Aku Yang Terluka...

February 16, 2012

Salam gengs....

Hati Berdebar-debar...

Jantung berdengup pantas....

Fikiran teringat-ingat....

Semuanya gara-gara

Aku dan suami telah melanggar geng merempit tidak dikenali pagi tadi......

geng merempit terjatuh

Aku dan suami hampir-hampir terjatuh

Saat En. Suami pergi membantu geng merempit tu..aku hanya mampu duduk di divider jalan...ku lihat geng merempit tu memegang dadanya....Ah kasihan dia...empat orang lagi geng merempit berhenti memberikan bantuan..menolak motorsikal geng merempit yg kami langgar ketepi jalan....

Tidak mahu mencari siapa yg salah siapa yg betul...En. Suami dan geng merempit bersalaman menanyakan apa kesakitan....

Memastikan bahawa dia benar-benar tidak serius..kami teruskan perjalanan menuju ketempat punca rezeki kehidupan....

Namun seperti ada rasa pedih dijari kaki....Ehhh!!!kenapa pula aku yg terluka.....




PEMBERITAHU:Maha Suci Allah yg telah memudahkan kenderaan ini bagi kami sehingga kami tiba dgn mudah dgn nya...dan kepada Allah kami kembali......Semoga Allah sentiasa memelihara perjalanan berkenderaan kita kan gengs....

33 geng komen :

Gen2Merah said...

alhamdulillah.. mujurlah tiada apa2 kecederaan berlaku.. nasib jugalah geng mat rempit tu tidak bertindak balas...

Eye nee dan husband naik motor ke ni ketea?

Eye_nee said...

Gen2Merah...
Alhamdulillah...saya bermotorsikal juga...tak sempat kami mengelak kerana dia tiba-tiba keluar dari celahan kenderaan yg jam...

Munnafendy said...

masa jatuh tu mgkin akak xsedar kaki luka..yelah tengah bdebar kan mmg tak rasa sakit...

Eye_nee said...

Munnafendy...
Masalah nya akk dan suami tidak terjatuh sis..suami sempat mengelak melanggar dia secara tepat..kami melanggar sisi kanannya motornya...brgkali kaki kena bahagian tepi motor dia...

Pok Amai-Amai said...

Aduh mak! Tapi tabik pd awak dan suami. Tak mahu salahkan siapa. Yang penting, selamat atau tidak!

Eye_nee said...

Fara...
Sama-sama keluar mencari rezeki sis..dia hampir sebaya dgn suami..pasti ada anak2 dan isteri..salah silap boleh dibaiki lain kali...

ieda said...

aduhh kak debar sungguh saya baca
forbia tul kalau kisah2 xcident nie
mujur akak , suami dan budak tuu x apa2 huuh .. mujur kereta x banyak kak

risau bila mengenangkan org2 yg membonceng motor ke tmpt kerja nie .. kecik noo buila dijalan raya ..

harap2 akak lepas nie lebih berhati2 .. risau akak .. huhuh

Rinna said...

Alhamdullillah uols berdua tak de cedera yg parah. Moga lepas ini lebih berhati2 yer.. ini mengingatkan diri sendiri jugak..

eMMe said...

Syukur Kak Eye Nee.. takde pape.. risau saya tau kak.. bagus la baik2 geng2 merempit tu...syukur temu mereka...

Pepel BoNda AmaNi said...

nasib baik ko selamat kak....miss u la kak...

♥MAMASYAZA♥ said...

syukur alhamdullilah, tak da yang serius, tapi berdebar tu tuhan saja yang tahu. nasib baik la geng merempit tu pun ok

dotblogspotdotkom said...

nape tak tanya... ntah² yang kene langgar tu pakcik kot... huhuh blh berkenalan....

anyway.... jgn lupa nc doa naik kenderaan... moga ALLAH memberi kita keberkatan dan jg pd semua pengguna jalan raya....berhemah ketika berkenderaan....

So Shy Lady said...

haduh.. mreka yg mrempit org lain pula yg pedih kaki. hrp2 takde apa2lah smuanya ye. nsib baik smua cool. moga jd pngajrn pd mreka. knderaan akk ok?

Eye_nee said...

ieda..
mmg berdegup kencang jantung akk pagi td sis...motor akk dah terhoyang-hayang masa tu...semuanya atas pertolongan Allah berkat doa menaiki kenderaan yg dibaca setiap hari kan sis...

Eye_nee said...

Rinna..
Bila kita berhati-hati org lain pula cuai...dan impaknya kita sama merasa...syukurnya pg td tiada siapa antara kami yg cedera teruk...

Eye_nee said...

eMMe..
Maksud akk "geng merempit" disini sis..ialah geng2 bermotor yg sama2 keluar mencari rezeki dipagi hari..bukan "kumpulan Mat2 rempit" yg menjual nyawa diwaktu mlm...

Eye_nee said...

pepel Ungu...
Rinduuuuu sgtttt kat ko....

Mengurut dada akk pg tadi..kalau lah tepat kami langgar dia..kompom akk pun tercampak sama...

Eye_nee said...

mamasyaza..
yer la sis..akk rasa syukur sgt...dia pun ok..cuma suami akk suruh dia dua tiga kali tegak dan tunduk kan badan..sbb dada dia sakit...dia pun siap pegang pergelangan tgn kiri suami akk yg sakit....

Eye_nee said...

Pakchik dot...
kalau pakchik td mmg saya langgar tepat2..hahahaha...sori pakchik saya bergurau melampau ni...

Berdoa itu mmg wajib saya buat setiap kali menaiki kenderaan..Kita mampu bermohon kan..tp jika Allah kata "Kun fa Ya Kun"..ttp juga terjadikan...

:: Mrs.Eady :: said...

Ya Allah....Ya Allah...
Alhamdulillah semua org okey...
Semoga terus dibawah lindungan Allah SWT kak..

Eye_nee said...

Shy Lady...

Gua ok beb..cuma ujung jari tu ada sedikit kelukaan..bila akk ukur jarak luka tu dgn mulut teramat lah jauh..hati pun berkata ohh!! masih boleh aku makan lg ni...sikit sgt lukanya...Alhamdulillah..ALLAH Melindungi....

Eye_nee said...

Mrs eady..
Tq sis..sikit jer..secara tiba2 geng tu keluar dan masuk kelorong akk...dia pun agak terlalai...tak perlu menyalahkan sesiapa kan...Syukur kami selamat...

Hantu Kak Limah said...

mengikut berita yg baru gua terima,mak jemah tiada dalam kelompak mat rempit itu,maknenye moto suzuki s sport rim kaler merah nye selamat...dan mak jemah tidak cedera parah...keh...keh..keh......

Eye_nee said...

Limah Hantu...
Ko lahir dlm bulan raja lawak yer antu...mmg td pun aku terintai-intai juga kalau-kalau ada kelihatan silauan rim merah itu tp hampa...aku hanya bermimpi disiang hari....laporan pakar forensik CSI cawangan Bukit Berapit kata Mak Jemah tgh layan koner kat Jln Parlimen...kihkihkih...

ratusiput said...

mudah mudahan takde apa yg mudarat kat mat rempit tu kan geng.jd tenanglah skit hatimu geng.bila memandu ni mmg cmtu lah ragamnye kan geng.slalu berdoa moga kite sentiasa dilindungi.

Eye_nee said...

ratu siput...
itulah kan...sbb dia kata tak ada apa2...luka pun tidak...betul la queen...Malang tak dapat kita menghidu...cuma lebih berhati-hatilah lain kali kan....dan mohon perlindungan Allah...

eMMe said...

heheheh...Kak Eye Nee~ kenkadang ayat2 akak tu amat2 tersirat, hehehe.. sori kak, salah faham..ke lambat faham, hope kaki akak tu cepat baik hea...

Eye_nee said...

eMMe...
Menulis dan bercakap...makna nampak sama pegertian maksud kdg2 berbeza..tersirat sgt ker sis...sori yer sis...apa pun pegertian kamu akk tetap hormati...sayangggg kamu...

shameel Iskandar said...

Salam Eye Nee.
Syukur sebab tiada kecederaan yg serius di pihak Eye Nee dan mat rempit tersebut. Tiba2 saya terkenang kereta saya ug berada kt worskhop gara-gara kena langgar dari arah belakang ari selasa lepas.

Cik Ina Do Do Cheng said...

Syukurlah ko tak de apa-apa, yang dorang pun tak cedera.kalau tak jadi kes lain plak.jari kaki ko luka tak, tadi tak perasan kot.

Ati Masrif said...

alhamdulillah tiada apa yang teruk
terjadi.

kita pun pernah merasa debarannya
terlanggar org tapi dgn kereta pun
dah sesak nafas berhari2 lamanya

Gen2Merah said...

salam hari Jumaat Eye nee.. semoga hari ini dipermudahkan segala2nya.. saya tersentuh gak kisah Eye nee ke sekolah zaman dulu.. banyak kenangan manis kan.. ehe

Deru Ombak said...

Salam sahabat,,
Dalam keadaan cemas, kita x perasan yang lain..