YANA nak mak bertukar Jd Raksaksa Ker??

February 25, 2013

Assalamualaikum gengs
Semoga Kalian semua sentiasa didalam rahmatNYA

Korang dah baca tajuk kan
Meh aku stori kisah dia

Yana...
Korang kenal dia kan
Tak kenal???...
Sampai hati korang
Dah bertahun aku berbloq
Bertahun tu juga aku ceritakan perihal Yana ni
Tak per lah kalau korang tak kenal
Sat lagi aku tunjuk gambar dia

Aku dan geng kampung
Ada berhajat nak buat rombongan cik kiah
Nun ke Darul Makmur
 Hujung bulan 4 nanti...memanglah niat aku tak mahu kasi tahu Yana
 Tapi semalam Tok tok sidang
Bendahara Temenggong laksamana
Yang menjadi ahli jawatankuasa menganjurkan
Rombongan kampung ni datang berbincang pulak kat teratak usang ku
Habis lah perutusan sudah didengari Cik Muda Yana
Yana ni punya perangai kan
Kalau dah diberitahu
Tetiba dia bertukar jadi tukang banci penduduk untuk PRU13 nanti geng
Menanya jer kerja nya

MAK 26/4 tu lama lagi ker
TAK
MAK 26/4 tu nak pegi pagi ke petang
PAGI
MAK 26/4 tu ada berapa hari lagi
2 BULAN
MAK 26/4 tu hari apa
JUMAAT
MAK kita pergi berapa hari
3 Hari 2 Malam

Selang beberapa minit

MAK bukan jumaat ni kan kita pergi
BUKAN
MAK jumaat bulan 4 nanti kan
YER
MAK!!
MAK!!
MAK!!
MAK!!
MAK  MAK  MAK  MAK MAK  MAK.....

YANA!!!!!!!!!
Sekali lagi adik tanya
Cuti Cancel

Ok
Ok
Ok....
Tanya sikit pun tak boleh....terus masuk bilik...

Kejap je ni geng...Petang ni aku balik keje kompom lah dia repeat soalan ni....





PEMBERITAHU:.Jumaat 26/4 itu hari jumaat dan bukan cuti sekolah yer geng....Ibu2 semua jgn contohi aku yer....

22 geng komen :

Hantu Kak Limah said...

Huhuhuhu...bebudak mmg camtu...kalo dh tau...dorang excited...bukan ko leh jd raksase lg...godzilla pun bulehhh....kihkihkih....Seb baek bln 4 ... 2 bln je repeat...kalo bln 12 ....x psl2 leh wt lagu...huhuhuhuh....

:: Mrs.Eady :: said...

Excited!!mak cepat la jumaattttttttt!~

Hanis Azla said...

salam kak..

Dah tentulah kenal dgn yana yang sweet tu.. excited ek nak jalan yana.. mestilah kena tanya selalu takut mak lupa nnt he..he..

Eye_nee said...

Limah Antu...
Hahaha..bulan 12 kalu...satu lagu rap berirama keroncong tercipta....

Eye_nee said...

mrs eady...
Nak kene tangan!!!!...hahahaha...

Eye_nee said...

hanis azla...
Waalaikumsalam sis..

akk balik keje semalam tak tanya dah...takutttt tak dpat gi cuti...hehehehe...

faraherda.razalan said...

Hahahaha! Sape tak excited kak. Klu sy pun, aduhai.....

Yana, sbr ya? Kejap je 26/4 tu. Heeee~

Eye_nee said...

Fara...
Letih kita nak menjawab sis...kejap tanya...kejap tanya...dah tu pulak bila dia acces wbsite...Pool dia dah lah besar tu yg tak sabar dia tu.....hehehe...

wahida said...

hahahahahaha...

sama mcm anak saya kak si abang tu, kalau dh ckp dgn dia siang2 nak bwk dia pi sekian2 tempat, setiap jam dia tanya soalan yg sama mcm yana tanya ni...hahaha...

mcm2 la budak2 ni kan kak...kerenah dorang buat kita rindu je...

ainnoraini said...

sama la jugak dgn anak2 saya kat rmh tuu...

Baju yana sama la dengan anak anty.,namanya hanim..umo soploh tahun.,.huhuhu

Eye_nee said...

wahida...
Tak tanya dekat akk dia bantai tanya dekat ayah pulak.....lantak lah ko Ayah..jawab lah...kita pergi dgn siapa....naik apa...si anu ni pegi tak...si polan tu ikut tak...kolam dalam tak....kolam bebudak besar tak...soalan2 lazim sis....hahahahaha...

Eye_nee said...

ainnoraini..
Anak2 umur cam ni kan sis...bukan kita tak mahu jawab...yg berulang-ulang tu buat kita hangin..

Oo yer ker sama...ok hanim nnt jumpa yana pakai baju sama yer....

makcik tempe said...

budak umur 7-8 tahun macam tu ke?. Firdaus ni sebiji cam yana, kalau tahu je tarikh yang nak gi jenjalan mulalah dia menghitung hari.sabau jelah

ieda immi said...

ahahha akak nie .. buat lawak ngan citer akak nie ..
yana oh yana .. yana dah bikin mak raksaksa .. acik duk bayangkan nie ekeke ;)

shameel Iskandar said...

Salam Eynee. Anak2 kecil mmg mcm tu, mcm anak saudara sy jgk asyik ulang soalan yg sama. hehehe.

Eye_nee said...

makcik tempe...
aku gak pun cam tu jugak dodocheng...sama jer kut umur2 cam tu...menanya jer tak abis-abis....

Eye_nee said...

ieda imi..
sila bygkan raksaksa versi perempuan yer....ada lah kelembutan sikit...hehehe..

Eye_nee said...

shameel iskandar..
Waalaikumsalam cikgu...
tu yg malas nak beritahu tu...selagi tak sampai tarikh tu...selagi tu soalan dikemukakan....ngalahkan cikgu pulak...hehehe...

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, salam kenal dari bunda..

Eye_nee said...

BUNDA a.k.a KN..
Waalaikumsalam..
Salam Ukhuwah buat kamu juga....

anitadiana said...

sama lah dengan anak ita yana juga...seronok lebih tu...nak jalan..kita kecil-kecil pun sama juga..kekadang tak tido malam kalu nak gi rombongan sekolah...

ozzy said...

hehe..eloklah kalau dia tanya, kalau dia buat tak je nanti maknya pulak yg pelik "eh!..diam je anak aku ni..apesal" hehe..biasalah budak-budak yg jarang dpt berjalan jauh.Kalau yg dah selalu sgt tu dia dah x heran dah kan?..