Ramalan Ku Benar Belaka...Syukran Ya-Allah

January 24, 2014

As-Salam gengs..

Syukur

Nikmat Apakah yg masih lagi harus kita dustakan betul kan gengs..

Sinambungan N3 ku dibawah

Aku up kan saja N3 pasal "DIA MINTA AKU KOJOL"
Beberapa jam lepas tu seorang rakan opis datang kepadaku

"kak dia dah delete status tu"

Ya-Allah..Jika sesungguhnya aku insan yg teraniaya..maka telah kau tunjukkan
kebenarannya kan...

Terimakasih Ya-Allah...


Pesan ku buat kamu

"Aku tidak marahkan kamu atas status yg kamu keluarkan....kau tidak tahu hujung
dan pangkal....aku akur kita manusia yg tidak sempurna...cumanya dilain waktu
kamu lebih berhati-hati mengeluarkan sebarang kenyataan..Tidak terampun Fitnah
kamu selagi kamu tidak datang berjumpa dengan org yg kamu Fitnah itu...

Jangan mencampuri urusan org yg tidak ada kena mengena dengan kamu...yg bermusuhan
adalah aku dan dia...tetapi kamu pula cuba memusuhi aku...apa relevannya disitu...

Cermin diri lihat kekurangan...sempurnakah diri...banyak kah amal sehingga sanggup
mendoakan kematian org yg tidak ada bermusuhan dengan kamu...sehingga mendoakan pula
kematian Ibu ayah dan kaum keluarganya.

Jika mahu pencerahan berani lah bersemuka.

Kawasan pekerjaan kita ni kecil sahaja.

Aku nak lihat macam mana reaksi muka kau bila berseliseh dgn aku nnt.



PEMBERITAHU: Tkasih Ya-Allah...

24 geng komen :

:: Mrs.Eady :: said...

Hurmmmm....

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam,

salam ziarah dari bunda dan selamat berhujung minggu..

anitadiana said...

As-salam ..sedih lah ita baca...reda aje..biar lah ALLAH kan ada..pasti dia akan mendapat balasanya nanti...

lama tak singgah sini...

anitadiana said...

As-salam ..sedih lah ita baca...reda aje..biar lah ALLAH kan ada..pasti dia akan mendapat balasanya nanti...

lama tak singgah sini...

eMMe said...

Salam Sis, cuma kita berharap doa yg baik baik aja daripada orang sekeliling kite.. tidak mahu bermusuh dgn sesiapa.. kalo boleh elak, elakkanlah.. tapi jika ada terjadi begitu.. sedih rasa hati ini...doa ketenangan dari Allah swt..

Eye_nee said...

Mrs. Eady..
Hrmmmm....jugakkk lah...

Eye_nee said...

Bunda..
Tq BUNDA....

Eye_nee said...

Anitadiana...
Tq lah sis...akk ok...kita tahu kita yakin kita tak bersalah....ALLAH sentiasa ada kan...

Eye_nee said...

eMMe..
Ntah lah sis...ntah apalah yg didombakan oleh rakan seopis akk tu sehinggakan betul2 marah hambaAllah tu pd akk...ALLAH maha mendengarkan akk yakin itu..maka itulah yg berlaku...

Rinna said...

Allhamdullillah Allah dah tunjukkan kebenarannyaa.. moga di mendapat ikhtibar dan berfikir dengan rasional sebelum bertindak gitu..

Eye_nee said...

Rinna..
Itu lah yg terjadi sis..Jgn Hipokrit sgt kan...hari ni kuarkan N3 keagamaan..cerita perihal jgn buka aib org lain..mukmin sejati bagai..which is very2 gud..the next day pulak kuarkan status doakan kematian seorg hambaAllah bukan hanya hambaAllah tu seorg malah seluruh keluarga hambaAllah tu...ALLAH yg satu yg maha mengasihani kan...agak2nya tenang tak dia bila sihambaAllah yg didoakannya tu dah tau dia lah yg dikatakannya tu...

lieyalatif said...

aduh kak...payah kalo se pejabat ade selisih faham mcm ni kan kak...nampak nye akak berkomunikasi dgn die melalui alam maya ....moga2 segale2 nye kembali normal kak yeak...

Eye_nee said...

lieya...
mmg susah sis..lg susah bila org lain pulak yg lebih2..tak tau cerita boleh pulak bercerita pjg lebar kat FB dia...tp ofcozlah dia dpt cerita tu dari opismate akk tu kan..

Kakzakie said...

Harap yg keruh menjadi jernih. Hidup di dunia ini pun tak lama mana..

Eye_nee said...

kakzakie...
pintu maaf saya terbuka kAK..kalau dia dtg jumpa saya..insyaAllah...

Dee said...

Dee pun kdg x paham dgn manusia ni....sabar jelah kak..sy respect pendekatan akak...

Eye_nee said...

DEE..
Berani kerana benar DEE...akk upkan N3 ni sbb akk yakin dan dia kalau betul Yakin dgn status FB yg ditulisnya tu bukan utk akk kenapa DELETE??...takut??...Malu??..berani buat berani tanggungkan...

Jay Ar said...

Alhamdulillah, Allah tak pernah tidur dan Dia telah menunjukkan kebenarannya. Dan kemaafan adalah anugerah terindah....

Eye_nee said...

Jay Ar....
Alhamdulillah JA...ALLAH sentiasa ada kan...saya tunggu dan lihat dimana kemaafan itu sepatutnya berada...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

meh join kelab pakcik.... kelab anti sosial.... huhuhuhu

Eye_nee said...

pakchik dot..
mana borang nak isi????....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Berani ke minah tu nak dtg bersemuka dgn ko gengs... domam paneh mau tu ;)

Eye_nee said...

Cahaya Hidup..
Hahahahahaha...ko ni T...Bukan nak RIAK..tp aku tunggu...style aku kan...aku tak akan mula meyakiti kalau tidak disakiti terlebih dahulu...Tp yg ni T..bukan hanya aku jer dia sebut T..MAK AYAH DATUK NENEK PAKCHIK MAKCHIK..seluruh keluarga...Hebat sgt Minah ni T...Tp T ayat yg last dia sebut tu..

"NNt kalau mati..bergolek lah sendiri kekubur"...hebat...hebat...

Ibu Lala said...

Sabar je lah