Kertas Putih Salju....Ku Coretkan kedukaan Ku...

February 06, 2013

Assalamualaikum gengs
Semoga kamu semua didalam rahmatNYA...

Perlu atau satu keperluan
Dah lama mahukan ia
Kekangan keewangan membatasi keinginan
Bila sudah mencukupi
Kepala pula banyak berfikir

Tanya sama hud hud
Orang bukan orang
Hantu bukan hantu
Katanya sesekali apa salahnya manja kan diri
Sesekali belailah diri
Sesekali penuhilah keinginan hati

Hati beria  mahu
Otak masih suruh berfikir
Hati kata...Beli saja
Otak kata...fikir semula

Golongan marhaen seperti aku
Berkira-kira apakah perlu atau sememangnya satu keperluan
Berfikir-fikir apakah perlu atau sekadar keinginan
Keinginan yg seolah-olah melebihi kemampuan..ahhhhhhh!!!!!

Kertas putih salju
Kucoretkan kedukaan ku
Syiling dan seringgit
Adalah warna dalam poket ku....

Berhenti berfikir-fikir
Tidak pun nanti kertas putih salju
kemudian diwarnakan itu
Tetap juga habis.......


PEMBERITAHU:.Sesekali ku rasa teringin.......

25 geng komen :

Dee said...

apalah yg teringin sgt nak beli ye tu sis..

Hanis Azla said...

Salam kak...

saya pun begitu.. selalu terfikir2 sebelum membeli sesuatu.. kdg2 bila hati benar2 teringin, pejamkan mata dan bayarkan saja.. waktu itu mmg kepuasannya cukup terasa..

Eye_nee said...

Dee....
Biarlah rahsia...hahahaha...takut + malu nak ckp sis...tkt tak jd nnt...malu mak nokssss....

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Waalakumsalam sis..

Ingin sekali nak merasai kepuasan selepas pejam mata...bayar dan ambil barang tu sis...hehehehe...

Kakcik Nur said...

Kakcik dah berkali2 dan berbulan2 berfikir untuk beli mobile broadband, tapi ada benda lain rasanya perlu diutamakan....

Eye_nee said...

Kakcik Nur...
sama lah dgn saya kak....dah masuk hitungan bulan dah mengidamkan "benda" tu...masih lagi terfikir-fikir...

makcik tempe said...

hitam dan kelabu adalah warna dalam hidup ku oh oh oh, sambutlah tangan ku kawan jurangnya sangat dalam sambutlah tangan ku kawan ..............sambung geng , arghh kau ni geng tenggelam timbul..........

Eye_nee said...

makcik tempe..
Sambutlah tangan ku kawan aku takut tenggelam..Jurangnya sangat mengerikan...ramai yg telah kecundangggggg....hahahahaha...u rock lah macik tempe...pinjam sikit duit tempe buat beli brg keinginan aku tu....

Rinna said...

Nak beli apa tuh.. Kalau rasanya berbaloi apa salahnyaa berbelanjakan.. :)

Hantu Kak Limah said...

Melewati...hati mu yg dingin.....
Gua cube sambung tp x hengat....
Huhuhuhu....kalo bole...gua akan caler purple je kt kertas putih tu...kihkihkih.......

dkama said...

Apa dapat ku ke seberang...

PEACE..

:: Mrs.Eady :: said...

semoga dpt apa yg dihajati,amin~

NM02 said...

kalu rasa perlu, ape salahnya memiliki

Kakzakie said...

Biar fikir beribu kali daripada setelah ada dalam genggaman ada rasa kekesalan. Tapi kalau ianya keperluan tidak salah menghadiahkan diri sebagai satu kepuasan.

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

konsep mat despes berbelanja..... belanja dibawah kemampuan sendiri...

sebab yg tanggung nye sendiri jg.... huhuhuhu..

ALLAH bg sesuatu mengikut keperluan kita.... bukan kehendak kita......

so kita berbelanja lah mengikut keperluan.....

selamat berbelanja....

Eye_nee said...

Rinna...
Da berminat satu barang..lama dah minat...masih berfikir-fikir lagi sampai sekarang ni...nak beli ker tidak...

Eye_nee said...

Hantu Limah....
bukan ker Ko sesuai kaler red velvet jer....

Eye_nee said...

dkama...
keseberang sana adanya cahayaaaaa...

lama tak dengar berita bro....

Eye_nee said...

Mrs Eady...
InsyaAllah sis....

Eye_nee said...

NM02..
Betul fren...tersimpan dlm hati dah naik benak rasanya selagi tidak dapat....adoiiii haiii...

Eye_nee said...

kakzakie..
Thanks kak..atleast ur words will guide me to think futher and much deeper....telah saya agihkan pd semua yg perlu mendapatkan nya terutamanya Ibu saya...yg tinggal ni bahagian saya setelah lebih 5 tahun tidak saya gunakan utk keinginan diri sendiri biarpun keinginan saya itu sebenarnya bukan lah satu keperluan yg mendesak kak....

Eye_nee said...

Pakchik dot...
Saya mmg terdiri dlm golongan mat dan minah despes jer pakchik....sedar diri bila nak berbelanja...tp terkdg mat despes pun ada rasa nak tukar motor ex5 ke Ducati...huhuhu...keinginan ni terkdg lebih dasyat dari napsu...haihhhhhh......

Wak Gelas™ said...

ammboii.. teringin aper tuu.., ehHHHe

Marya Yusof said...

As salam Kak Eye Nee,

Apa khabar? Harap akak sihat & kembali pulih... :)

Samalah seperti saya terlalu byk yg dipendamkan hati, nk membeli itu-ini jika dulu duit sendiri... skrg ni kena fikir byk kali nak susahkan hubby... huhuhuhu... jika diminta pasti diberi tp kdg-kala tak smp dek hati... wahhh... dah macam ayat sis dah ni! Munga2... :)

Sis,

Sometime we have to be selfish in order to be happy! I don't think its a crime... Just reward yourself k :)

wahida said...

kalau saya kak, saya beli jer...dari hati meronta2 tak boleh tidur mlm terfikir brg yg kita nak, baik beli je, puas hati...

tu kalau saya lah, kalau x dpt tu, mulalah, x tdo mlm...hahaha...