


Afifah Izzati...
Selamat Hari Lahir Buat Mu
Dari Ayah..Mak..Kakak Dan Adik Mu
Doa Kami Iringi Buat mu Penuh Restu
Semoga Menjadi Muslimah Berilmu




Allah Selamat Kan Kamu
Allah Selamat Kan Kamu
Allah Selamatkan
AFIFAH IZZATI
Allahhhh Selamattt Kan Kamuuu...


SELAMAT HARI LAHIR AFIFAH IZZATI

22 geng komen :

eMMe said...

hepi bufday afifah...
nak adiah mai dtg umah auntie eMMe yea...kak Eye Nee, senang je bersalin kan Afifah, 15 minit je, Allah Maha Kuasa....yg mempermudahkan sega urusan hambanya...

rinn kechiik said...

wah hapy besday

SUHAIDA said...

HEPI BESDAY!!!!

Eye_nee said...

eMMe..
Tq dear sis...mmg sgt senang Zati ni....dia indi pen dent..tak byk masalah..cuma agak nakal...

Eye_nee said...

erinn..
Tq dear...tq dtg sini..follow dan komen sekali...

Eye_nee said...

sue..
Tq..miss u dear...

Cik Pah said...

dah besar anak akak ..tak lama lagi boleh terima menantu ..

happy birthday afifah.. moga menjadi anak yg soleh ..dan rajin rajin belajar yer

munna said...

selamat hari lahir buat afifah.. terharu dgn ucapan akak buat afifah... semoga afifah pun beri yang terbaik buat mak ye!

Artzlizan said...

buat zaty dan ibu...semoga ikatan kasih tetap teguh selamanya...insyaallah...

Cik Ina Do Do Cheng said...

Hepi besday Izzati, semoga jadi anak yang solehah.simpan Izzati , untuk hmmmm anak lelaki aku. jangan sepak ye,makcik gurau.manis wajah anak ko ni, semanis wajah ko.

matahati-aishahazhar said...

Selamat hari jadi Afifah Izzati semoga menjadi anak yang solehah kepada ibubapa mu..

kak.. sebaklah baca puisi akak ni.. menitis airmata dibuatnya.. walaupun puitis ni Zati yg punya tapi sy yg terasa sebaknya...

itullah harapan ibu kepada anak..

Hantu Kak Limah said...

Heppy bestday afifah...
Terharu aku bile seorang mak yg brutal mcm ko menghadiahkan puisi dan doa utk kebahagian dh kesejahteraan ank ko...fuh aku emo plak...

Eye_nee said...

Cik Pah..
Besar2 dah Pah oi..anak makin besar hati akk makin kecik Pah...mcm2 crita.. dgr menakutkan..tambah2 ank2 pompuan ni..

Eye_nee said...

munna...
Tq sis...thanks sudi singgah kesini sis...

Eye_nee said...

princeduyung...
i'm honestly hepi kamu dtg singgah dan follow..puisi puitis...teruskan bro..akk suka baca....

Eye_nee said...

Ina..My frenz...
Tq geng...berbesen kita..i loike..heheheh.

Eye_nee said...

kebaya my sis..
Itu harapan seluruh ibu2 didunia kan Kebaya...Tq sis...

Eye_nee said...

Limah hantu....
Brutal2 dlm hati ada taman Limah Hantu...

Limah!!...ko dah jd antu pon buleh emo2 jugak ek...

Pepel BoNda AmaNi said...

wah dah boleh dapat menantu dah nie kak..jangan lupa jemput na..:P selamat hari lahir afifah...semoga menjadi anak yang menggembirakan ibu n ayah.....amin....

Dee said...

Happy Belated Birthday to Afifah Izzati..

Eye_nee said...

Pepel..
Aduhai cepat besar dorang ni Pepel...duit buat beli lembu lum cukup lagi ni..sok kawin sembelih kucing jer la...hehehe

Eye_nee said...

Dee...
Tq Dee...