Dia Minta Aku KOJOL...Alhamdulillah.....

January 24, 2014

As-Salam gengs...
Syukur masih mampu bersykur dan berterimakasih atas nikmat kehidupan ini kepadaNYA..

Macam tak percaya diri sendiri la pulak rasanya
Rajin pulak up kan N3...idak kalu En Tom Spider kemain rajin membuat sarang disini...
Ngeeee...Bloq EyeNee.!!!!..Peace Yorrr!!!!

Sehari dua ni otak aku ada sedikit gangguan gengs
Ada tercedera sikit...bila otak cedera pikiran tu jd tak stabil jer
Asik lah terpikir-pikir...aku ker yg dia kata ni
Cara cerita cara ayat ditulis memang yg dimaksudkannya tu
95 peratus menyerupai aku...Tp tu lah kan
Mulut suruh berprasangka yg baik-baik
Hati tu lain pulak mcm suruh

Ala serang jer balik
Bagi sedas dua kat dlm FB
Bagi sindir sindir pedas berapi cili padi kampung
Tak pun ajak jumpa muka to muka
Tapi kalau dia kata yg dia tulis tu bukan aku
Malu besar kan..tapi siapa nak mengaku verak tepi jalan mlm hari
Yang tau nampak najis jer siang hari
Busuk punya orang....

Tapi yg tak sedapnya tu
Katalah yg dikatakannya memang benar Aku
Instinct aku ntah kenapa sgt2 berat mengatakan
Yang dituliskannya ni adalah aku
Korang pernah tak berasa mcam tu gengs....
rasa kuat sgt kornag lah yg dikutuk-kutuk tu...Ada tak gengs???
Aku tuliskan lah sikit kata-katanya

"Biar kan dia kena serangan jantung terus Kojol"
"Sampai sanggup menzalimi kawan sendiri"
"Nanti kalau pakchik dia mati...boss tak payah kasi cuti biarkan dia kerja"
"Dia ingat dia akan sihat forever"
"Mengelabah buat kerja sampai rasa boleh MATI..tp tak mati2 pun..hidop jer lagi"
"Apalah salahnya tolong kwn tu buat kerja dgn ikhlas time dia cuti sakit"
"Dapat pulak rakan sekerja yg kaki ampu boss"

Dia bukan satu opis dgn aku pun
Cuma brgkali dia nak defend kwn seopis aku
Aku ada miscomunication sikit dgn sorang kwn opis
Aku ambil pendekatan membisu dan tidak bercakap dgn kwn ni melainkan hal2 opis sahaja

Tak perlah kan gengs
Berprasangka yg baik2 sudah
Barangkali org lain yg dimaksudkannya
cumanya dari kata2 yg dituliskannya tu
Kalau lah benar Aku



Allhamdulillah ...Allah beri aku kesihatan yg baik...dah 2 thn aku tak ambil walau 1 hari MC pun di opis
bukan kata aku tak ada kena sakit...setakat demam2 biasa tu adalah
tapi tak lah sampai ambil MC...Alhamdulillah jugak...kawan2 opis yg lain tidak pula meminggirkan aku..
yerlah katanya selalu mengadu domba pd boss kan...Alhamdulillah juga..kenaikan gaji dan bonus aku tak pernah mengecewakan...Alhamdulillah juga BOSS akan izinkan aku keluar awal kalau ada hal2 penting perlu diuruskan...ALHAMDULILLAH....SYUKRAN YA-ALLAH....

Cuma pesan aku pd Hamba Allah yg menulis tu..(JIKA BENAR YG DITULISKANNYA TU AKU)

"Sangat2 kagum dgn semangat kau nak tolong seorg sahabat...beria-ia sgt mendoakan keKOJOLAN aku
supaya terus kena serangan jantung...cumanya kau tak layak campurtangan dalam urusan aku di opis aku..
dan kalaulah aku yg benar kau katakan itu....dan jika kau tidak menanyakan kepadaku sedangkan ko menegenali aku utk mengetahui apa cerita yg sebenar..kau telah sebarkan FITNAH dan aku adalah org yg teraniaya...sbb ko kata doa org teraniaya ni cepat ALLAH makbulkan"....dan aku berdoa semoga ALLAH berikan aku kebenaran agar ada pengakuan atau permohonan maaf dan mengiakan instict aku ni..bahawa "AKU" ni lah sememangnya yg ko maksudkan"


PEMBERITAHU:Aku sekadar merasakan INSAN yg dituliskannya tu adalah AKU...jika bukan aku...Aku pohon ribuan MAAF kepada kamu....


11 geng komen :

cahayahidupku.blogspot.my said...

Ko sedokah jor Al Fatihah kat dio dolu Nie... moga berubah sikit perangai dio tu...

Pepehal pun sabar kena banyak gengs... :)

Eye_nee said...

Yati...
Lama aku sabar T...Tp tu lah kan...kalau kita tak buat..aku yakin ALLAH akan bantu...Prasangka yg baik2 jer kan T...

Kakcik Seroja said...

Sabar Eye_nee...

sabarrrrrr

Eye_nee said...

kakcik...
Bersabar selagi mampu kan kak...kalau benar saya yg dimaksudkan ...ini dah kali kedua dituduh olehnya kakcik...yg dulu pun saya diamkan juga....

Kakzakie Purvit said...

Allah... macam-macam jenis manusia kan Eye_nee. Tak sedar ke kutub bumi dah berganjak. Tanda-tanda kiamat kian hampir..

Solat hajat moga Allah beri petunjuk dan kesabaran tinggi buat diri Eye_nee.

Eye_nee said...

Kakzakie...
Yer kak...saya pun bukan org yg sempurna kak..kdg saya terfikir ini KIFARAH brgkali pd ku atas perbuatan yg dulu...

Prasangka yg baik2 kan kak..DIA akan mendengar dan kita kena muhasabah diri.

Anonymous said...

sabar byk2 yer Eye-nee, kita tau siapa diri kita yg sebenarnyakan.. takpelah pahala dier tu kita yg dapat , alhamdulillah

Unknown said...

bersangka baik je eye nee..dia pun tak tulis nama kat situ.. hide je dari wall..jgn peduli orang mcm tu..

Eye_nee said...

KA..
Usia ajar kita menjadi sabar kan fren...Bukan nak kata kita ni mcm bagus2...terlalu byk dah dosa kita... tp ALLAH lebih tahu dan kita sendiri tahu siapa kita...

InsyaAllah kan fren...

Eye_nee said...

Rai Ourkizuna...
Tu yg sebaiknya kan sis..Prasangka2 yg baik2 sudah...itu sbb akk gunakan beberapa CAPITAL LETTER pd kebanyakkan ayat2 dlm N3 ni...brgkli judgment akk pun tak betul kan...bertambah pula dosa...sekadar instinct diri kan...brgkali 70-30 benar mungkin juga 80-20 salah...

Anyway TQ atas nasihat...

Ibu Lala said...

Sbr je lah. Harapnya kata kata tu bukan ditujukan utk aini