Dicari-cari tak tau apa...Mencari-cari Seperti tiada.....Tercari-cari Dimanakah Dia..

December 28, 2010

Salam gengs semua...
3 hari berlalu tiada N3 baru aku keliru korang tertunggu...tertunggu kah korang atau aku yg perasan sorang...

Tajuk aku macam pecah kepala nak dihuraikan kan gengs....

Aku Bingung...korang???...Apa?? Bengong??
Taipan kita kena hati2 gengs...nnt kecik pulak hati geng-geng kita gengs...hehehe..


Tajuk aku tak der kena mengena dgn korang gengs....semua itu tentang aku.....menginjak tahun demi tahun..azam dipasang setiap tahun...tertunai masih belum....tahun baru dtg menghimpun janji yg lama masih bertimbun...terperap bak semak samun....

Apa yg dicari selama ini didalam kehidupan...
Kesempurnaan????...
Tak akan Pernah aku jumpa gengs....korang???
Mr. Perfect...gengs pompuan aku tipu...Mana ada!!!!
Mrs. Perfect...gengs lelaki aku nak jaga hati perempuan jer tu...Tq gengs lelaki


Tahun Berubah aku masih lagi Mencari-cari...
Diri???????
Siapa Aku???...bengong ke pertayaan ini gengs
Korang gengs???..korang tahu siapa diri korang gengs??
Aku Tanpa Malu mengaku..
Tiada Tuhan Yg Disembah Melainkan Allah dan aku Mengaku Bahawa Muhammad itu Pesuruh Allah...
Hakikatnya aku malu dgn Allah gengs dgn Nabi Junjugan kita gengs...
Solat yg terkdg aku lalaikan
Dua Khalimah Syahadah yg jarang bermain dibibir....yg ada....Jgn pegang2..duduk regang2 bertambah sayang....

Tercari-cari????
IbadahKu...
Aku yg tinggalkan dia gengs ...dia masih kekal disitu...
Masih Setia menunggu...biarpon seringkali aku menipu...
Dia masih menantikan keinsafan kita semua gengs dgn penuh restu...

Selamat Tinggal 2010....Segala suka duka...gelak ketawa....kelalaian dan kekhilafan menjadi pengajaran yg berguna buat kita semua gengs...

Selamat Datang 2011...Semoga Allah panjangkan Usia.....agar segala duka menjadi suka....gelak ketawa yg berpada...Kesempurnaan yg hampir sempurna....kehilangan Diri Tidak berulang semula...dan Ibadah yg penuh terjaga.....

12 geng komen :

Encik MamaT said...

btol tu.. kita sebagai manusia sering sangat lalai.. jangankan solat.. bahkan yang sering bermain di bibir hanyalah nyanyian... bukannya alunan zikir.. hati... ah...nak igt Allah pun susah...

Eye_nee said...

Encik Mamat...
Yer Kan Mat..Kita tahu Mati itu benar...Kita tahu meniggalkan solat itu dosa besar...namun ttp terulang juga...lalai dgn hiburan yg terhidang disana sini...kerajaan buat Buta Tuli....anak2 melayu ligat menari...Mak Pak beri sokongan tak berbelah bagi...Tah la Apa nak jadi...

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Samalah kita, ntah-ntah aku, lagi hazabedah dari ko. dahlah mulut aku ni cam puaka. wei kalau aku ada terkasar bahasa, minta maaf ye.aku sayang banget ngan ko nee. Tapi aku benci sikit, ko tak suka update blog. aku tak de geng.

Dee said...

hmm..ko bermonolog ye kak eye-nee..tercari2 diri sendiri dlm sepi..aku pun turut begitu kadang2..

mizz sue said...

kena sentiasa berdoa kan..betul tak anty

Eye_nee said...

Ina Fan Club Of DodoCheng..
Sama-sama Kita Na...kita ni bukan maksum Na..byk dosa kita...sama-sama kita ingat mengingati...

Eye_nee said...

Dee....
Bermonolog mengenali diri..

Eye_nee said...

Mizz Sue...
Berdoa...semoga Allah ampunkan segala dosa dan permudahkan kehidupan kita...

eMMe said...

Sis, best entry ni, punya maksud yg mendalam, moga tahun 2010 yg kite tinggal penuh kenangan, tahun 2011 yg kite nantikan, penuh harapan
InsyaAllah, ape2 pun kite doakan tercapai la hendaknya...amin....

Eye_nee said...

eMMe...
Semoga Allah permudah kan semuanya...

rATu kEBaYA said...

betul tu kak.. memang selalu kita alpa, leka dengan kesesonokan dunia terabai perkara yang wajib.. kadang2 tidak cukup masa dan penat dijadikan alasan untuk tidak sujud pada yang esa.. huh.. Ya Allah sungguh aku terleka kerana tuntutan dunia dan terabai bekalan untuk akhirat..

sesamalah kita mengingati kak.. mendalam betul n3 akak kali ni.. memang tersentuh dihati..

Eye_nee said...

Ratu Kebaya...

Kita inginkan yg terbaik buat geng...sahabat...kawan kita kan Kebaya....Kita mudah sgt Alpa kan Kebaya...

"Gengam lah tgn ku kawan ..aku takut tenggelam....gengam lah tangan ku kawan jurang nya sgt dalam....Jurangnya sgt mengerikan...ramai yg telah kecundang.."SEARCH....simbolik dan mendalam betul lagu ni...