Ada Brani Jadi Kawan Dia??

March 26, 2010

Email ni aku dapat dari seorg kawan, Cik Sue nama dia......mula-mula tgk tu aku mcm rasa...uih..gempak betul mamat ni..pas tu bila pikir2kan balik..aku rasa buaya ni 100x lebih baik dari Buaya darat...hihi..

Siapa sangka haiwan pemangsa dan ganas seperti ini boleh menjadi kawan baik kepada manusia..hebat betul....

Siap boleh bermanja-manja lagi..uih mak ai!!!....tengoklah betapa besarnyer dia...sekali dia ngapp..uih tak leh nak bayangkan lah.....










Buaya ni dijumpai oleh Chito, sorng nelayan di Costa Rica hampir 20 thn

dahulu...ketika ditemui buaya mengalami kesan tembakan yg teruk dimata kirinyer...Si Chito ni pon bawak dia balik..rawat dia...Bagi nama kat buaya ni..si Pocho...tak der kene mengena dgn tarian Poco Poco tu yer...yg tak leh tahan tu...siap tido lagi sebelah buaya tu..supaya buaya tu tak rasa keseekoran...


Menurut e-mail tu lagi...Si Chito tu pernah cuba melepaskan Si Pocho ni kedlm sungai...namun dia akan mengikut Si Chito ni pulang semula...alahai setianyer dia....


Biar pon Si Pocho ni telah jinak...tp Si Chito ttp tidak membenarkan org lain untuk turut serta bermain2 bersama-samanyer kat dlm air tu.....


Semoga kita tak dengar lepas ni si Chito ni mati kena ngap dgn Si Pocho....sure sadis story ending dia.....


17 geng komen :

~0~ said...

seram pun ada....syahdu pun ada...


hopefully hepi ending

Eye_nee said...

~0~
Harap2 cam tu la....

Dee said...

tp takutkan..binatang ni dia masih ada naluri binatang..lgpun dia xde akal..tu yg takut tuh..

Eye_nee said...

Dee:
Yer kan Dee...manalah tau satu hari.. tetiba ilang jer Si Chito ni..mmg tak syak lagik...

Solehah said...

tak berani la nak kawan ngan dia..apatah lagi bermain dalam air mcm tu dgn dia..huuh

blueCITY® said...

salam,
kesekoran?
wakakkakakak...
ewwwwwwwwwwwww..
sekali boye tu ngap!!!
ambik ko
eheeheh..

saya nak kawan dgn superman
ada brani?
lalala

Eye_nee said...

Solehah:
Kita sama tp naluri berbeza...

Blue:
Blue tak abis2 ngan mr super yer...ok la blue...semoga blue dapat jumpa mr super tu satu hari nnt..sekali terjumpa mr. supir..how???..hihihi...

maiyah said...

x snggup le nk dekat ngeee

Eye_nee said...

maiyah:
nak buat cam ner...sahabat karib gitu.....

Eye_nee said...
This comment has been removed by the author.
Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hmM..
h0pe manusia pun ley contohi si pocho nie..bak kata orang, buat baik dibalas baik kan.. ;)

Natasha said...

binatang walaupon x ada akal dan fikiran tapi nurani dia lebih kuat dr manusia..sebab tuh binatang sanggup korbankan nyawanya demi tuan dia sendiri

Eye_nee said...

Azrai & Tash:

Berkawan tak perlu pilih siapa kah dia..asalkan dia jujur & setia....

dotblogspotdotkom said...

huhuhu.. bahaya kaoooo

mai p tpt pakcik... ambik award....

Eye_nee said...

Pak Chik:
Ada Award?????...layak ker ni pak chik...ape2 pon Tq la yer..hihi..

anis hamzah said...

wahhhh...tatut la tgk buaye tuh....
erm jgn la die mkn tuan die..
tp rase buaye tu baikkkkk.....

Eye_nee said...

Anis:
Tq dropkan komen yer....lebih baik dari buaya darat ni Nis...