Maidin Jln Tar Punya Cerita

April 29, 2010

Salam Geng2 Bloq..

Nak Citer satu story lagi ni....Maidin Jalan TAR..lama dah insiden ni..namun kalau bebender yg tak elok tu sentiasa jer dlm ingatan ni..ish..

Puasa Entah thn bila aku dah lupa....aku bershopping ngan En. Hubby dan anak aku masa ni...masa lalu kat Maidin tu En. Hubby suruh aku pi beli minyak rambut dia...Aku cukup malas betul nak masuk Maidin ni..Org dah lak sesak kat dlm tu..semata2 nak beli minyak rambut...Kdg2 kemahuan En. Hubby ni boleh buat kita yg isteri ni naik hangin...Sejak sorga dah bertukar dari tapak kaki mak ketapak kaki dia..aku turutkan jer la...

Amik satu botol minyak rambut...mula beratur..line dah panjang..mcm beratur naik bas kat puduraya nak balik seremban jer gayanya...org2 yg lain tu pulak cam sengal jer....bagilah kita yg cuma beli satu brg ni byr dulu...berhemah dipasaraya amalan yg mulia...aku sorang jer ckp cam ni....

35 minit dah berlalu....aku sabar menanti...dlm beratur tu..aku nmpak satu Madam ni..Dok amik dua tiga brg pas tu letak kat cashier counter...amik lagi letak lagi...amik lagi letak lagi...lantak kau la..mungkin ko nak senaman kasi turun berat badan kut...tu yg amik satu pi carik balik..letak satu lagi...Hai bila lah turn aku ni......dah lah panas kat dlm tu....

Tetiba bila sampai turn aku..Madam tak sekolah ni terus jer potong Q..eh..eh..apa hal ni...kalau korang nak tau...aku kalau marah tak guna bahasa melayu terus tukar bahasa inggeris kau...terus aku sound..Excuse me... Q up please....mak ai omputih sgt dah aku...Menjeling Madam tu...terus ckp kat aku...People Q from here...terus tunjuk kat tmpt dia berdiri...Wei ko buta ker blind Kassim Selamat ni....ko lalu lalang dari td kat sini ko boleh tak perasan cara org Q...Terus aku ckp lg..Hello!!I' ve been standing from here for more than 45 min and u just easyly jump the Q ..no Eyes to see ker where the Q start....

Nasib baik cashier tu suruh aku hulurkan kat dia minyak rambut aku tu tuk dia punch kan dulu...kalau dia punchkan brg Madam tu..sure aku baling kat situ minyak rambut tu...masa nak kuar tu aku masih tak puas hati kat Madam tu.. aku siap ckp..U go Back to Philipine la..sbb aku dgr loghat ckp omputih dia cam loghat Philipphine.....Dia saut balik beb..I'm not from Philippine la..I'm from Sabah...aku pandang balik kat dia..Oooohhhh Whatever lah...terus aku blah....Bila kuar muka dah berubah tak sapa berani tanya....Anak2 ngan Hubby aku mmg dah tau la..kalau aku angin dorang akan diam jer tak akan tanya sampailah aku cool sendiri....

Moral of the story..ada mata pandang ada telinga dengar ada otak jangan lupa nak guna..

16 geng komen :

sueanne said...

Nasib baik akak tak baling minyak rambut tue kat dia..hahaha..

ice♥ice said...

org mcm ni mmg patot dsound..mcabar kesabaran betol.berani ye kak eye_nee.hee.klu ice dk diam2 je sambil wt muka ketat..hehe

Eye_nee said...

Sue:
Sbb budak cashier tu dah suh akk hulurkan minyak tu tuk di punchkan..Ada jugak terlintas kat dlm kepala hotak akk yg dah sengal masa tu...

Budak Sejuk:
berani kerana benar...benar kerana berani...Lu ada brani???...hihi..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hahahahaahahahah salah negara plak..memang bikin hati gua pun panas dengan manusia cam tue...ko pehal lak kan..nak potong2 Q nie..kang aku 'potong' ko lak kang...hahaahahahahah :P

Eye_nee said...

Budak Purple:
Hahahahaha...tetiba ko Stetment Mona Fendi Sgt dah ni...Buleh muka dia cam slamberland ko...menegakkan benang basah dia..Q stat from here..Alahai...1001 perangai manusia...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

wah boleh tahan garang juga akak ye..

hehe

gUl@-gUl@ h@t!kU said...

:)

Eye_nee said...

GKSB:
Dia yg mulakan..akk berakhlak mulia ko....hahahahaha..

gUl@2:
Timakasih dtg sini...semanis gula seindah senyum mu :) so sweeet..

Dee said...

dee xkan masuk mydin kalo hari2 cuti or weekend..kalo weekdays leh gak ar masuk..

tp dh lama ar x gi mydin..hehehe..

Eye_nee said...

Dee:
Mmg pon Dee..tp itu lah En Suami tu..minyak rambut pulak dah abis...tak pasal2 dah bersenam mulut kat dlm tu...aihhh.tu la rasanya kali terakhir masuk maidin kat situ..

maiyah said...

tp mmg tensen kalo org potong2 nih..

Kaseh NazLieza said...

hurmmm..knela byk bsabor klu ke sana...

p/s: inginkan pakej katering serendah rm6.90 per pax beserta kek pengantin 3 tingkat secara percuma...lawati

http://nazliezacanopycateringweddingplanner.blogspot.com/

Eye_nee said...

Maiyah:
Mmg...

Kaseh Nazlieza:
Tq singgah dan tinggalkan komen...cara dia tu buat hilang kesabaran...

Aini said...

memang bengang lah kalo okite penat2 beratur orang poton2 Q ni. Cam org tak pernah g skolah jek potong2 Q ni kan

jedi said...

aku pun hangin kalo camtu...

Eye_nee said...

Cik Sama Nama:
Kannnnnn...bukan saja2 jer nak tinggi2kan suara kat dia...

Jedi:
betul D..ni kes mesti byk org penah lalui lah...cuma cara mereka menangani tu berbeza...