Tak Pelik Tapi Ganjil

April 26, 2010


Salam geng2 Blog

Aku Ingat nak bersyair pulak..takut korang muntah Hijau nanti...jd aku batalkan niat suci aku tu demi geng2 semua...hahahaha...

Lama pulak rasanya tak post kan N3 bergambar...

Kejadian ni Sabtu pagi...lokasinya kebun sayuran mak aku...aku penah citer dulu..mak aku suka bercucuk tanam...So sabtu pagi tu dia dah terpacaklah kat kebun dia....pas tu siap suruh aku ambil gambar lagi..dia ckp kat aku..amik gambar kebun mak ni masuk computer ko..Ari tu aku ada tunjukan kat dia Bloq aku....tu yg dia pon bantu bagi bahan kat aku...Timakasih Mak...



Ni la Kebun Dia..Ni sebahagian tanaman dia ada Serai, Daun kunyit, Pucuk Ubi, Terung, Lengkuas dan Pisang..


Ada Pelbagai Jenis Pisang yang mak aku tanam ni...aku pon tak tau apa nama pisang ni....Aku tau makan jer....

Cuma Satu Pisang yang mak aku tanam ni ada sedikit keganjilan la..Kalau aku kat Negara Jiran ni sure boleh jadi bomoh aku...Dorang kan Percaya sgt bebende kurafat...Penah aku terbaca kat dlm MASTIKA..seorng budak menjumpai seketul batu berwarna merah diperdu Serai...boleh jadi dukun dgn hanya mencelupkan batu tu kat dlm air..dan air nya diminum...so semua penyakit boleh sembuh...ada ka...

Cam Ni Aku nak Buat la...Aku nak buat cokodok dari buah pisang ni...sapa2 yg makan boleh jadi kaya...dgn syarat..satu ketul cokodok ni aku jual 1000 henggit...kayo mak cik....


Ni ha Pisang yg mak aku tanam ni..Buah dia kuar dari Batang bukan dari Pucuk dia...Tak der yg pelik pon cuma sedikit ganjil....Pucuk dia dah patah jadi kak long aku tebang...tp pisang tu masih segar lagi kat situ...Kuasa Allah siapa boleh menduga kan....

16 geng komen :

jedi said...

btol tu kak..tu la kuasa Allah

SUHAIDA SUPALIO said...

ala..xdpt tgok la gambar yg last ni..emmm

Eye_nee said...

Jedi:
Kuasa Allah meliputi seluruh Langit dan Bumi..

Su:
Naper lak Yang oii..yg ni betul Pelik...hihihi...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

astafirullah...btoi la kan...memang pelik...kuasa allah xda sapa boleh tanding dan bayangkan...subhanallah..memang la kak..klu ko dok kat indon kompom bomoh segera ko kak..hehehehhehe

Eye_nee said...

Neng Ungu:
Benaran ni Neng.. aku sudah bisa ngomong Indon ni...Mak Lampir sgt dah ni...hahahahaha.....

ice♥ice said...

kak eye_nee..cekodok tuu jual murah2 sudah laa..ice xmampu nk beli mhl2..hehe

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
Subhanallah..
maybe inilah rahmat-Nya kan..berbakti pada tanah tak bisa rugi..berbakti pada insani ada yG tak kenang budi..

Eye_nee said...

Ice:
Ngan Ice sure student punya harga akk bagi..hehehe..

Azrai:
Tak tercapai akal kita...hikmah yg tidak dpt kita ketahui disebalik semua kejadian...

aRoL said...

bestnya ada kebun mak, cik kak.
Setiap kejadian yang berlaku adalah peringatan kepada kita semua betapa besarnya kuasa Allah..

maiyah said...

papepun cekodok mmg sodap heheh

Natasha said...

wahhh boleh masuk tv3 nie

Eye_nee said...

aRoL:
Betul RoL...Inilah KekuasaanNya....

Maiyah:
Cekodok Pisang ..Minum Ptg kene Kopi Ooo..time hujan Pulak tu..Perghhh..sorgaa..

Tash:
hehehe...Tash lately ni aku tak bg komen Kat N3 Ko la...tp aku mmg tak penah miss baca semuanya..

Frodo Baggins said...

tangan mak sejuk. hahahha
mgkin sbb pisang tu x di tebang ke akarnya. so dia segar bugar.


>>___<<

Eye_nee said...

Rasa Terkesima Hakak Ni Frodo Baggins:

Thanks Bro Ko jejakkan kaki kat Bloq ni...Yup!! tgn mak mmg sejuk jer tuk tanam tanaman ni...Sayang Mak..

Frodo Baggins said...

terkesima apanya kak? pasal pisang tu ke? kuasa Allah ... tp rasanya sbb pokok tu x tebang sampai akar lah kot, hidup lagi pisang2 itu. woohaaa.


rumah mesti bnyak bunga kan? dah tangan mak sejuk. wooohaaa

>>___<<

Eye_nee said...

Akk terkesima ko dtg singgah Bro

Akk selalu baca Bloq lu...nak tinggalkan jejak pon rasa malu...sbb ko ni mcm ada satu aura buat akak jd gabra...ckp ko ckp yg luarbisa...tak simpan kat dlm selalu ko keluar..hahahah..